کد خبر 781822
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
هنیه نمایه

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن استقبال از تلاش‌های مصر برای آشتی فلسطینی، تصریح کرد: هیچ نیرویی در زمین وجود ندارد که بتواند غزه را از مابقی فلسطین جدا کند و اختلافات را برای همیشه کنار گذاشتیم.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در استقبال از «خالد فوزی» وزیر اطلاعات مصر، سفر وی را به نوار غزه «تاریخی» خواند و نشان‌دهنده حمایت عالی مصر از آشتی فلسطینی توصیف کرد.


بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، هنیه در این دیدار گفت: سفر خالد فوزی (به نوار غزه) پیام و تأکیدی بر نقش حمایتی و تاریخی مصر در حمایت از ملت فلسطین است تا زمانی که دولت مستقل فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری با مرکزیت قدس تشکیل و حق بازگشت نیز به رسمیت شناخته شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه از نقش مصر در حمایت از آشتی فلسطینی تقدیر کرد و گفت موضع مصر یک موضع سطحی نبوده بلکه در سفر ماه گذشته هیأت حماس به این کشور، درباره تمام جزئیات صحبت شده است.

هنیه تصریح کرد: «آشتی» ویژه غزه و در مرز غزه نیست بلکه برای تمامی اهالی نوار غزه و کرانه باختری است. هیچ نیرویی در زمین وجود ندارد که بتواند غزه را از کرانه باختری یا قدس یا کل فلسطین جدا کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس از سفر هیأت این جنبش و فتح در سه‌شنبه آینده به مصر با هدف ادامه گفت‌وگوها نیز خبر داد.

هنیه هم‌چنین در مراسمی ناهاری که برای هیأت‌های امنیتی و سیاسی در نوار غزه تدارک دیده شده بود، تأکید کرد: اختلافات را برای همیشه کنار گذاشتیم و حماس برای تحقق آشتی آماده پرداختن هر بهایی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس