کد خبر 779750
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا طی هفته جاری به چین سفر خواهد کرد تا درباره بحران کره شمالی و مسائل تجاری با مقام‌های ارشد چینی دیدار و گفتگو کند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا سه شنبه از سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور به چین طی هفته جاری خبر داده است. به نظر می رسد مذاکره بر سر برنامه های هسته‌ای و موشکی کره شمالی و مسائل تجاری مهمترین موضوعاتی خواهد بود که تیلرسون قصد دارد با مقام های چینی در میان بگذارد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد: سفر تیلرسون طی روزهای 28 تا 30 سپتامبر برگزار خواهد شد و مقدمه مهمی برای سفر ماه نوامبر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به چین به شمار می رود.

سفر تیلرسون به چین در شرایطی انجام خواهد شد که تنش ها بین آمریکا و کره شمالی و جنگ لفظی دو کشور به اوج خود رسیده است.

ترامپ سه‌ شنبه در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا، در واشنگتن، گفت: ما کاملاً آماده هستیم (در تعامل با کره‌شمالی) گزینه دوم را، که راه‌حل بهتری نیست، انتخاب کنیم، ولی اگر ما به انجام آن اقدام کنیم، برای کره‌شمالی ویران‌گر خواهد بود. این گزینه، گزینه نظامی است. اگر مجبور شویم، به آن دست خواهیم زد.

نوئرت در ادامه تلاش های بیشتر چین برای اجرای تحریم های سختگیرانه سازمان ملل علیه کره شمالی را "مهم و بزرگ" ارزیابی کرده است.

وی افزود: ما روابط خوبی با چین داریم. این مساله به واسطه دومین سفر تیلرسون به چین در 9 ماهی که از آغاز دوره مسئولیتش می گذرد، مشهود و نمایان است. چین گام های بزرگی را در مسیری درست برداشته است. در این شرایط می خواهیم از چین به خاطر اقداماتی که انجام داده است، تشکر کنیم.

چین بزرگترین شریک تجاری کره شمالی به شمار می رود و از تحریم های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ حمایت کرده است. البته پکن بارها مخالفت خود را با اعمال تحریم های یکچانبه آمریکا علیه کره شمالی اعلام نموده است.

اختلافات تجاری یکی از مهمترین مسائلی است که در سفر تیلرسون به چین مورد مذاکره دو طرف قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس