بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ایران به دقت اقدامات آمریکا را رصد می‌کند، تاکید کرد:رفتار ترامپ در حواله کردن برجام به کنگره نشان داد امکان وارد شدن هیچ خدشه ای به برجام وجود ندارد.

به گزارش مشرق، بهروز نعمتی با تاجرمآبانه خواندن اظهارات ضد ایرانی ترامپ، گفت: همان طور که آقای روحانی در صحبت های خود اشاره کردند به نظر می رسد ترامپ کمترین اشرافی به مسایل سیاسی، تاریخی، اقتصادی و اجتماعی نداشته و بیشتر موضوعات را از بُعد تجاری می بیند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رفتار امروز ترامپ نشان داد قادر نیست خدشه ای به برجام وارد کند، ادامه داد: ترامپ در موضوع برجام امروز توپ را به زمین کنگره انداخت زیرا به خوبی می داند که برجام توافقی بین المللی و غیر قابل تغییر است.

وی با یادآوری اشاره ترامپ به سپاه پاسداران و بحث های موشکی ایران، تاکید کرد: ترامپ باید بداند که سپاه جزو لاینفک نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر قرار است تحریمی علیه سپاه انجام دهد باید کل ملت ایران را تحریم کند، همان گونه که در 38 سال گذشته و در مقاطع مختلف بارها ملت ایران را تحریم کرده است.

نعمتی با خطرناک توصیف کردن زرادخانه های هسته ای آمریکایی ها، یادآور شد: وجود این دیدگاه که دفاع از امنیت ملی برای یک کشور پذیرفتنی و برای کشوری دیگر قابل قبول نباشد نشانه ناشی گری ترامپ است. چطور ممکن است آمریکا بزرگترین زرادخانه های هسته ای دنیا را داشته باشد اما کشوری دیگر را از داشتن موشک های بلند برد و کوتاه برد برای دفاع از کیان و ملت خود منع کند.

وی ادامه داد: همه این ها موضوعاتی است که کنگره باید به آن بپردازد، ضمن اینکه مردم آمریکا باید بدانند که ترامپ برخلاف تصور آنها فردی بسیار ناشی بوده و به سمتی در حرکت است که آپارتاید جدیدی به نام اقتصاد نوین یا تجارت نوین  را در دنیا احیا کند.

نعمتی با تاکید بر اینکه با تمام قوت از حقوق مسلم خود دفاع می کنیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران با دقت سناریویی که در آن ترامپ برجام را به کنگره حواله کرد را رصد کرده و مورد مداقه قرار خواهد داد و در نهایت پاسخی دندان شکن به هیات حاکمه آمریکا خواهیم داد.

وی درباره واکنش اروپایی به رفتار آمریکا در برخورد با موافقتنامه برجام، تصریح کرد: در این شرایط مسئولیت اروپایی ها بیشتر شد زیرا 5 کشوری که پای توافقنامه برجام را امضا کردند به نمایندگی از کل اروپا بودند بنابراین جامعه بین اللمللی باید پاسخگو باشند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تاسف آور خواندن اقدام ترامپ در استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس، تصریح کرد: با توجه به اینکه آقای ترامپ امروز نامی جعلی را برای خلیج فارس استفاده کرد با این اوصاف و با توجه به خصومتی که آقای ترامپ با مردم مکزیک دارد باید به زودی شاهدآن باشیم که خلیج مکزیک را به نام خلیج آمریکا نامگذاری کند./

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس