کد خبر 785744
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
پرچم ترکیه

ترکیه حمایت از گروهک «جیش العزه» را قطع و تأکید کرده که نباید این گروه در حماه با ارتش سوریه درگیر شود.

 به گزارش مشرق، منابع خبری می‌گویند که ترکیه از حمایت گروه تروریستی «جیش العزه» وابسته به «ارتش آزاد سوریه» دست برداشته است.

وبگاه خبری العربی الجدید گزارش داد که حمایت ترکیه از جیش العزه در ریف شمالی حماه قطع شده است و این مسئله گواه تغییرات بنیادین در این کشور است.

«مصطفی بکور» فرمانده عملیات جیش العزه اعلام کرد که اتاق عملیات «الموم» که یک مرکز نظامی است که مقر آن در ترکیه بوه و شامل کشورهای زیادی است که در شمال سوریه از ارتش آزاد حمایت میکرده، از یک ماه پیش از آنان حمایت نمیکند.

بکور تأکید کرد که اتاق عملیات الموم حمایت خود را مشروط به توقف حمله به نیروهای ارتش سوریه در شمال حماه کرده است.

وی اما مدعی شد علیرغم آنکه کمک به جیش العزه قطع شده است، ولی این گروه به مسیر خود ادامه میدهد؛ زیرا جیش العزه «گزینه دیگری پیش روی خود ندارد».

این تروریست میگوید که جیش العزه هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد و قطع حمایت نظامی از جیش العزه به نوعی اعمال فشار به این گروه است تا مسیر خود را تغییر دهد و به مسیر مذاکرات آستانه بازگردد که برای صلح در سوریه برگزار میشود.

به گزارش العربی الجدید، چندین گروه معارض تروریستی در سوریه از سوی اتاق عملیات الموم تهدید شده اند که حمایت از آنان نیز قطع خواهد شد و این گروهها عبارتند از: «جیش إدلب الحر، جیش النصر والفرقة الوسطی» که همه این گروهها در شمال غرب سوریه فعال هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 3
    ترکیه داره به صف برادرانش در ایران عراق سوریه نزدیکتر ممیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس