کد خبر 781345
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
همه پرسی کاتالان اسپانیا

چرا رسانه‌های غربی کاتالان‌ها را جدایی طلب و تجزیه طلبی در اقلیم کردستان را استقلال خواهی معرفی می‌کنند؟ راز استاندارد دوگانه در رفراندومِ اقلیم کردستان عراق و همه پرسیِ کاتالونیای اسپانیا چیست؟

به گزارش مشرق، رضاسراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

همه‌پرسی در کاتالونیای اسپانیا با موافقت احزاب و پارلمان محلی به اجرا در آمد ولی در اقلیم کردستان عراق، پارلمان محلی با زور اسلحه و تهدید تعطیل شده بود. ‏مقامات کاتالان بر احترام به اتحادیه اروپا تاکید کردند، اما مقامات اقلیم، همسایگان خود به ویژه ایران را تهدید کردند. امواج ناسیونالیستی و هیجان‌گرایی در کاتالانیا مذموم، اما در اقلیم مظلومیت و کمک به دمکراسی تعبیر می‌شود.

با این استاندارد دوگانه، صندوق‌های اخذ رای در کاتالانیا جمع آوری، مردم با خشونت سرکوب و اخبار آن کمتر بازتاب داده می‌شود در حالیکه اخبار همه پرسی در اقلیم به صورت گسترده بازنمایی شده و فهم مخاطبین مدیریت ادراک و برداشت می‌گردد.

علت استاندارد دوگانه در رفتار غربی‌ها به ذات لیبرالیسیم  بازمی‌گردد. لیبرال دموکراسی در محیط درونی خود به شدت محافظه‌کار و مخالف هرگونه تغییر است اما همواره از نرم‌افزارهایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، اصلاحات و... برای تغییر در محیط‌های هدف بهره می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    15 11
    اونها تجزیه طلبن، ولی تحریم نمیشن، بعد کردهای عراق استقلال خواهن، تحریم میشن؟
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    10 3
    غربیهای احممق فکر ممیکنند با تجزیه عراق انها نیز از این گزند تجزیه مصون خواهند بود حال انکه بهار عربی از تونس شروع شد و اکر کشورهای عربی را در بی گرفت حال انکه تجزیه طلبی سوای هرنوع که معرفی شود بلای خانمان سوز کشورهای چند قوممیتی هست که به سرعت به سایر مناطق جهان سرایت میکند از کردستان عراق تا کاتالان اسبانیا تا اسکاتلند انگلستان و سین کیانگ چین و کالیفرنیای اممریکا و بسیاری از مناطقی در جهان که بتانسیل لازم برای اغاز تنشهای قوممیتی در انها بالاست
  • DE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    33 11
    کاتالان ها نیروی قدرتمند نظامی چون پیشمرگ را نداشتند که از انها حمایت کند.
  • هاتف IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    12 3
    غربی ها کلا با پدر سوخته بازی کار جلو می برند.
  • حسن IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    5 21
    اخییی پس این اسراییل که اینقدر کشور دلسوزیه و با مردم کردستان عراق ابراز همدردی کرده چرا هنوز با مردم کاتالان همدردی نکرده. البته مردم کاتالان اینقدر غیرت دارن که برای استقلال دست به دامن خوک بی خاصیتی مثل اسراییل نشن.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    2 5
    اسپانیا دارای دو ایالت خودمختار با 10 میلیون جمعیت است و احتمال فروپاشی اروپا در نتیجه دسیسه صهیونیست ها وجود دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس