کد خبر 787141
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
ابطحی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد اظهارنظر آمریکایی ها در راستای تکمیل و تغییر برجام فاقد وجاهت قانونی بوده و بیان چنین مواضعی صرفا مصرف داخلی برای دولت ترامپ دارد.

به گزارش مشرق، سیدمحمدجواد ابطحی با بیان اینکه در سند بین المللی برجام به هیچ عنوان شرایط و امکان تغییر در متن و مفاد پیش بینی نشده است، اظهار کرد: بنابراین اظهارنظر آمریکایی ها در راستای تکمیل و تغییر برجام فاقد وجاهت قانونی بوده و بیان چنین مواضعی صرفا مصرف داخلی برای دولت ترامپ دارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ شکی در مقابل آمریکا برای اعمال تغییر در متن برجام خواهد ایستاد و چنین موضوعی را نخواهد پذیرفت، ادامه داد: باید اذعان کرد که برجام به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه آمریکایی ها در بازه های زمانی مختلف معاهده ای مرده تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه توافقنامه برجام برای رفع تحریم ها منعقد شد، تصریح کرد: بنابراین اگر قرار باشد تحریم های خصمانه آمریکایی ها مجددا و از طرق دیگری بر علیه کشورمان اعمال شود، برجام دیگر وجهه حقوقی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص امکان مذاکرات پسابرجام، اظهار کرد: باید یادآور شد که در متن برجام نسبت به مذاکرات بعد از اتمام محدودیت های هسته ای اشاره ای نشده لذا اظهارات ترامپ فرافکنی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت بروز خطا از سوی ایالات متحده در برجام حتما بر مبنای قانون اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام عمل خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ترامپ با اظهارات اخیر خود وضعیت نامطلوبی برای دولتش در جامعه بین الملل بوجود آورده است که حتما به ضررشان تمام خواهد شد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس