بارزانی

نیروهای وابسته به بارزانی، تروریست های «پ ک ک» و تجزیه طلبان کرد از خویشتنداری نیروهای عراقی سوء استفاده کردند و محله « الشورجه» را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شهر کرکوک حاکیست، نیروهای وابسته به حزب «اتحاد دموکرات کردستان» ( مسعود بارزانی)، تروریست های « پ ک ک» و تجزیه طلبان کُرد، از صبح امروز باز هم اقدام به ایجاد نا آرامی کردند و با شعله ور کردن درگیری ها، نیروهای عراقی را در محله های شمالی  شهر هدف قرار دادند.

نیروهای وابسته به بارزانی، تروریست های «پ ک ک» و تجزیه طلبان کرد از خویشتنداری نیروهای عراقی سوء استفاده کردند و در گام نخست، محله « الشورجه» را هدف قرار دادند؛ در نتیجه این حملات کور یک نفر از نیروهای مبارزه با تروریسم پلیس عراق شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.


همزمان نیروهای عراقی برای بازگشت آرامش به این محله اعزام شدند و پس از ساعتی با کمک شهروندان توانستند اوضاع را در این محله تحت کنترل قرار دهند. در روزهای گذشته هم هسته های خاموش تجزیه طلب کرد در برخی مناطق شهر کرکوک آشوب و بلوا به راه انداختند و درصدد نا آرام کردن شهر بودند اما با واکنش مردم و نیروهای عراقی ناکام ماندند. نیروهای عراقی (پلیس فدرال) برای جلوگیری از ایجاد تنش تلاش می کند تا حد ممکن با نیروهای تجزیه طلب درگیر نشوند.

از سویی دیگر خبر می رسد،نیروهای تجزیه طلب کرد، مسعود بارزانی و تروریست های «پ ک ک» پس از درگیری های سنگین چند ساعته از شهر «آلتین کوپری» در حومه شمالی شهر کرکوک عقب نشینی کردند و نیروهای پلیس فدرال عراق و مبارزه با تروریسم توانستند کنترل این شهر را در دست گیرند.

در ذیل تصاویری از حضور نیروهای عراقی در شهر آلتین کوپری را مشاهده می‌کنید:

نیروهای تجزیه طلب کرد و تروریست های «پ ک ک» پس از متحمل شدن ضربات سنگین، از شهر « آلتین کوپری» متواری شدند؛ درگیری ها به بخش هایی از جاده کرکوک - اربیل کشیده شده و نیروهای عراقی تلاش می کنند آرامش را به این محور ارتباطی باز گردانند. در جریان درگیری های امروز شهر «آلتین کوپری»، پل « الهندی» که نقطه اتصال به سایر مناطق به شمار می آمد توسط  نیروهای وابسته به بارزانی و تجزیه طلبان کرد منهدم شد.

گزارش تصویری مرتبط/ تسلط نیروهای عراقی بر شهر آلتین (التون) کوپری

شهر « آلتین کوپری»، در امتداد جاده کرکوک - اربیل قرار دارد و آخرین شهر در حومه شمالی کرکوک به شمار می آمد که نیروهای وابسته به بارزانی و تجزیه طلبان کرد حاضر به تخلیه آن نبودند.

در حال حاضر، نیروهای تجزیه طلب کرد، با ایجاد چند خاکریز، مسیر کرکوک - اربیل را مسدود کرده اند و به سمت  روستای «طوب زاوه» عقب نشینی کرده اند؛ « طوب زاوه» آخرین روستا در مرزهای مشترک استان های اربیل و کرکوک است. این روستا در فاصله ۳۹ کیلومتری شهر اربیل قرار دارد.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته در روزهای گذشته و همچنین در صورت آزادسازی روستای «طوب زاوه» و رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای استان اربیل، نیروهای تجزیه طلب کرد به همراه تروریست های «پ ک ک » و سایر شبه نظامیان کرد، پس از ۳ سال به مرزهای قبل از سال ۲۰۱۴ باز می گردند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

سال ۹۳ با حمله گروه تروریستی داعش و با توجه به خلاء قدرت به وجود آمده، نیمه ای از استان کرکوک به همراه میادین نفتی و گازی به تصرف نیروهای اقلیم کردستان درآمد؛ براساس قانون این مناطق باید به نیروهای عراقی تحویل داده می شد اما مسعود بارزانی به بهانه های مختلف از این اقدام سر باز زد. این مناطق در نقشه میدانی با رنگ آبی مشخص شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    زنده باد لشکر اسلام زنده باد
    • شمس IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      17 2
      کار داشت تمام میشد ظاهرا فشارها به العبادی بارزانی را جسور کرده است سردار ما باید بیشتر مراقب سازشکاران داخلی و عراقی باشد
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      30 2
      مرگ بر مزدور اسراءیل...
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      24 1
      مرگ بر بارزانی مزدور اسراءیل...
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    مرگ بر بارزانی مزدور موساد
    • US ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      اگر مامور موساد بود الان به حمایتش امده بود به جای حل کردن مشکلات خودمون بی خودی بذر نفرت را در میان عراقی ها کاشتیم
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      44 1
      ۲۳:۵۶ - عکس هاش با ماموران موساد هست درضمن اسرائیل فقط می تونه بارزانی رو تحریک کنه مگرنه جرئت به میدون اومدن در مقابل ایران رو نداره و تمام مردم عراق از ایران سپاسگذار خواهند بود و هستند که جلوی داعش و تجزیه طلب های نژاد پرست رو گرفت و فقط عده ای قلیل تروریست مزدور نژادپرست شکست خوردن که از اول هم دشمن ایران بودن
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      34 1
      مرگ بر بارزانی مزدور اسراءیل...
  • محمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    مگه این که تجزیه طلب ها تو فضای مجازی بتونن جایی تصرف کنن جالب اینه که از رو هم نمیرن با این همه شکست شهر آلتون کوپری هم به تصرف دولت عراق در اومد فاصله تا اربیل 40 کیلومتر :-)
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    این تجزیه طلبها باد تو شلوارشون جممع شده فکر کردند خیلی شجاعن و خویشتنداری دیگرانو ترس قلمداد ممیکنند اممونشون ندین
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      50 38
      اشتباه منفی زدم
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    62 5
    عجب آهنگیه
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    باید اربیل همم ازاد بشه چون اگه بارزانی بر سر قدرت بممونه دشممنی خودشو با کشورهای همجوار و عراق عیانتر خواهد کرد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      1 35
      ی ذره یواش تر فتح الفتوح کنی بهتره چون بیشتر از این باعث میشه بغداد را هم دو دستی تقدیم آمریکایی ها کنی
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      33 1
      نترس اربابت اممریکا دیگه نمیتونه وارد ممنطقه بشه عراق الان حکوممتی مردممی داره ممثل زممان صدامم نیست
  • GB ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    طبق این نقشه تا حالا فقط نزدیک به نصف استان کرکوک به تصرف نیروهای عراق در امده وخیلی راه است تا بخواهند به مرز کرکوک با اربیل برسند .
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      22 1
      اون سمت نقشه رو ببین
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    فتحی عربی کردستان افتخار نداره. دل کردستان با عراق نیست، چه خوشتون بیاد یا نه آتش زیر خاکستر سریع گور میگیره
    • US ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      33 89
      بله چند روز دیگر آنها با مذاکره مشکلات خود را حل می کنند و نفرت کردهای عراق از ایرانی باقی می ماند این سیاست خود دولت عراق است دولت عراق به ظاهر با ایران است ولی در خفا حیدر العبادی یک ناسیونالیست عرب است
    • افشین IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      94 30
      دلشون باشه یا نباشه کردستان جزیی از خاک عراق هست و نه فقط مال کردها.بس تمام ملت عراق باید تصمیم بگیرن.البته این داستان با وجود مزدورانی همچون بارزانی وبرخی مردم ساده و اسراییل و امریکا فعلا ادامه خواهد داشت ولی در این بین فقط خون همین مردم ساده هدر میره وگرنه بارزانی و نزدیکانش لنقدر مال این ملت رو خوردن که بمحض خطر میرن اسراییل و شاهانه زندگی میکنن.بدبختیش فقط مال مردم هستکه هم ذز محاصره هستن و هم چیزی ندارن که بخورن .
    • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      86 27
      شما تجزیه طلب ها با استفاده از کلمات عرب و فارس و......میخواید نفرت نژادی ایجاد کنید و احساسات بعضی هارو تحریک کنید اما بازم اشتباه میکنید
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      33 22
      اگر برخی از ساکنین کردستان نمی توانند حاکمیت بغداد را تحمل کنند دو راه دارند: یا باید تحمل کنند یا باید بروند بیرون.
    • نادر IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      25 0
      دوران قیمه قیمه کردن کشور های اسلامی به سر آمده است .مردم منطقه اعم از کرد ترک فارس بلوچ وغیره باید از مزدوران تجزیه طلب فاصله بگیرند و دست در دست هم بسوی پیشرفت و ترقی گام بردارند . انشا الله
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    79 6
    غربیها و اسراییل آرامش منطقه را نمیخواهند
    • US ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      10 78
      بله فعلا که دولت عراق در راستای سیاست غربی ها حرکت می کند
    • محمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      70 8
      اونی که مجری سیاست آمریکا و اسراییله شخص بارزانی و نوچه های تجزیه طلبشه
  • US ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    63 7
    خدا کنه جنگ نشه
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    69 10
    آلتون کبری چیه آلتین کوپرو یعنی پل طلایی یه شهر ترکمن نشینه در شمال کرکوک.
    • US ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      4 28
      جم کن تو هم تو این هیر و ویر
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    اقلیم کردستان باید تبدیل به یک استان عراق شود مثل بقیه استانها
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    85 8
    باید این بارزانی رو اعدام کرد تا درس عبرت برای تجزیه طلبان کرد بشه،نباید رحم کرد چرا تا دوباره فرصت پیدا کنند دست از هدف شوم و شیطانی خود برنخواهند داشت
  • دوست دار کردهای قهرمان IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    84 3
    جدایی طلبان با دروغ پراکنی ، فتنه ، مواضع متفاوت و سوزاندن زمان و ... حتی تا برکناری بارزانی را انجام خواهند داد تا نیروهای ملی عراق در همین نقاط متوقف بشن بتونن خودشونو بازسازی کنن دوباره از طرق دیگر وارد بشن باید پرونده بارزانی ها ، پ ک ک ، پژاک ، اوجالان ها ، جدایی طلبان سوری مستقر در اقلیم و ... را از بیخ بست تا برگه تل آویو بسوزه والا آینده نامشخص خواهد بود ، بازهم پژاک به خاک کشورمان تجاوز می کند و بازهم باید شهید ، یکبار برای همیشه این طومار اسراییلی را باید پیچید ، باید خودمختاری لغودائم بشه و نیروهای لشگری کشوری عراق در (تمام) اقلیم مستقر بشن بعد عملیات مشترک از 2 سمت کنیم تا ارتفاعات مرزی کاملا از نجاسات پژاک پاک بشه پرچم جعلی و تمام نشانه های جدایی طلبی هم باید به زباله دان تاریخ بره .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    67 4
    مرگ بر مزدوران تجزیه طلب
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    50 3
    آلتین کؤپری
  • taher IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    84 29
    درود بر شهدای عراق. درود بر ارتش عراق. درود بر حشد الشعبی قهرمان. خب معلومه که یه دیوانه آخرین سنگ اندازی هاشو انجام میده تا صندلی ریاستشو حفظ کنه. ریاست به یه مردمی که از احساساتشون سواستفاده کرد و همه داشته هاشونو به باد داد میخواد با این رامبو بازی ها دوباره کردها رو گول بزنه با این فرارهای افتضاح نیروهاشون دیگه حرفی واسه گفتن نمونده. میخواستن مثل سابق آمریکا بیاد بمباران کنه اونوقت برن توی میدان بی رقیب پرچم فتح بزنن و سند پیروزی به اسم خودشون. اما این بار که میدان بی رقیب نبود در عرض 2 ساعت دسیسه های 20 ساله شون باد هوا شد جهان اسلام نتیجه اتحاد رو دید مسلمانان جهان بیدار شوید. درود بر ایران ترکیه و عراق شما هندی های رمه گردان بی سرزمین اما پر ادعا که سهله، اربابتون اسراییل هم نابود میکنیم انشاالله تصاحب خاک اسلام واسه هیشکی وطن ابدی نمیسازه. نه برای کردها. نه ارمنی ها در قره باغ و نه صهیونیست ها در فلسطین خدایا امت محمد رو متحد تر کن
    • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      22 62
      درود بر محبین اهل بیت ع از هر نژاد و زبانی که همه دوستداران خوبان عالم هستی و یاران نظام اسلامی ما میباشند. اما هر چه خوندم دیدم که بنده خدا شما ترک تشریف دارید و مطالعه بفرما ببین ترک ها چند ساله که به این منطقه آمدن و به لطف دین مبین اسلام از بت پرستی و بی دینی نجات پیدا کرده و مسلمان و صاحب سرزمین آبا و اجدادی کردها شده اند! زهی وقاحت...
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      33 50
      بی سرزمین شمایید که از مغولستان به هرجا کوچ میکنید مدعی تمدن اون منطقه میشید بیخود هم ژست حمایت از اسلام و مسلمین نگیر امثال شما عثمانی ها بودن که کشتار ارامنه راه انداختن و حالا هم میخوان به انگیزه اسلامی گره بزننش !
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      13 58
      پان آریایسم های جدایی طلب هندو سکوت کن همین الان هم جمهوری اسلامی دست ترکهاست اسم فقط فارس است والا بدنه اصلی حکومت ترک است
    • قزوینی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      20 17
      کردها تمدن ماد رو 5هزار سال پیش تشکیل دادن بعد یک عده وحشی بیابانگرد که از صحرای گبی برای غارت این منطقه اومدن ادعای مالکیت دارن،نصف ترکیه کردزبانه،قسمت بزرگی از آذربایجان جعلی کرد هستن، کمال مصطفی(مثلا آتاترک) میگفت ساختن و تحریف تاریخ از خود تاریخ مهمتره،پانترکها این حرف رو تحلیل کنن البته اگه بتونن
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      15 1
      10:46 ببند کرکره اون ذهن کثیف و نژاد پرستت رو! آدم شو!
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      9 13
      در جواب اقای قزوینی چیزی به نام ماد و پارت و پارس وجود ندارد این ها همش جعلیات است تاریخی را که اسرائیل باسه ما بنویسند ارزشی ندارد بعد گفت نصف ترکیه کرد هستند خود کرد های ترکیه این ادعا را ندارند هر جا نفت باشه بارزانی ها می گویند انجا کرد است اصلا کل ترکیه و اذربایجان کرد است برو دلتو خوش کن
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      17 0
      ترکها و فارسها برادرند و کاممنتهایی که از طرف ترکها گذاشته ممیشه واقعیت اینه اکثرا بانکردیسم ممیزاره تا بذر نفاق بین ایرانیان بندازه هوشیار باشیمم زنده باد ایران متحد
    • قزوینی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      9 6
      ماد و پارت و پارس نداریم؟ برو یه ذره تاریخ بخون بد نیست ببین وامبری کیه؟،جواب شما پانطورچ ها رو فقط استاد جواد طباطبایی اهل تبریز داده و بس:پانطورچ ملغمه ای از بیسوادی و بیشعوری است
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    40 2
    آلتون کبری نیست و آلتون کوپرو که واژه ترکی و به معنی پل طلایی هست. ممنون
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    70 3
    بارزانی ترسو و بزدل فقط بلدند جسورانه صحبت کنند و در میدان عمل فرار کنند
  • اسدی IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    61 3
    ان شاالله باید تا اربیل پیش برن بارزانی و تروریستهای تحت امرش دستگیر و محاکمه بشن و استاندار جدید هم از طالبانی ها انتخاب بشه تا آرامش برقرار بشه
    • ميترا IQ ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      2 49
      از دنيا بى خبر هى از اونجا حرف بزنيد به اميد خدا كردها كشور مستقل خودشون رو خواهند گذاشت كردها شكست ناپذيرند وهميشه شرافتمندانه زندگى كردند
    • RO ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      23 0
      از قبل از حمله داعش کردها دائما به دستور اسرائیل و امریکا از دولت مرکزی باج خواهی می کردند و تا جایی رساندند که داعش به راحتی به عراق مسلط شد ولی به خاک طالبانی قسم آشغالی مثل مسعود بارزانی باید مثل سگ مجازات این خیانت ها و خونریزی ها رو پس بده و اون هم برای فرار از مجازات منطقه رو داره به آتش می کشه ولی مردم کرد بیدار تر از این حرف ها هستند و هیچ وقت گول کفتار ها را نمی خورند و روی هموطن خود اسلحه نمی کشند و این بارزانی بی سواد هست که باید بره
  • AE ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    به نام اسلام حشد شعبی دارد انسانهای عراق را می کشد وشما هم در این کار وافترا شریکید
    • محمد IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      40 0
      منظورت تجزیه طلب هاست دیگه از شدت درموندگی به مزخرف گویی افتادید
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      49 0
      اون بارزانیه که به دلخواه صهیونیستها آدم میکُشه و جنایت میکنه؛ لازم نکرده نوچه های بارزانی اینجا از اسلام صحبت کنن! هنوز خیلی از خفت مزدوران بارزانی نگذشته که با پرچم های اسرائیل توشهرها میگشتن!
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    4 80
    تصمیم امریکاس که بایستی نیروهای بارزانی به مرزهای قبل از حمله داعش بر گردند.ارتش و حشد شعبی هم تا این مرزها مجاز به پیشروی هستند.
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      20 0
      آمریکا خر کیه؟
  • نا شناس DK ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    4 98
    شماها خودتون دارید گواهی می دهید نیروهای عراقی به مرز اربیل رسیدند و کردها را خطابار جلوه و مزدور بارزانی خطاب می کنید انها حق دفاع از مرز خودشونو دارند طبق دستور نیرو های عراقی تنها تا مناطق مشخص شده ای بایستی جلوبروند و برگردند اما انها می خواهند وارد اربیل هم شوند
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      31 0
      جلوتر نمیرن . فقط باید قسمت آبی ها بگیرن
    • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      29 0
      مناطق آبی قبل از حمله داعش در کنترل دولت عراق بود قطعا وارد اربیل نمیشن
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      14 0
      کدوم مرزی بنای کشور جعلی بر روی اب و خاک اعراب و ترکمن خوابی که به درک خواهید برد همراه ارباباتون اسراییل و امریکا مرگ بر اسراییل
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      8 0
      دولت عراق حق دارد که کنترل تمامی نقاط کشورش را در دست بگیرد. خودمختاری اقلیم به معنی عدم حضور نیروهای نظامی و انتظامی دولت مرکزی در آن نیست.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    60 6
    برنارد لوئیس در سخنرانی "Iran in History" (ایران در تاریخ) که در مرکز موشه دایان، دانشگاه تل آویو ایراد شده (۱۸ ژانویه ۱۹۹۹)، نقش ایران در تاریخ و تأثیر آن را بر تمدن جهان به اختصار مورد بحث قرار داده‌است. لوئیس در این سخنرانی خاطرنشان می‌کند: «در دوهزار سال گذشته هیچ کشورگشا یا نیروی خارجی ای نتوانسته‌است بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد، که این یکی از نشانه‌های فرهنگ برتر است، و فرهنگ برتر همیشه بر فروتر چیرگی یافته‌است.»[۳] وی در کنفرانس بیلدربرگ نتیجه می‌گیرد که تنها راه رویارویی با چنین فرهنگی نابود ساختن آن است و پیشنهاد می‌کند که ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشورهای نوپا تقسیم کنند (پروژه‌های کردستان بزرگ، پشتونستان بزرگ و آذربایجان بزرگ) . منبع ویکیپدیا
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      1 12
      پروفسور برنارد لوئیس در دهه 80 طرح خاورمیانه جدید را ارائه داده است. همان سایکس - پیکو شماره 2 وی کاری به ایران ندارد و معتقد است که ترکان و اعراب برای غرب مشکل درست کرده اند نه ایرانی ها این پروژه هایی که اشاره کردید مربوط به طرح جانشین آن است.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    60 5
    خود کردهای عراق هم از این برائت جستن...حالا میمونه مجازات خائنین به امنیت ملی کشور عراق. دولت رسمی عراق هرچی گفت، همه باید اونو قبول داشته باشن. البته خیلی تابلو هست که چه بلایی سر این احمق میاد!
  • DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    26 0
    اسرائيل ارزوي كردستان مستقل را بگور خواهد برد ،
  • DE ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    7 16
    جوجه رو اخر پاییز نیسمرن، مشرق
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    8 43
    عربها وترکمن ها چه جولانی میدن . چهل ملیون کرد رو هندی وبی وطن میخونند .اریائیها بالخره منافعشون رو پیدا میکنند .فعلا که ترک تباران بر همه جا حاکمند و ترک تازی میکنند.
    • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      43 14
      شما تجزیه طلب خوب بلدید قومیت های مختلف به جون هم بندازید اما کور خوندید راه به جایی نمیبرید
  • IQ ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    13 76
    كسنانى كه دم از اسلام ميزنن ميدونن اسلام يعنى چى ايا قتل عام كردن مردم بگناه إسلامه كردها باشرافت ترين ملت هستند إنسان دوستن نه مث إيران تروريست ايران حتى به ملت خودش هم رحم نميكنه ملتش كمرشون شكسته از فقر و بيكارى براى اشوب وترور هم اولين رتبه رو داره
    • محمد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      52 2
      سنگ پا که میگن شما جماعت هستید :-)
    • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      50 4
      تروریست خودتی و اربابت تجزیه طلب بدبخت شما هم دم از اسلام نزن نوچه های اسراییل چه به اسلام نگران مردم ایرانم نباش نگران حال روز فلاکت بار خودتون باشید بادتون خوابیده شد
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      15 1
      تروریست تویی و ارباب کثیفت مزدور صهیون با اون آی پی که مشخصه از نوکران بارزانی هستی
    • امین IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      15 1
      ترورویست شمایید که پناهگاه پژاک و کومله و پ ک ک هستید کسی که روی پرچم اسراییل کودک کش سجده میکنه تروریسته نه ما که به دنبال اتحاد در منطقه ایم
  • AU ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    51 6
    تو سیلی به این جماعت خائن و کثیف نچه اسرائیل-انگلیس-آمریکا باید به صورتی باشد که دیگر در ذهنشان خیانت به کشور خطور نکند. اینها یک مشت خائن کثیف هستند و باید برای دفن فتنه صهیونیستی محکمترین تو سیلی را به اینها زد.
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    50 3
    از قدیم گفتن ترحم بر پلنگ تیز دندان جفاکاری بود بر گوسفندان،علت وحشیگری اینها بخاطر همین کوتاه امدن هست و اگر محکم نایستن و سیطره خودشون را بر مناطق اعمال نکنن شوخی شوخی یک جنگ قومی به وجود میاد چون کم کم باعث ریختن ترس باقی مردم هم خواهد شد الانم که توی کشورهای خاورمیانه بعلت نبود اشتغال جوانها با جنگ میرن سر کار.یک نکته مهم دیگر هم اینکه چرا تمامی مناطق را ازاد نمیکنن این کی هست که جلوی این کار را میگیرد و همیشه به خائنان پاداش باد اورده میدهند مخصوصا اگر میخوان این فتنه ها کله پا بشه به هر قیمتی باید مرز عراق سوریه از کردها پاک بشه خدا یک نعمت گذاشته توی سفرشون که برای همیشه این ترک تازیها تمام بشه ولی باز هم دارن خیانت میکنن البته من متوجه شدم خیلی جاها هدف خیانت ندارن بلکه شعورشون نمیرسه و اصلا اطلاعی از مناطق استراتژیک یا اهداف استراتژیک مثل سدها رودخانه ها و این چیزها را درک نمیکنن چون بی دربایستی طرف تو خواب نمیدیده ناظم مدرسه بشه یه راست شده نخست وزیر یا رییس جمهور.
  • US ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    27 17
    پیش بینی من برای 50 سال بعد: -فقر شدید .قحطی ساختمانهای ویرانه ناشی از جنگ حکومت نظامی دائمی والبته همچنان اسرائیل
  • ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۰۴۵۴۷۵۷ صندوق بهار IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    31 5
    برای خانواده معزز احمدی نژاد و ملت معظم ایران فزونی در عشق متقابل را از درگاه الهی طلب می کنیم
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    32 0
    لعنت بر صهیونیزم نعلت بر بارزانی و تمام بارزانها
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    19 69
    کرد همیشه پیروز دارن همزمان با سه دولت با حمایت آمریکا می جنگن. درود بر کردستان و مرگ بر ضد کردستان
    • محمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      56 3
      قطعا کردها پیروز هستن اما تجزیه طلب ها نه!!
    • مهرداد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      48 6
      خخخخخخخخ. خودت فهمیدی چه گفتی؟ سرت را از زیر برف در آر ای کبک خوش خیال.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      8 7
      کدام کردها؟ سوریه را که اکثر نیرویهای سوریه دمکراتیک عرب و عشایر هستند.
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    20 19
    واقعا مردم عراق نفرین شده هستند همش جنگ اون صدام کویت داعش والعان هم
  • حسین IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    52 4
    بدبخت بارزانی تو این چند سال نفت مفت را صادر کرد وبرای خانواده اش امکانات گرفت وبا اسراییل وگوشه چشمی به امریکا دلخوش بود!!!حالا باید جوانان غیور کرد که همیشه مردمی با تعصب وخوب هستند,خونش را باید تو این درگیرها بدهند!!؟پس خاک بر سرت بارزانی بدبخت وطن فروش!!
  • ایران IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    52 16
    چه ربطی به ترکها دارد.این سیاست خود دولتها است که تعیین کننده هستش.سران جمهوری اسلامی مگه ترک هستن.در ضمن یادتون نره اگه ترکها نبودن ایرانی وجود نداشت.همین ترکها بودن که بعد از حمله اعراب به ایران دوباره نام ایران رو زنده کردن.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      8 20
      این مزخرفات پان ترکی و نژا پرستانه رو از کجا آوردی؟
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      12 24
      پان طورچ نادان! اولا از کلمه مقدس ایران برای نشر جعلیاتت استفاده نکن! دوما رئیس همه نژاد پرستان شیطان بود و قطعا شیطان و طرفدارانش در جهنم بد جایگاهی دارد
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      8 7
      ایران را ایرانیان زنده نگه داشتن.نه کس دیگری.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      3 1
      چو یزدانش کند یاری من و تو با همیم نه کس دیگری ایران متحد
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      2 14
      اگرچه داد ایران را بلای ترک ویرانی شود از عدلش آبادان چو یزدانش کند یاری قطران تبریزی!!! ایران را ایرانیان زنده نگه داشتن.نه کس دیگری.
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      3 2
      این جمله آخر شعر بود یا نثر؟
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      11 8
      بانکرد ابله
  • ریبوار IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    11 3
    در میان کردها هم به مانند هر ملت دیگری دیدگاههای متفاوت و تضادهایی وجود دارد
  • ریبوار IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    2 1
    باز هم این وزارت خارجه نبود که متصدی سیاستگذاری در امور کردستان بود
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    31 1
    این انگلجیات رو بزنید بکوشید مزدوران کثیف اسراییل تروریستهای کثیف شده اند نوکر اسراییل مردم کورد ببین دست چه مزدورای افتاده مرگ بر بارزانی مرگ بر اسراییل
  • سالاری IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    13 3
    بارزانی صهیونیسته وخائن ودشمن مسلمانان اگه اسراییل نیامد کمکش چونکه قدرتشو نداشت ! کردستان عراق اگه خودشون رو دوست ایران میدونستند گروهک های تروریستی رو در اربیل جای نمیدادند وآموزش ! ما بیداریم و هوشیار
  • سالاری IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    31 7
    اون عده تجزیه طلب خائن که اسم ترک های ایرانی رو میارن باید بگم که ترکها عاشق ایرانند ترکها مارو بااهل بیت آشنا کردند و ترکها با صفویان ایران رو دوباره قدرت بخشیدند و از خلافت جدا کردند در ضمن ترکها هیچ وقت به وطنشون ایران عزیز پشت نکردند وروی هموطناشون اسلحه نکشیدند مثل بعضی اقوام ! ترکها نمایندشون باکریها صیادها شوشتری ها جهان آراهاست تختی هاست و...
    • ایرانی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      7 13
      شهید صیادشیرازی خراسانی است و شهید شوشتری اصلیتش لر هست و شهید جهان آرا خرمشهری است لطفا اشخاص مهم رو به نام خودتون نزنید
  • بی طرف IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    4 11
    مشرق از چی میترسی که دیدگاه ها رو منتشر نمیکنی؟
  • درجواب خائنین جدایی طلب صهیونیست IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    17 21
    کور خوندید دیگه نقشه هاتون قدیمی شده وبا کلماتی مثل فارس عرب ترک و.. نمیتونید بین مسلمین جدایی بندازید ! در ضمن ترکهای ما چه ربطی به عثمانی و.. دارند ؟ فقط هر چرت وپرتی اومد میگین که اختلاف بندازید ولی کور خوندید تروریستها ! ترکهای ما شیعه و کسانی هستند که با دشمن سالهاست برای حفظ نام ایران میجنگند ولی شما تروربستها چقدر شهید کردید از ایرانی ها عراقی های بی گناه ؟ فارس عرب ترک لر ایرانی باهم برادرند و متحد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    15 13
    به کوری چشم هرچی پانترک نژادپرسته.میکخوام صدسال سیاه ارتساخ آزاد نشه.اون موقع که ما برای قره باغ جنگیدیم و وشهید دادیم و مجاهدین افغانی به کمک انها فرستادیم ولی پانترکها پسمون زدن باید فکرالانش هم میکردن
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      10 1
      یادت رفته تیب 40 برای دفاع از مناطقتون چقدر شهید داد؟ لشگر 21 حممزه چقدر شهید داد؟واقعا نممک خوری و نممکدان شکنی در ذاتتونه
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      6 2
      فعلا بشین تو آب یخ.برات خوبه
  • مرگ بر تروریسم داعش و پ ک ک IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    15 1
    زنده باد ایران زنده باد اقوام ایران چه لر ترک فارس عرب و.. مرگ بر تروریستهای ضد بشریت و ایران مثل داعش پ ک ک دمکرات پژاک و.. کسی که ادعای ایراندوستی داره ضد ما اسلحه نمیکشه بچه صهیونیست ها ! درضمن آلتین کوپرو ترک ایرانی هستند نه ترکم اسم قومشون ترکمانه و کاملا مثل آذری های خودمونن و شیعه
  • ایران IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    11 1
    بابا جمع کنید این حرفهای قومیتی را.با این حرفها اختلافهای قومیتی رو راه میاندازند بعدش جنگ داخلی آواره شدن مردم کشتار خرابی شهرها و.... حالا بیا از این جنگ داخلی رها شو سیاست غربیها مطمعن باشید غربیها دلشون برای ما نمیسوزه فقط به فکر منافع مردم خودشون هستن.من خودم ترکم هر وقت به شهرهای کردنشین رفتم به غیر از احترام و محبت چیز دیگه ای ندیدم.در ضمن ما هممون ایرانی هستیم نه عراقی که داریم به هم دیگه اینجوری توهین میکنیم.حواسمون جمع باشه.
  • ریبوار IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    1 5
    گناه بارزانی رفراندوم در منطقه ای بود که رای مردم پشیزی ارزش نداره واسه همین ترسیدن . اینکه مردم سرنوشت خودشون رو دست بگیرین کابوسه براشون.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    8 25
    جالبه که این پانکردها همه تمدنهای دنیا رو کرد میدونن و خودشون صاحبان اصلی همه سرزمینهای دنیا !
  • درجواب 12/20 IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    3 6
    اولا درست صحبت کن دوما تو ترک نیستی ! سوما چرا به ما مربوط نیسته قضایای،عراق؟ نقشه کشور خیالی،بارزانی رو دیدی؟ مقر گروهک های تروریستی،میدونی کجاست؟ میدونی اول محرم یسری خائن داخل ایران جنگ گرفته بودن؟ احتمالا خودتم جزوشون بودی ! معلومه که ما با کردهای،ایرانی و وطن دوست برادریم ما مشکل با تروریستهای جدایی طلب داریم نه بقیه کردزبانای عزیز ! ما با کسانی مشکل داریم که روز،ارتش در مهاباد کرد زبان بمب گذاشتند و به زن و کودکم رحم نکردند همون کوموله ها ! پس تو هم مودب باش درضمن یادت باشه ایران بزرگ تر از اونیه که چندتا جوجه تروریست براش،مشکل ایجاد کنند جدایی طلب
  • مشرق منتشرکن IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    9 1
    وقتی چیزی نمیدونی لازم نیست چیزی بگی ! شهید شوشتری اهل نیشابور و ترکه شهید جهان ترا ترک مهاجر خورمشهریه شهید صیاد شیرازی پدرش ترک قشقایی و اهل شیراز ومادرش فارس خراسانه پس اول برو یه تحقیق کوچیک بکن بعد تهمت بزن ! مشرق یسری اون دروغاشو گفت منم حق دارم جوابشو بدن پس منتشرکن عدالت رعایت بشه
  • وطنم فقط ایران پاره تنم IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    11 0
    فارسها شهیدانی مثل خرازی ها فهمیده ها همت همه برای ایران دادند ترکها باکری ها صیاد ها شوشتری ها جدی ها لرها بروجردی ها عرب ها علی هاشمی ها و.. همه باهم برابر و برادریم کردهای ایران دوستم محترمن فقط ما باتروریستها مشکل داریم نه قوم کرد
  • ترک ایرانی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    11 7
    در جواب ایرانی : شهید سردار شوشتری ترک و ساکن نیشابور بود شهید صیاد هم ترک وفارس بود و شهید جهان آره هم پدرش ترک آذربایجان بود که برای کار در شرکت نفت کوچ کرد جنوب . پس شما سعی کن دروغ نگی اگه واقعه اعتقاد به خدا داری و به دیگران تهمت دروغ نزن
  • موسی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    10 4
    آفرین به مشرق بابصیرت ! ما عاشق،همه ایرانی ها از،جمله کردهای ایران دوستیم ولی با تجزیه طلب و تروریست مقابله خواهیم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس