کد خبر 780406
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
آیت الله سیستانی

مرجع عالی شیعیان عراق طی پیامی، با جدایی اقلیم کردستان از این کشور مخالفت کرده و از مسئولان کردستان خواست به خاطر مردم این اقلیم به اصول قانون اساسی بازگردند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق طی پیامی که از سوی نماینده خود در کربلا در نماز جمعه قرائت شد، با جدایی اقلیم کردستان از این کشور مخالفت کرده و از مسئولان کردستان خواست به خاطر مردم این اقلیم به اصول قانون اساسی بازگردند.

همه پرسی غیر قانونی جدایی اقلیم کردستان از سوی مقامات اقلیم در روز 25 سپتامبر انجام گرفت، که این اقدام از سوی دولت مرکزی عراق، کشورهای منطقه و بین‌المللی و مجامع جهانی مورد انتقاد قرار گرفته و بر غیر قانونی بودن آن تاکید شده است.

در همین راستا هفته گذشته شورای امنیت ملی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حکومت اقلیم کردستان عراق این کشور خواست تا کنترل تمامی گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های منطقه را به دولت مرکزی تحویل دهد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    6 11
    بلاخره ما نفهمیدیم که این همه پرسی قانونی است یا غیرقانونی. رئیس جمهوری عراق می گوید که در قانون اساسی عراق هیچ بندی نیامده است که در آن از همه پرسی به عنوان حق دولت مرکزی اعلام شود و از آن طرف خبرنگار خبرگزاری تسنیم مدعی است که این همه پرسی غیرقانونی است. بلاخره من مخاطب ایرانی باید حرف تسنیم را قبول کنم یا حرف رئیس جمهوری عراق؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس