کد خبر 785747
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
توافق آشتی ملی فلسطین

رسانه‌های اسرائیلی مدعی «بندی محرمانه» در توافقنامه آشتی فلسطین شدند و بارزترین دلیل سکوت نسبی رژیم صهیونیستی درباره این آشتی را وجود همین بند دانستند.

 به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «ِیدیعوت آحارونوت» در گزارشی اعلام کرد سه دلیل برای سکوت این رژیم در قبال توافق آشتی میان حماس و فتح وجود دارد.

اولین دلیل آن است که این طرح مصر بخشی از گام استراتژیک بسیار مهم «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر می‌شود که نزدیکی با کاخ سفید را دنبال می‌کند؛ السیسی این موضوع را فرصتی طلایی برای بازگرداندن روابط میان آمریکا و مصر می‌داند؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که دوست نزدیک السیسی است نمی‌خواهد این تلاش او را به شکست بکشاند.

دلیل دوم این موضوع مربوط به اوضاع داخلی نوار غزه است خصوصا اینکه در ماه‌های اخیر نگرانی بسیاری در محافل اسرائیلی درباره به هم‌ریختگی زیرساخت‌های نوار غزه به وجود آمده، موضوعی که به ادعای اسرائیلی‌ها، حماس را به سمت جنگ سوق می‌دهد.

اما دلیل سوم و مهم‌ترین دلیل به ادعای معاریو، وجود یک «بند محرمانه» در توافقنامه آشتی است که با فشار مصر بر حماس، قرار شده این جنبش به عملیات‌های نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری پایان دهد.

در این گزارش آمده است «ماجد فرج» رئیس اطلاعات مصر برای حماس شرط کرده به این عملیات‌های نظامی در کرانه باختری پایان دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس