مرکل

صدراعظم آلمان برای نخستین بار اعلام کرد مذاکرات دشواری با دو حزب «دموکرات آزاد» و «سبزها» برای تشکیل دولت ائتلافی در جریان است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اتریش، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای نخستین بار به طور رسمی اعلام کرد با دو حزب دموکرات آزاد و سبزها مذاکراتی به منظور تشکیل دولت ائتلافی در جریان است.

وی طی سخنانی در درسدن گفت مذاکرات دشواری در حال انجام است اما تلاش طرف ها بر این است که دولتی قابل اعتماد شکل گیرد. مرکل همچنین ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن موانع و اختلافات، یک دولت ائتلافی قوی شکل گیرد.

این در حالی است که حزب سوسیال مسیحی به عنوان همپیمان اصلی حزب «دموکرات مسیحی» به رهبری مرکل همچنان خواستار تعیین سقف پذیرش پناهجو از سوی دولت آینده شده است.

مرکل در این رابطه یادآور شد موضوع مهاجران نیز همانند دیگر موضوعات اختلافی، در مذاکرات مطرح است، با این حال دو طرف تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی میانه به کار می گیرند.

بر این اساس مرکل و «هورست زهوفر» رهبر حزب سوسیال مسیحی در نشست روز یکشنبه خود در مورد کاهش کرسی های اتحادیه مسیحی ها در بوندستاگ و نیز مذاکرات تشکیل ائتلاف موسوم به «جامائیکا» با دو حزب دموکرات آزاد و سبزها، به گفتگو می پردازند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس