بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اظهارات اخیر بی‌پایه، غیرعلمی و دون شأن رئیس‌جمهور کشوری به مانند آمریکا هیچ‌ ارزش تاریخی و حقوقی در عرصه بین‌الملل ندارد.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: اظهارات اخیر بی‌پایه، غیرعلمی و دون شأن رئیس‌جمهور کشوری به مانند آمریکا هیچ‌ ارزش تاریخی و حقوقی در عرصه بین‌الملل ندارد.

وی با بیان اینکه ترامپ صفت تاجر مأبانه خود را باردیگر نشان داد، افزود: رئیس‌جمهور آمریکا باردیگر نشان داد علی‌رغم قرار گرفتن در موقعیت ریاست‌جمهوری قابل خرید و فروش است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید براینکه رئیس‌جمهور آمریکا تحت تاثیر دلارهای برخی حکام عربی منطقه تاریخ را تحریف کرد و از واژه جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرد، ادامه داد: ترامپ امروز در جایگاهی‌ قرار گرفته که برخی از دولتمردان و اکثریت مردم آمریکا از اینکه وی رئیس‌جمهور این کشور است ابراز  تاسف کنند.

رئیس‌کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به عدم تائید برجام از سوی رئیس‌جمهور آمریکا و ارجاع آن به کنگره این کشور برای اتخاذ تصمیم مناسب، اظهار داشت: اگر خروجی کار این بازی هیئت حاکمه آمریکا، خروج از برجام باشد این به همان معنای پاره کردن برجام است که در این صورت جمهوری اسلامی ایران برجام را آتش می‌زند.

بروجردی تصریح کرد: به هیچ وجه این معنی ندارد که آمریکا به صورت یک‌طرفه از برجام خارج شود و بخواهد باردیگر تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان وضع کند.

وی اضافه کرد: آمریکا و ترامپ باید این را بدانند که ورود جمهوری اسلامی ایران به عرصه فعالیت‌های هسته‌ای که طبیعتاً بدون محدویت‌ خواهد بود با شتابی بیشتر از زمان توافق هسته‌ای خواهد بود و آمریکا را پشیمان خواهد کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه در هیئت نظارت بر برجام و  شورای عالی امنیت‌ملی بحث‌های مفصلی درباره اقدامات احتمالی دولت امریکا درباره برجام صورت گرفته است، افزود: سناریوهای نیز تعیین شده و به فراخور زمان اجرایی می‌شود.

رئیس‌کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در این کمیسیون نیز بحث‌های درباره اقدامات احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام انجام شد و اعتقاد اعضا براین بود که دونالد ترامپ برجام را تائید نخواهد کرد، گفت: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جلسه‌ای را در همین زمینه خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس