حال و هوای امروز کرکوک

نیروهای عراقی ظهر روز گذشته با دستور نخست وزیر و به منظور جلوگیری از ایجاد تنش از برخی مناطق ( شهرهای کرکوک، خانقین و جلولا) خارج شدند و حفظ امنیت مناطق را به نیروهای پلیس واگذار کردند.

به گزارش مشرق، شب گذشته برخی رسانه‌های وابسته به حزب اتحاد دموکرات کردستان ( حزب مسعود بارزانی) و تروریست‌های «پ ک ک» با همراهی برخی دیگر از همراهان رسانه‌ای تجزیه‌طلبان، در ادامه خبرسازی ها و شایعه پراکنی ها، خبری مبنی بر تصرف شهرهای کرکوک و خانقین توسط نیروهای اقلیم کردستان و گروه‌های تروریستی کُرد منتشر کردند.


یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات تحولات شب گذشته اشاره کرد و گفت: خبر رسانه های وابسته به بارزانی و گروه های تروریستی مبنی بر بیرون راندن نیروهای بسیج مردمی از مناطق تازه بازپس‌گرفته‌شده کذب محض است و نیروهای عراقی ظهر روز گذشته با دستور نخست وزیر و به منظور جلوگیری از ایجاد تنش از برخی مناطق ( شهرهای کرکوک، خانقین و جلولا) خارج شدند و حفظ امنیت مناطق را به نیروهای پلیس واگذار کردند.


این منبع میدانی به حضور تعدادی از شهروندان کُرد در خیابان‌های شهرهای کرکوک و خانقین اشاره کرد و افزود: از غروب روز گذشته و همزمان با خارج شدن نیروهای بسیج مردمی، گروهی از مردم که توسط گروه‌های تجزیه‌طلب وابسته به بارزانی تحریک شده بودند، به خیابان‌ها آمدند و به نیروهای پلیس حمله کردند.

وی افزود: شب گذشته در حومه شمالی شهر کرکوک هم گروهی از هسته‌های خاموش عناصر تروریستی به سوی مواضع نیروهای پلیس فدرال و امنیتی عراق حمله کردند؛ درگیری‌های پراکنده در این محور ساعاتی ادامه داشت اما نیروهای عراقی با عقب راندن تروریست‌ها، به سرعت آرامش و امنیت را به این منطقه بازگرداندند.

از سویی دیگر، فرماندهان عراقی از اقشار مختلف مردم کرکوک درخواست کردند با خویشتن‌داری از درگیری با این گروه‌هایی که به دنبال ایجاد آشوب در شهر کرکوک هستند، اجتناب کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: ملتهب کردن برخی مناطق در شهر کرکوک نتیجه تحرکات مخرب نیروهای وابسته به بارزانی و گروه تروریستی پ.ک.ک است.

در فیلم زیر وضعیت آرام مرکز شهر کرکوک را در حدود ساعت ۲ بامداد مشاهده می‌کنید:

برخی رسانه ها در حالی خبر درگیری ها با نیروهای بسیج مردمی را منتشر می کنند که گفته شده نیروهای بسیج مردمی عراق کنترل دو شهر خانقین و کرکوک را به پلیس فدرال و نیروهای امنیتی سپرده اند و هم اکنون وضعیت این دو شهر نیز در آرامش و امنیت کامل است. در فیلم زیر رفت و آمد عادی مردم در مرکز کرکوک را مشاهده می‌کنید:

از صبح امروز هم جلسه مقام های محلی دو شهر با احزاب کرد و نیروهای عراقی برای ایجاد ثبات در حال برگزاری است و خبری های منتشر شده درباره سنگر بندی شهرها صحت ندارد و اخبار اعلام «حالت فوق العاده» در شهر کرکوک نیز کذب محض است.

 نیروهای امنیتی عراق در محله «رحیم اوه» در شمال کرکوک/ ساعت 3 بامداد

به گزارش مشرق، اخبار مربوط به ورود نیروهای کُرد وابسته به بارزانی به استانداری شهر کرکوک توسط نیروهای عراقی تکذیب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 62
  • P IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    واااااای از این تیترات مشرق !!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    خدا وکیلی دروغ میگید فقط کردها مونده بودن اونها رو هم دشمن ایران کردید
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      6 12
      غرب هم همینو میخواست .تا کی بی تدبیری اا .راحت نیرو گرفتن برای اینده
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      40 4
      اونایی که تو میگی از دیرباز دشمن ایرانیها بودن . مگر زمان جنگ تحمیلی کم پاسدار تو کردستان ایران سر بریده شد ؟
    • کرمانشاهی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      18 2
      متاسفم برات شما از تازیخ چیزی یاد ندارید همین آقای بارزانی خائن اگر ایران نبود در زمان صدام صد بار اعدام میشد حالا به سمت اسراییل جنایت کار رفته مرگ بر اسراییل
    • کرد ایران IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      10 16
      من کرد ایرانم و افتخار می کنم و بارزانی کثیف و خائن دنبال منافع خودش است نه منافع مردم بارزانی عروسک دست نتانیاهو است
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    دیگه جای هیچ ممماشاتی نیست ارتش ترکیه و ارتش عراق از شممال جنوب حممله کنند و بساط این تروریستها رو از بیخ بردارند در ضممن مواظب تیمم تروریستی داخلی همم باشید که سعی در ایجاد شکاف بین ایرانیان ترکها عربها فارسها دارند اینان یکبار دیگر تیرشان به سنگ خورد حوادث بناب ممیاندواب اروممیه نقده در کرکوک نیز انجامم گرفت
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    مردم کرکوک کرد از حاکمیت عراق بر کرکوک حمایت نمیکنند.این رو نتایج همه پرسی نشان داد.این قصه سر دراز داره
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      17 7
      منظورت برگه های از قبل علامت خورده هست یا رای هایی که به زور اسلحه انداخته شده بودن !؟
    • افشین IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      21 5
      حتی اگه اینجوری هم باشه کرکوک متعلق به همه مردم عراق هست نه قبیله خاصی.استان کردستان عراق هم همینطور.اگه قسمتی از یک کشور میخواد جدا بشه باید از همه اون ملت همه برسی کنن نه فقط ساکنین.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      15 2
      عزیزم مردم کرد کرکوک کمتر از 30 درصد می باشد به جو سازی رسانه های کردی که می گویند اکثریت در کروکوک کرد هستند دروغ است در کرکوک ترکمن و به خصوص طوایف عرب زیادی هست وجود دارد و خدا شکر با ارم شدن شهر اوارگان به کرکوک باز خواهند گشت در مورد این همه پرسی باید گفت انگار یه معلم به شاگردش میگه بیا این خودکار برو باسه خودت نمره بده معلومه که باسه خودش 20 میده و در اخر این قسمت های که کرد ها در سوریه نیز در اختیار دارند بیشتر عرب نشین است
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      14 6
      مردم کرکوک ترکمن هستند
  • AE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    باید کاری کرد که مردم گول بارزانی رو نخورند
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    نیروهای حدالشعبی به دستور نخست وزیر عراق از کرکوک خارج شدن و مسولیت شهر به عهده نیروهای مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال واگذار شد عده ای فرصت طلب دیشب تحرکاتی داشتن و به خیالشون میخواستن اوضاع تغییر بدن اما راه به جایی نبردن هر چند لشکر مجازیشون شروع به داستان سرایی کرد و اینجا هم خیلی فعال بودن :-)
  • amin IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    برای بنه جالبه خیلی از ادعا کنندگان وطن پرست ایران حامی تجزیه طلبهای کرد عراق و سوریه هستند این مورد استراتژی خاصی از طرف اونها برای ضربه زدن به ایران توسط پزاک و امثالهم هست احتمالا؟!
  • ش IT ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    مشرق چرا پخش نمی کنی همه شهرها سقوط کردند
    • محمد IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      19 3
      کمتر شبکه روداو ببین :-)
    • افشین IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      8 2
      از گجا سقوط کردن؟؟؟
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    بارزانی مزدور اسراییل در کردستان عراق
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    8 195
    نمیدوم چرا هر وقت میشنوم که تروریستها خبری رو میگن و بعد نیروهای سوریه یا عراق اعلام میکنند که خبر کذب محض هست بعد از مدتی میبینی که خبری رو که گفتن متاسفانه درست از آب دراومده
    • محمد IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      16 5
      گول بازی های رسانه ای نخورید قرار شده فقط کنترل شهر کرکوک به طور مشترک بر عهده نیروهای عراق و اتحادیه میهنی باشه و کنترل پالایشگاه و چاه های نفت توسط دولت مرکزی باشه این شایعات از شبکه روداو که مال بارزانی هاست آب میخوره
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    13 4
    من نمیدونم این بی بی سی چرا از بارزانی خبر میگه و خارج شدن حشدالشعبی رو هم سیاسی کرده
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    19 25
    کردها در فضای مجازی الان کرکوک رو اشغال کردن و در حال رسیدن به دروازه های بغداد هستند ولی در واقعیت .... ؟؟؟؟!!!!! . زیاد به این جوسازی ها توجه نکنید. اون چیزی که باید معلوم میشد دیروز در کرکوک کاملا معلوم شده و این دست و پا زدنهای مجازی برای اعاده حیثیته که ما هم باید در حد امکان درکشون کنیم.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    30 21
    پانکردهای عزیز جمع کنید این سیاه بازیهارو حالا اگه ما از خودمون نجابت نشون میدیم مسخرتون نمیکنیم خواهشا شما لطفا سکوت رو رعایت کنید.
    • US ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      7 3
      از نظر یه بانکرد ترکها و عربها رو باید قتل و عامل کرد از نظر شوو نیستهای عرب هم نباید به کردها رحم کرد از نظر بانترکها هم همین روش چه فرقی باهم دارن لعنت به تمام جنایتکاران ادمکشها از هر دین و ملتی که این همه بدبختی برای مردم درست کردن
  • قزوینی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    1 3
    در عجبم از کسانی که میگن کرکوک ترکمن نشینه،برادر فکر هم خوب چیزیه ،اون منطقه ترکمن چکار میکنه غیر ازینکه بازمانده های حکومت ملعون عثمانین،کردها 5هزار ساله در کردستان هستن
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      1 4
      هندی زاده جان ایا قبل از سلطان سلجوقی ناممی از کردها در نقشه بوده؟
  • ریبوار IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    1 14
    در میان کردها هم به مانند هر ملت دیگری دیدگاههای متفاوت و تضادهایی وجود دارد که ممکن است در مقاطع دشوار به تنش و درگیری هم بیانجامد. کردستان در ماههای گذشته شرایط سخت اقتصادی و سیاسی را گذرانید که در نهایت طیفی از اتحادیه میهنی را به خیانت وا داشت (خیانت به این معنی که آنها یک روز قبل از شروع درگیریها، به همصدایی و مواضع مشترک با سایر گروهها متعهد بودند که به این عهد خود عمل نکردند). شاید آنها در نهایت بخشوده شوند، اما مشوقان آنها و بانیان این وضعیت همیشه در حافظه تاریخی کردها منفور می‌مانند. در واقع عقلیت سربازی و سیاستهای سخت افزاری سردار عارف به همان نحو که سایر متحدان غیرشیعی را از ایران جدا کرد، کردها را هم همین طور از ایران دور کرد. فلسطینی‌های طرفدار حماس و کردها در عراق تنها متحدان غیر شیعی ایران بودند که هردوی آنها دیگر متحد ایران نیستند
  • AE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    2 4
    زنده باد ملت غیور کرد....جرتو پرت ننویسد وگرنه کلتون از تنتون جدا خواهد شد
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      3 1
      مثل اینکه اممثال ایت الله حسنی رو فراموش کردین؟ کاری میکنیم تا نوک کوهها فرار کنین بشت کوهیهای وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس