مرکل

در حالی که احزاب پیروز انتخابات پارلمانی آلمان همچنان در برخی مسائل اختلاف نظر دارند، صدراعظم خواهان دستیابی آنها به یک توافق ظرف ۱۰ روز آینده شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی همچنان در مورد سیاست های آتی بر سر مسائلی مانند مهاجرت و تغییرات آب و هوایی اختلاف نظر دارند.

بر این اساس سه حزب اتحادیه دموکرات مسیحی، دموکرات آزاد و سبزها که سه ضلع تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان به شمار می روند، هنوز نتوانسته اند به توافق جامع و مشترکی در این خصوص دست یابند.

با این حال «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواهان پیشرفت در مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی ظرف ۱۰ روز آینده است. وی در پیامی صوتی که در فیس بوک منتشر شد گفت: در مورد تخصیص بودجه، مسائلی هست و هر کسی نظرات خود را دارد.

وی افزود: در موضوع تغییرات آب و هوایی و اهداف مورد نظر برای سال ۲۰۲۰، تصمیم گیری در خصوص آنچه که باید زیر نظر دولت فدرال به رهبری من انجام گیرد، دشوار است.

مرکل همچنین از سیاست های دولت آتی در قبال مهاجران و آموزش های لازم به پناهجویان تحت عنوان برنامه «همزیستی» به عنوان مسائل مورد اختلاف نام برد.

وی در عین حال خواستار پیشرفت در مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی، تا تاریخ ۱۶ نوامبر شد. این در حالی است که احزاب سبزها و دموکرات آزاد یکدیگر را به مانع تراشی در این مسیر متهم می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس