آزادسازی کرکوک

مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک روز گذشته با آتش یگان موشکی آغاز شد و در همان گام نخست، ۷۵ کیلومتر از مسیر ارتباطی « تکریت - طوزخورماتو» از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.

به گزارش مشرق، در دومین روز مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک، نیروهای یگان های زمینی ارتش، بسیج مردمی، پلیس فدرال و  واکنش سریع عراق از ده محور حملات خود را علیه عناصر تروریستی داعش آغاز کردند.

نیروهای عراقی در این عملیات تلاش می کنند مساحتی بالغ بر 5 هزار و 400 کیلومتر مربع را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند؛ پاکسازی شهر راهبردی « حویجه»، بزرگترین پایگاه داعش در مرکز عراق هدف اصلی این عملیات به شمار می آید.

در ادامه عملیات پاکسازی استان کرکوک، نیروهای متخصص مسیرهای آلوده به تله های انفجاری را خنثی کردند تا راه برای ورود یگان های زمینی باز شود؛ نیروهای تیپ 5 سپاه بدر پس از درگیری های سنگین با عناصر تروریستی داعش موفق شدند جاده « وادی زغیتون - الرشاد» را به کنترل خود درآورند.

از سویی دیگر نیروهای تیپ 4 سپاه بدر و پلیس فدرال هم پس از عقب راندن عناصر تروریستی توانستند پل « الشمیط» را در شمال منطقه « العباسی» به کنترل خود در آورند؛ روستاهای « الشجره و العبرات» هم دقایقی قبل از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد؛ نیروهای عراقی پاکسازی روستاهای « عمودیه، غریب، العلکایه و حمدالسود» آغاز کردند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

گروهی دیگر از نیروهای عراقی هم با عبور از منطقه الزاب خود را برای پاکسازی مناطق جنوبی الحویجه آماده می کنند؛ در عملیات مشترک نیروهای اطلاعات  و جنگنده های عراقی هم اتاق عملیات تروریست ها در روستای « تل العبده» هدف قرار گرفته شد؛ 40 تن از تروریست ها در این عملیات کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک روز گذشته با آتش یگان موشکی آغاز شد و در همان گام نخست، ۷۵ کیلومتر از مسیر ارتباطی « تکریت - طوزخورماتو» از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    48 5
    انشاا....بعدش پیش به سوی خود کرکوک و اقلیم عراق برای کور کردن چشم فتنه.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    26 1
    داعش رو به نابودیس
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    32 1
    خدا قوت به حشدالشعبی
  • NL ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    1 9
    قرچک نیوز: #پیام یک شهروند قرچکی هرچی امسال در قرچک قمه زنی صورت بگیرد مقصر مسولین قرچک هستند که توان دایر کردند یک پایگاه انتقال خون را ندارند.
  • AU ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    25 1
    منابع نفتی باید باز پس گرفته شود.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    14 2
    حمله بسوی اسرائیل دوم را در دستور کار قرار دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس