کرکوک -

آرامش در شهر کرکوک به طور کامل حاکم شده و نیروهای عراقی موفق شدند تعدادی از نیروهای تجزیه طلب کُرد را که به دنبال ایجاد آشوب در شهر بودند، شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی عراق حاکیست، نیروهای پلیس فدرال در محور کرکوک - سلیمانیه در حال پیشروی به سمت شهرک « جمجمال» هستند؛ نیروهای کرد از این منطقه عقب نشینی کرده اند اما این شهر تاکنون به کنترل نیروهای عراقی در نیامده است.

در حومه شمالی شهر موصل هم نیروهای واکنش سریع عراقی در جریان عملیات جست و جوی خانه به خانه در شهر زمار موفق شدند یک انبار پر از مواد منفجره و  تله های انفجاری را کشف و ضبط کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای تجزیه طلب کُرد از این انبار تسلیحاتی برای انهدام خانه های اعراب و ایزدی منطقه استفاده می کردند و مسئولیت این عمل جنایت کارانه را به نیروهای بسیج مردمی عراق نسبت می دادند؛ عملیات برای شناسایی هسته های خاموش نیروهای تجزیه طلب کرد در شهر زمار ادامه دارد.

 از شهر کرکوک هم خبر می رسد آرامش به طور کامل بر شهر حاکم شده و نیروهای عراقی هم موفق شدند تعدادی از نیروهای تجزیه طلب کرد را که به دنبال ایجاد آشوب در شهر بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

در حال حاضر، نیروهای عراقی در حال  جمع آوری پرچم های اقلیم کردستان، تصاویر مسعود بارزانی و تمام پوسترهای هستند که منجر به ایجاد اختلاف طایفه ای در شهرک کرکوک می شود و پرچم عراق به عنوان نماد وحدت ملی در مناطق مختلف به اهتزار درآمده است.

از محور شرقی شهر کرکوک هم خبر می رسد نیروهای بسیج مردمی به سمت شهر راهبردی مخمور (جنوب غرب شهر اربیل) اعزام شده اند و بازپس گیری حومه غربی استان اربیل و شمال غرب استان کرکوک در دستور کار قرار دارد.

انبار کشف شده مواد منفجره در شهر زمار
انبار کشف شده مواد منفجره در شهر زمار

یک منبع میدانی در گفت و گو با مشرق خبر شهادت تعدادی از نیروهای بسیج مردمی عراق را در شهر مخمور تکذیب کرد و گفت: نیروهای پلیس فدرال هفته گذشته کنترل شهر مخمور را در دست گرفتند اما امروز گروهی از تروریست های «پ ک ک» این نیروها را در حومه شهر هدف قرار دادند.

جمع آوری پرچم های اقلیم کردستان و پوسترهای بارزانی در شهر زمار

این منبع میدانی با بیان این که در حملات تروریست های «پ ک ک»، تعدادی از نیروهای پلیس فدرال به شهادت رسیدند و تعداد دیگر زخمی شدند، افزود: اوضاع در شهر مخمور تحت کنترل است و نیروهای بسیج مردمی برای شروع عملیات بازپس گیری مناطق تحت تصرف در غرب استان اربیل به منطقه اعزام شده اند.

اعزام نیروهای بسیج مردمی برای بازپس گیری غرب استان اربیل و شمال غرب استان کرکوک

به گزارش مشرق،عملیات بازپس گیری مناطق تحت تصرف نیروهای وابسته به بارزانی در شمال غرب استان نینوا ادامه دارد و در جدیدترین تحولات میدانی، نیروهای عراقی خود را به منطقه «جوزیک» در 15 کیلومتری جنوب منطقه فیشخابور رساندند.

در صورتی که نیروهای عراقی بتوانند این مناطق را از تصرف نیروهای تجزیه طلب کرد خارج کنند، خود را به ورودی های مرزهای اداری استان «دهوک» می رسانند؛ پس از پاکسازی مناطق تحت تصرف، فقط شماری از نیروهای عراقی برای اداره گذرگاه « ابراهیم خلیل» به استان دهوک اعزام می شوند.

اوضاع آرام مرکز شهر کرکوک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    96 50
    ترکیه کار خوبی ممیکرد مواضع ب ک ک این تروریستهای بشت کوهی رو بمباران میکرد
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      10 9
      از مخمور چه خبر؟
  • محمد DK ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    51 8
    مشرق محترم لطفا این گفتگو را که مرحوم پرفسور نجم الدین اربکان ۳۰ سال پیش با علی کاراجا انجام داده که میتوانید با این تیتر پیدا کنی5000 yildir donyai yoneten gizli guc که با زیر نویسی فارسی باشد بینندگان و شنوندگان می فهمند که اگر ترکیه و ایران متحد نباشند با برنامه ای که غرب برای ما دارد فاتحه مان خوانده است و چرا ایران در سوریه است چرا ترکیه وارد سوریه شد و چرا بارزانی همه پرسی گذاشت و چرا کودتا در ترکیه ناکام ماند و چرا ما باید وارد میدان شویم چرا ایران از کودتای نافرجام ترکیه خوشحال شد همه ای چرا ها در این یوتو ب بیان میکند اگر دیر بجنبیم قافیه را باختیم
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      33 30
      ترکیه اگر میخواد برادریش ثابت کنه اول دفاتر تجزیه طلب های ترک و رسانه هاشون تعطیل کنه و بعد سفیر صهیونیست هارو با اردنگی از ترکیه بندازه بیرون تا بشه به عنوان متحد واقعی بهش فکر کرد
    • AE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      15 6
      حالا تو رو خدا تو برادریشو یپذیر.ترکیه رو مجازات نکن تو رو خدا
  • حسین PL ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    دولت عراق به هیچ عنوان نباید کوتاه بیاد. بارزانی و گروهکهای همپیمان با اون پیشنهاد صلح و آشتی و پایان خشونت و از این اراجیف دادند ، خوب این فهمیدنش سخت نیست که هدف اصلی اینها نجات دم و دستگاه صهیونیستی و آمریکایی خودشون و تجدید قوا به منظور حمله مجدد و تکه تکه کردن عراق با حمایت ام آی ۶ و موساد و سیا هست. اگر دولت عراق کوتاه بیاد حتی ممکن هست این مناطق تحت حمله ترکیه قرار بگیره و به بهانه های واهی توسط اردوغان اشغال بشه. از پلید بودن این طرح آتش بس همین که این خبر به سرعت به خبر شماره یک و اصلی بی بی سی تبدیل شد و اراذل بی بی سی شروع کردند تحلیل و مقاله و از این مزخرفات تولید کنن که ای وای صلح و آتش بس چقدر الان مهمه و بیاید با هم گفتگو کنید و هم را قبول کنید و.... ، خوب ان خودش نشانه واضح یک توطئه نیست؟ باید پرچم عراق در سرتاسر استانهای عراق از جمله استان کردستان عراق به اهتزاز در بیاد و بارزانی و دم دستگاهش جمع بشن.
  • محمد IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    19 11
    اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای تعلیق همه پرسی رو اعلام کرد
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      26 3
      بچه خودشه ! تعلیق یکی دوساله و بعدش هم اعلام جدایی دوباره به درد کسی نمیخوره
  • ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۰۴۵۴۷۵۷ صندوق بهار IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    15 57
    ترسیدن ملت تو زنبیلشون کنن رفتن تابعیت گرفتن
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    بارزانی باید دستگیر و محاکمه بشه . این خبیث تا اوضاع رو بد میبینه ، وا میده ولی بعدا دوباره فتنه گری میکنه .
  • اقایی US ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    28 55
    بازی کردستان : ایران 6- اسراعیل و آمریکا متفقا" صفر حالا باید بی خیال ماردونا شد و مواضب غضنفر(العبادی) بود که بعد از این ملاقات ها یی که به تازهگی داشته ،فیلش یاد هندوستان نکنه و بخواهد زیر آبی بره
    • AE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      7 4
      زیادی این سخرانی های توهم پرورانه رو گوش میدی.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    14 68
    تو مخمور چنان ضربه سنگینی خوردید که جرئت بازگو ندارید بیشتر از 10 نفر اسیر گرفتن به اضافه خوودر و کامیون
    • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      52 17
      اخه چرا شما جماعت از رو نمیرید ضربه سنگین اره خیلی سنگین بود از بیانیه لغو نتیجه همه پرسی مشخص بود حالا برید پی کارتون
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      14 1
      این دههههههح تا که میگی مال قدیمه دیگه!؟ آخه ده تای امروز با یه کامیون هم اینقدر نیست که تو گفتی.....
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    150هزار کرد آواره شده- خانه هاشون تو توزخورماتو سوزانده شده - آرامش برقرار کردید با صهیونیست چه تفاوتی دارید.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      43 31
      دقیقا با صهیونیست ها یکی اند فوق العاده کثیف و وحشی هستند بخار همین است دچار صهیونیسم شده اند.
    • fg IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      47 23
      تاچشمت کور شه صهیونیست وطن فروش
    • الف IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      61 13
      اگر این اتفاق نمی افتاد کرد های تجزیه طلب عزیز جنابعالی میلیون ها نفر از ایزدی ها اعراب عراق و ترکمان ها را آواره می کردند در مرز های ایران و ترکیه آشوب می شد و در جریان جنگ های طرفین هزاران کشته و زخمی و .. می دادیم . خسارات مالی و آوارگی میلیون ها نفر مانند جنگ سوریه پیشکش. باز هم تعصب کور کورانه دارید؟
    • موریس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      43 15
      بارزانی دورو آواره شون کرد .دولت عراق چیکارشون داشت . مهاجرین غیرقانونی که برای تغییر بافت جمعیتی اومده بودند و ماننند مهاجرین فلسطین اشغالی عمل کرده بودند فرار کردند
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      47 6
      هر کسی خربزه میخوره بایستی پای لرزش بشینه. شما فکر کردید دست در دست اسرائیل و آمریکا بگذارید با سلام و دورد ما روبرو می شوید!!!! زهی خیال باطل. شما به جای این که فکر نژاد پرستی و قومیت گرایی و دست در دست اسرائیل دادن باشید می بایستی به فکر وحدت اسلام و روبرو شدن و سرشاخ شدن با اسرائیل می شدید نه خیانت به هم وطنان ایرانی و عراقی خودتون.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      26 8
      بارزانی دقیقن همین کار رو با مردم غیرکرد کرده بود
  • ساسانی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    86 44
    یک بار برای همیشه چشم فتنه را دراورید حامی پژاک و فتنه تجزیه باید محاکمه شود و الا ایران و عراق را سالها به دردسر امنیتی خواهد انداخت
  • reza IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    44 55
    شرق تو توهمی چی زدی
    • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      36 10
      توهم زدن مختص شما تجزیه طلب هاست بیانیه تسلیم هم که داد بارزانی جونت :-)
  • مهدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    45 6
    این تروریست های جنایتکار باید از صفحه روزگار محو شوند مهره های سوخته ی آمریکا و اسرائیل مرگ بر تجزیه طلب
  • محمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    35 5
    یعنی جالبه اربابشون میاد ساعت 3 نصف شب بیانیه غلط کردن میده میگه بیاید مذاکره کنیم اما نوچه های متوهمش همچنان با پررویی از پیروزی های خیالی میگین خوش باشید وقتی ارتش عراق فیشخابور گرفت فاتحه بارزانی خوندست باید با خط لوله صادرات نفت اقلیم بای بای کنه :-)
  • سیری IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    شما از این پانترکها هم کم هوشتر هستید.آماده نشستند تا تحولات تمام شود و پول در بیاورند.شما را سپر بلای خود کرده اند.باز هم ایرانیها از مغولان شکست خوردند و برای مرگ برادرانشان به دست وحوش عرب شادی میکنند. متاسفم که شما خاک پاک آریایی را با نفسهاتان منحوس کرده اید.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      49 8
      این قصه های مغول و آریای شما خیلی وقته تاریخ انقضاش به سراومده . الان مردم دنبال اتحادن نه تفرقه
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      36 6
      ایران بدون ترک یعنی کشک حرف دهنتو بفهم و اینقدر فتنه گری نکن. ایرانیها شکست نخوردند یه عده نژادپرست بیسواد عقده ای که میخوان ایران رو درگیر جنگ داخلی کنند شکست.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      36 4
      بانکردیسم برای نیل به مقصودش همان کردستان برگ و غصب سرمینهای دیگر اقوامم به حربه اریایی گری ممتوسل شده حال سوالی که دارمم اینه اگه شمما ها برادر میدانید خودتونو با ایرانیان بجای برگذاری رفراندومم برای ایجاد کشور کردستان رفراندومی برای الحاق به ایران برگذار کنید
    • اهوازی GB ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
      وحشی خودتی احمق نژادپرست ؛ عرب هم تاج سرته عوضی ماعربها حداقل یه غیرت داریم که شما نژادپرستان صهیونیست ندارین گمشید از مناطق عرب نشین بیرون ، نقشه خیالی بارزانی حتی شامل اهواز ومناطق عرب نشین ایران هم هست زهی خیال باطل .
  • ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۰۴۵۴۷۵۷ صندوق بهار IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    8 14
    در کنار محمود کبیر حکیمی مثل جناب مشایی و دلیری مثل مهندس بقایی قرار گرفته اند این پرنده آماده اوج گرفتن است
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    38 58
    کردهای عراقی مثل همیشه شرور و کمونیست مسلک
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    54 40
    حشد شعبی در تمام نبرد های با پیشمرگ شکست خورد.عقب نشینی پیشمرگ سیاسی بود نه نظامی.
    • محمد IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      14 2
      اره :-)
    • AE ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      8 11
      خخخخخخخخ کدوم نبر؟تجزیه طلبا که فقط در رفتن خخخخخ
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    98 20
    در طول تاریخ بیشرین ضربه رو افراطیون مغرض به ایران زدن کسانی که اریایی رو عاریایی میگن فارسی رو لهجه عربی میدنن شعار خلیج عربی میدن ادامه دهنده راه همون احمقهای قاجار هستن
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      60 11
      بیشترین ضربه را نژادبرستان سربر به ایران زدند ستارخان رو کشتند جلال الدین خوارزممشاه راکشتند در جنگ چالدران به عثممانی کمک کردند قاچاق ممیکنند در اوایل انقلاب به استخبارات عراق کممک کردند جممهوری جعلی مهاباد راه اندازی کردند ممجسممه شهید فهممیده را بایین اوردند نفرت شمما از قاجار برچیدن حکوممت اقلیم مانند اردلانیهاست که میرفت تبدیل به غده ای سرطانی بشه
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      27 1
      نه. نژادپرستها ضربه زده اند. مثل شما
  • US ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    81 35
    پانترکهای عثمانی پرست چقدر در کامنت نویسی فعالند شما مغولها از کی تا حالا حامی دین و اسلام و ایران و عراق شدید؟ اینها به فکر پانترکهای ترکمن و ارشد صالحی تروریست هستند نه دین و اسلام. برید هارای هارای تون بکنید پانترکهای بدبخت
    • GB ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
      25 40
      ترکمنهای شیعه عراقی تروریست نیستند و همیشه گفتند که عاشق کشورشون عراق هستند بهتره بدونی شیعیان گروههای تروریستی ندارند ممغول صد شرف داره به هندیان نا ارامم و تبعیدی
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    49 19
    واقعا انسان با دیدن این نظرات به اینکه کردها ایرانی باشن شک میکنه یا الکی قضیه ترکها رو وسط میکشن یا قضیه عربها رو بزرگنمایی میکنن اون ور از تجزیه طلبها حمایت می کنند معلوم نیست اینا چطور تو ایران زندگی می کنن واقعا قوم خائنی هستید همه مردم دیگه شناختنتون
    • US ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      7 7
      تبریز هوا سرد شده؟
    • یک کورد IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
      9 67
      یه بررسی تاریخی ساده نشون میده که کوردها ایرانی هستند یا نیستند . به بررسی تاریخی هر چند کوتاه نشون میده که آیا ترکها مهمان و تازه واردند یا کوردهایی که اولین بناهای حکومت رو توی ایران گذاشتند . اگر هم می بینی کامنت های کوردها این شکلیه ؛ همش به خاطر تبعضیه که در زمان طاغوت و متأسفانه در زمان حال بر آنها روا میشه . اگر به جای مانورهای نظامی و سیاسی که در کردستان انجام میشه ؛ یک بار فقط یک بار مانور اقتصادی هم اجرا میشد هیچوقت از این حرف ها نمی شنیدی .
  • US ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    46 17
    دولت عراق به هیچ عنوان نباید کوتاه بیاد.
  • سالاری IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    23 22
    دم تمام اقوام ایرانی عاشق ایران گرم از ترک فارس لر عرب گرفته تا بقیه و ننگ بر خائنین ! جالبه از اینکه بقیه مثل خودشون علیه ایران ومردم ایران اقدام تروریستی نکردند خشمگینند و با زدن حرفهای ضد ایرانی و ضد قومیتی سعی در ایحاد تفرقه دارند قافل از اینکه مردم ایران هوشیارند ومتحد !
  • مهدی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    40 34
    اکرادمهاجر هندو از اول تاریخ همین بودند و در هرکشوری که پناه داده شدند آخر سر دنبال خشونت ترور و ناامنی بودند
  • alireza IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    15 78
    همین خودمختاری که طی این سالیان داشتن خودکمترازیک استقلال کامل نبود تمام اموردست خودشون بودولی مردخودفروخته ای بنام بارزانی دست به ریسک بزرگی زدوبه عواقب اون توجهی نکردآخه کدوم کشور اونم درخاورمیانه حاضرمیشه یک وجب ازمساحتش کاسته بشه.چطورامکان داره درمقابل سه کشورکه قسمتهای مهمی ازجغرافیاشون مناطق کردن نشینه بشه کشورکردستان درست کرد.
  • اتحاد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    3 0
    آفرین به همه هموطنان ازکرد تا ترک و عرب و فارس
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    7 25
    ترکیه ای ها چرا اینقدر میسوزن ? برام جالبه بدونم ,,,

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس