کد خبر 710842
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
جبهه النصره

فرمانده یگان کماندویی گردان‌های البعث سوریه با بیان اینکه اولین بار نیست النصره از سلاح‌ شیمیایی در حماه استفاده می‌کند، گفت: این گروه پیش‌تر هم در نبردهای حماه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده بود.

 به گزارش مشرق، «مهند الحاج علی»، فرمانده یگان کماندویی گردان‌های «البعث» و نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در دمشق، تصریح کرد: روند تحولات نظامی که در سوریه شاهد آن هستیم، ارتباطی مستقیم با پیروزی‌های میدانی و موفقیت‌های سیاسی ارتش و نظام سوریه دارد.

فرمانده یگان کماندویی گردان‌های «البعث» سوریه با بیان اینکه هم اکنون حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره کاملا آشکار و مبرهن است، خاطرنشان کرد: هرگاه ارتش سوریه پیروزی و موفقیتی میدانی را محقق می‌کند، مورد حمله مستقیم قرار می‌گیرد، مشابه آنچه در دمشق و دیرالزور و در این اواخر در فرودگاه نظامی الشعیرات شاهد آن بودیم.

نماینده پارلمان سوریه با یادآوری اینکه این حملات مستقیم با هجوم گسترده داعش و النصره همراه می‌باشد، افزود: همزمانی این حملات بر هماهنگی گسترده موجود بین آمریکا و متحدانش با این گروه‌ها تاکید می‌کند.

الحاج علی همچنین با تاکید بر اینکه دروغ حمله شیمیایی دستاویزی برای تجاوز نظامی آمریکا به الشعیرات بود، اظهار داشت: این گروه‌های مسلح هستند که از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، به نحوی که پس از آزادسازی و پاکسازی روستای المجدل در استان حماه شاهد به خدمت گرفتن سلاح شیمیایی از سوی گروه‌های تروریستی در این روستا بودیم.

فرمانده یگان کماندویی گردان‌های «البعث» سوریه ضمن تاکید بر اینکه خود شخصا به همراه لشکر پنجم ارتش سوریه حین حمله شیمیایی گروه‌های مسلح در المجدل حضور داشته، گفت: بمب‌های حاوی گاز سارین تروریست‌ها نیروهای سوری را مجبور به استفاده از ماسک‌های شیمیایی کرد.

وی درباره جدیدترین تحولات میدانی حماه گفت: ارتش سوریه پس از دفع حملات گروه تروریستی «جیش العزه» وابسته به «جبهه النصره» به پیشروی خود از محور روستای «التویم» به سمت «القبیر» و «معرزاف» ادامه داد و پس از واردن آوردن خسارات سنگین به النصره، با تغییر جهت به سمت «المجدل» آن را آزاد و بزرگراه محرده – حماه را بازگشایی کرد و محاصره محرده را درهم شکست.

نماینده پارلمان سوریه با توضیح اینکه پس از شکست محاصره محرده، لشکر پنجم ارتش ضمن پیشروی به سمت حلفایا آن را از سه جهت محاصره کرد، افزود: در محور دیگر، نیروهای سوری تپه «الازره» و شهرک «معرس»، در ریف شمالی حماه را از سیطره النصره آزاد کرده و با پیشروی به سمت محور شمال غربی استان حماه روستای «طیبه الامام» را محاصره کرده‌اند.

الحاج علی با بیان اینکه این گروه تروریستی جیش العزه بود که از سلاح‌های حاوی گاز کلر علیه ارتش سوریه استفاده کرد، افزود: اغلب عناصر این گروه خارجی هستند و به این دلیل این سلاح‌ها در اختیارش گذاشته شده، چون بیش از دیگر گروه‌ها روی چنین سلاح‌هایی شناخت دارد.

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه این اولین بار نیست که گروه تروریستی حیش العزه از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند و پیش‌تر نیز چندین بار از این سلاح‌ها در استان حماه استفاده کرده بود، هدف نبردهای جاری در حماه را مشغول کردن ارتش سوریه و منحرف کردن تمرکز آن از نبردهای جاری در حلب و تدمر دانست.

وی درباره شکست محاصره شهرک‌های شیعه‌نشین «کفریا» و «فوعه» در ریف شمالی ادلب نیز گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های نظام سوریه تلاش برای شکست مناطق محاصره شده و آزادی گروگان‌ها و هموطنان ربوده شده است.

الحاج علی درباره حمایت متحدین از دمشق نیز گفت: در طول بحران، همواره شاهد حمایت همه جانبه و در تمام سطوح روسیه و ایران از نظام سوریه بودیم و هر روز بر میزان این حمایت‌ها افزوده می‌شود، از جمله اینکه در این اواخر شاهد اعلام آمادگی کره شمالی برای حمایت از مردم، ارتش و دولت سوریه نیز بودیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس