کد خبر 783930
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
سلاح آمریکایی

روش پنتاگون به این صورت است که این تسلیحات را در اختیار گروه‌های تروریستی کوچک می‌گذارد و در گام بعد داعش و النصره با حمله به انبار تسلیحاتی آنان، این محموله‌ها را مصادره می‌کنند.

به گزارش مشرق، ولید هالی از فرماندهان ارتش سوریه اعلام کرد بنا بر اسناد، کسانی که در روز ۱۸ سپتامبر به پایگاه صلح‌بانان ارتش روسیه حمله کردند، از تسلیحات جدید فرانسوی، آمریکایی و بلژیکی استفاده کرده‌اند.

هالی اعلام کرد طی یک هفته در مورد راه‌های دستیابی تروریست‌ها به این تسلیحات تحقیق کردیم. امروز بیش از ۱۰۰ قبضه تسلیحات سبک پیشرفته آمریکایی، بلژیکی و فرانسوی در دست داریم که در مرزها به گروه‌های تروریستی تحویل داده شده بود. این تسلیحات تنها طی یک هفته اخیر به سوریه قاچاق شده است.

گفتنی است ژنرال علی العلی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد تنها در فاصله زمانی ۵ ژوئن تا ۱۵ سپتامبر (۱۰۰ روز) ، پنتاگون ۱۴۲۱ کانتینر تسلیحات به داعش و النصره داده است! روش پنتاگون به این صورت است که این تسلیحات را در اختیار گروه‌های تروریستی کوچک می‌گذارد و در گام بعد داعش و النصره با حمله به انبار تسلیحاتی آنان، این محموله‌ها را مصادره می‌کنند.

چندی قبل ژنرال ایگور کوناشینکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصاویری را منتشر کرد که ثابت می‌کرد از مناطقی که در ظاهر تحت سیطره آمریکا و شبه نظامیان کرد وابسته به آن است، به مواضع ارتش سوریه حمله کرده بود! او به طور رسمی خواستار توضیح واشنگتن شد؛ اما آمریکا به این اسناد واکنشی نشان نداد!

گفتنی است اخیرا پنتاگون ارسال رسمی تشلیحات به ائتلاف چندملیتی تجزیه‌طلبان موسوم به قوات سوریه دموکراتیک (قسد) را تأیید کرده بود.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    10 4
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    9 2
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس