کد خبر 786311
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
پورمختار

آمریکا از سال‌های آغاز انقلاب اسلامی ایران را تحریم و تهدید کرده لذا بدعهدی جدید آن تاثیری در فعالیت‌های اقتصادی و غیره ایران ندارد.

به گزارش مشرق، محمد علی پور مختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامیدر واکنش به اظهارات ضدایرانی ترامپ، گفت: دونالد ترامپ اراجیفی علیه ملت بزرگ ایران اسلامی و مسئولین درخصوص برجام و تحریم‌ها چون اعمال تحریم‌های جدید، جلوگیری ازگسترش اقتدار موشکی، محدودسازی سپاه واعمال تحریم، خلیج عربی خواندن خلیج فارس و بازبینی برجام توسط کنگره را مطرح کرد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این اظهارات بلافاصله با واکنش موگرینی مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفت به نوعی که وی اذعان داشت، «برجام یک مسأله داخلی آمریکا نیست بلکه مصوبه شورای امنیت سازمان ملل بوده که قابل نقض نیست و اروپا مصر به اجرای آن است».

وی در توضیح چندین نکته، یادآور شد: اقدام اخیر آمریکا جدید نیست و ٣٩سال است که ایران و ملت ایران را تحریم کرده لذا اینکه اینگونه حرف بزند، تأثیری در وضعیت اقتصادی ایران نخواهد داشت. همچنین آمریکا بعد از تصویب برجام هیچ اقدام عملی برای رفع تحریم‌ها نکرده است و عملا برای ایران از سوی آمریکا دستاوردی نداشته است تا این حرف‌ها را اثرگذار بدانیم.

پورمختار ادامه داد: آمریکا به تاریخ ایران و ملت ایران توهین نمود تا جاییکه از خلیج فارس به خلیج عربی یاد کرد تا رضایت رژیم عربستان راجلب کند، حمایت ایران از مبارزات مردم عراق و سوریه و یمن و افغانستان علیه استکبار آمریکایی را حمایت از تروریسم معرفی کرد در  حالیکه تروریسم زاییده سیاست‌ها و برنامه‌های آمریکاست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: از زندگی پر از رفاه توسط مردم حمایت و خواهان بازگشت به دوران عظمت ایران شده است درحالی که ترامپ درآرزوی بازگشت به شرایط قبل از انقلاب است که مأمورانش در ایران حق توحش بگیرند و بر جان و مال و  ناموس مردم مسلط شوند و مردم دم برنیاورند. امریکا از ملت و انقلاب اسلامی زخم‌ها خورده وحیثیتش را در بین جهانیان بر باد داده و امروز هم قافیه را در منطقه به نفع اسلام و انقلاب باخته است و این گونه صدای ناله‌اش را درآورده است.

پورمختار با بیان اینکه افتخار ما ایرانی‌هاست که این گونه در مقابل یک زورگو ایستاده‌ایم و روزبه‌روز هم درحال ضعیف کردن امریکا هستیم، گفت: خوشحالیم که دشمن خدا و رسول و جانی بالفطره و رژیم تا مرفق به خون مظلومان جهان و مسلمانان هستیم و از اینکه این چنین بر پیکر در حال نابودی امریکا زخم زده‌ایم و موجب خوشحالی جهانیان شده‌ایم و دل امام زمان علیه السلام را شاد کرده‌ایم و زمینه ظهور را فراهم می‌سازیم تا هر چه زودتر اساس و بناهای ظالمان امریکایی را از بیخ وبن برکنیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یادمان نرود این جمله ماندگار و حکیمانه امام خمینی (ره )را که فرمود: «امریکاهیچ غلطی نمی تواندبکند.»

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس