کد خبر 804501
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصار الله یمن - کراپ‌شده

رهبر انصارالله یمن درباره فتنه ایجاد شده در پایتخت یمن و درگیری‌های مسلحانه میان برخی اعضای حزب کنگره مردمی یمن با انصارالله در این شهر، هشدار داد.

به گزارش مشرق، «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنانی به فتنه‌ اخیر ایجاد شده در پایتخت یمن پرداخت و درباره اقدامات غیرمسئولانه برخی طرف‌ها هشدار داد.

به نوشته «المیادین»، وی تاکید کرد: مسجد الصالح یا مقرهای حزب کنگره مردمی یمن، تحت کنترل نیروهای امنیتی یا انصارالله قرار ندارد. کلیه مقرهای حزب کنگره مردمی یمن و نیز منازل رهبران این حزب در صنعاء در امنیت قرار دارند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت: از عاقلان می‌خواهم که مسئولیت‌پذیر باشند و با نهادهای دولتی برای حفظ امنیت پایتخت و رفع فتنه همکاری کنند. هر اختلافی را می‌توان با گفت‌وگو و تفاهم حل و فصل کرد و قبایل نیز باید بر همین اساس وارد عمل شوند و به فتنه فرصت ندهند. همه باید با حکومت همکاری کنند و به هیچکس اجازه تخریب ندهند و با «شبه‌نظامیان فتنه» مقابله کنند.

الحوثی تاکید کرد که این شبه‌نظامیان به اماکن عبادی حمله می‌کنند و این اقدام درست نیست و آنها نیز باید برای امنیت این وطن تلاش کنند. «صالح» نیز باید از شبه‌نظامیان جسور عاقل‌تر و پخته‌تر باشد و با تلاش‌های جاری برای مقابله با فتنه ایجاد شده، همسو شود.

وی تاکید کرد: اگر ما مسئول این فتنه باشیم، آماده پذیرش خطای خود هستیم و آنها نیز باید این‌گونه باشند. همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و با دولت همکاری کنند و برر روی مقابله با تجاوز متمرکز شوند. از حکیمان و عاقلان می‌خواهم که نقشی اصلی و مسئولانه برای حل بحران صنعاء ایفا کنند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که اقدامات امروز حزب کنگره مردمی یمن، مشکوک است و باید دست از این اقدامات غیرمسئولانه بردارد. از همه می‌خواهم که با طرف‌های امنیتی همکاری کنند و به درخواست‌های غیرمسئولانه و خونین پاسخ ندهند. از صالح نیز می‌خواهم که برای پایان دادن به تنش در صنعاء، اقدامی مثبت انجام دهد.

منابع محلی در یمن می‌گویند، در پی شکست مذاکرات میان انصارالله و جناح عبدالله صالح در روز جمعه، درگیری‌های  میان هواداران دو طرف در صنعاء روی داده که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

حزب کنگره مردمی یمن ادعا می‌کند که سه تن از حامیان صالح در درگیری‌ها با نیروهای انصارالله، در صنعا کشته شدند.

در بیانیه منتشر شده از حزب «علی عبدالله صالح» آمده است، هنگامی که نیروهای انصارالله به منزل سرهنگ «طارق صالح» برادرزاده علی عبدالله صالح و رئیس محافظان وی حمله کردند، سه نگهبان کشته شدند، همچنین آنها منزل هشام شرف، وزیر خارجه در دولت نجات ملی را محاصره کردند.

در درگیری‌های روز جمعه که به امروز (شنبه) نیز کشیده شده تعدادی از نیروهای انصارلله نیز کشته شده‌اند و گفته می‌شود که قبایل همپیمان صالح نیروهای خود را در دفاع از او به پایتخت فرستاده‌اند.

همچنین اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای قبایلی حامی صالح ورودی‌های جنوبی صنعاء را بسته‌اند تا مانع ورود طرفداران انصارالله به پایتخت شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    6 0
    مرگ بر آل یزید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس