کد خبر 780994
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱
هنیه-محمود عباس

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مقدمات حضور اعضای دولت وفاق ملی فلسطین در غزه را بررسی کرد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، یکشنبه‌شب، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تماس تلفنی برقرار کرد. 

دو طرف در این تماس تلفنی که همزمان با ورود هیأتی مصری به نوار غزه برای نظارت بر اجرای توافق آشتی ملی فلسطین انجام شد، مقدمات حضور اعضای دولت وفاق ملی در غزه را بررسی کردند.

قرار است امروز دوشنبه، یک هیأت متشکل از اعضای دولت وفاق ملی فلسطین از رام الله در کرانه باختری به نوار غزه بیایید و فردا سه‌شنبه جلسه خود را در نوار غزه تشکیل بدهد. 

بر اساس بیانیه دفتر هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با محمود عباس، درباره ایجاد فضای مثبت بر عرصه فلسطین در زمان کنونی که در خدمت وحدت ملی و تحقق اهداف مردم فلسطین که مهم‌ترین آن تشکیل کشور مستقل در خاک فلسطین به مرکزیت قدس باشد، توافق کرده است. 

در این تماس تلفنی بر ادامه تماس‌ها برای آغاز گفت‌وگوی مستقیم درباره همه مسائل توافق و از سفر هیأتی مصری به غزه استقبال شد. 

بعدازظهر یکشنبه (دیروز) یک هیأت مصری به ریاست سفیر قاهره در فلسطین اشغالی از گذرگاه بیت حانون که تحت کنترل رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه شد. 

این توافق‌ها و سفر هیأت مصری پس از رایزنی‌های هیأتی از حماس در قاهره و موافقت آن با انحلال کمیته اداره غزه صورت گرفت که از جمله شروط تشکیلات خودگردان و جنبش فتح برای ازسرگیری تلاش‌های آشتی ملی فلسطین بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس