کد خبر 780399
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
قیمت نفت

در حالی که قیمت نفت امروز افت و خیزهای بسیار دارد اما هر دو شاخص نفتی برنت و وی تی آی در مسیر ثبت چهارمین هفته افزایشی قرار دارند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز پر نوسان است اما هر دو نوع شاخص نفتی در مسیر ثبت یک هفته افزایشی دیگر قرار گرفته‌اند، چراکه سرمایه گذاران بر روی تلاش ها برای کاهش فزونی عرضه در جهان حساب کرده اند و چشم انداز تقاضا نیز در حال بهبود است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 8 سنت افزایش 57.49 دلار معامله شد. قیمت این نوع نفت امروز تا این لحظه چندین بار افزایشی و کاهشی شده است اما در آستانه ثبت پنجمین هفته افزایشی و یک افزایش حدود 10 درصدی در ماه سپتامبر قرار دارد.

نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش اندک در ساعات اولیه معاملات با کاهش 2 سنتی 51.54 دلار در هر بشکه معامله شد اما هنوز در مسیر ثبت چهارمین هفته افزایشی و همچنین افزایش 9 درصدی طی ماه جاری قرار دارد.

این افزایش قیمت ها که بیشتر آن در دو و نیم هفته گذشته رقم خورده، ناشی از این بود که تاجران از سوی پالایشگاه های آمریکا که فعالیت های خود را پس از تندباد هاروی ازسرگرفته اند، یک تقاضای جدید پیش بینی می کردند.

تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان به غیر از آمریکا اعلام کرده اند که به توافق کاهش تولید برای محدود کردن عرضه پایبند خواهند بود.

همچنین از دیگر عوامل تقویت کننده قیمت نفت، می توان به تهدید ترکیه برای توقف صادرات کردستان عراق از مسیر این کشور اشاره کرد.

جفر هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «با توجه به احتمال اختلال در تولید نفت کردستان و اینکه تعداد زیادی از آژانس های انرژی می گویند که تقاضا در جهان در حال افزایش است، یک دیدگاه به شدت مثبت در مورد عرضه وجود دارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس