کد خبر 786278
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
پرچم آلمان

انتخابات محلی در یکی از ایالات آلمان امروز در شرایطی که همچنان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی ادامه دارد، از حساسیت خاصی برخوردار است.

 به گزارش مشرق، با گذشت ۳ هفته از برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان، امروز در ایالت ساکسونی (Lower Saxony)  انتخابات ایالتی برگزار می‌شود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این انتخابات با هدف شکل‌گیری پارلمان محلی برگزار می شود و نتیجه آن در شرایطی که همچنان مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی در جریان است، اهمیت دارد و نمایانگر تمایل رای‌دهندگان است.

بسیاری بر این باورند که این انتخابات نشان می‌دهد که رای‌دهندگان تا چه حد دیدگاه‌های متفاوتی درباره تشکیل دولت ائتلافی دارند.

از دید «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان این انتخابات به حدی مهم است که وی در تبلیغات انتخابات محلی حضور پررنگی داشته و چندین بار هم در این محل حاضر شده است. نگرانی مرکل از این است که چپ‌گرایان مانند احزاب سوسیال‌دموکرات، سبزها و حزب چپ در پارلمان هانوفر قدرت بگیرند و این موضوع زمانی مهم می‌شود که بدانیم، سوسیال دموکرات‌ها هم تشکیل چنین ائتلافی را رد نکرده‌اند.

با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سوسیال‌دموکرات‌ها که اعلام کرده‌اند در دولت آتی آلمان به عنوان مخالف دولت فعالیت خواهند داشت، از دموکرات‌مسیحی‌ها (حزب مرکل) آرای بیشتری کسب خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود که محافظه‌کاران هم ۳۲ تا ۳۴ درصد رای به دست آورند.

در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر (۲ مهرماه)، حزب دموکرات‌مسیحی اگر چه توانست بیشترین میزان رای را کسب کند اما برای تشکیل دولت، نیازمند ائتلاف با دیگر احزاب است. نتیجه انتخابات امروز می‌تواند چشم‌اندازی برای تشکیل دولت آتی ارائه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    0 0
    آمریکا با پرچم آلمان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس