کد خبر 785691
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
عبدالملکی

کسانی از مسئولین دیپلماتیک و اقتصادی دولت در جریان برنامه آمریکا برای خروج از برجام گفته اند به رغم خروج آمریکا از برجام، اگر طرف های اروپایی بمانند ما هم هستیم!!!

به گزارش مشرق، حجت‌الله عبدالملکی کارشناس مسایل اقتصادی در کانال تلگرامی خود نوشت:

گاهی برخی  اظهارنظرها بی پرده حکایت از کمبود اطلاعات افراد می کند!!!


کسانی از مسئولین دیپلماتیک و اقتصادی دولت در جریان برنامه آمریکا برای خروج از برجام (که عملا با سخنان شب گذشته ترامپ کلید خورد) گفته اند به رغم خروج آمریکا از برجام، اگر طرف های اروپایی بمانند ما هم هستیم!!!

اما این دوستان توجه ندارند که:


اولا) تحریم های ثانویه (فراسرزمینی) آمریکا بر همه کشورها سایه انداز است، چه اروپایی باشند و چه غیر اروپایی. این یعنی برای قطع رابطه نیم بند شرکت ها و بانک های اروپایی با ایران  نیازی به تحریم های مجدد اروپایی وجود ندارد!

مگر اینکه دوستان ما فراموش کرده باشند که در جریان تحریم ها، بانک های اروپایی قریب به 20 میلیارد دلار توسط آمریکا جریمه شدند، بدون اینکه اتحادیه اروپا (که خودش هم تحریم کرده بود) یک سنت بخواهد آنها را جریمه کند!

بدین سبب با خروج آمریکا از برجام، باقی ماندن سایر طرف ها اثرش "تقریبا هیج" است!


ثانیا) به لحاظ راهبردی، منافع بلندمدت کشورهای اروپایی طرف برجام بیش از ایران به آمریکا گره خورده است و لفاظی های آنها در دفاع از برجام، پس از خروج آمریکا از این معاهده دیری نمی پاید!

راه حل همان اقتصاد مقاومتی است که دوستان عزیز ما در دولت با توهم اثربخشی اقتصاد مذاکراتی و به امید آمریکا و غرب کنارش گذاشتند ...

پ.ن: هدف اصلی آمریکا از طرح این مباحث، سوق دادن ایران به سمت اروپاست، اروپایی که همنوا با آمریکا خواستار مذاکره با ایران در خصوص برنامه های منطقه ای و موشکی است!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2 35
    برعکس داشتن روابط اقتصادی زیاد با اروپا باعث می شود که اروپا بخاطر منافع خودش به راحتی از امریکا تبعیت نکند. حتی اگر ما هم مثل عربستان روابط اقتصادی گسترده با خود امریکا هم داشتیم هیچوقت دنبال تحیم ایران نبودند. تحریم کردن ایران برای امریکا کاملا بی ضرر ایت.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    11 3
    جناب مشرق اقتصاد مقاومتی یعنی ایرانیان گرسنه بمانن که اعراب وهابی خوشگذرانی کنن.چرااونا دوست امریکا واسراییل هستن وما بخاطرمنافع اونا بادنیا ارتباط نداشته باشیم؟
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 0
    وقتی مقامات در حال زراندوزی و تجمل هستند و فساد و تبعیض بیداد می کند...آیا منصافانه است که بار تحریم ها یکطرفه بر شانه مردم عادی و متوسط گذاشته شود...نقش مسوولین چیست؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس