کد خبر 777843
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
العبادی

نخست‌وزیر عراق در دیدار فرستاده دبیرکل سازمان ملل به این کشور، بار دیگر مخالفت بغداد با همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان را اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با «یان کوبیچ» فرستاده دبیرکل سازمان ملل به عراق، بار دیگر بر موضع ثابتش در رد همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان به دلیل تضادش با قانون اساسی تاکید کرد.

به نوشته «الفرات نیوز»، شنبه (امروز) العبادی در دفترش در بغداد میزبان یان کوبیچ بود و به وی اعلام کرد که با همه‌پرسی جدایی منطقه کردشتان به دلیل تضادش با قانون اسیی کشور مخالف است و اولیوت کنونی عراقی مبارزه با تروریسم و آزادسازی تمامی اراضی تحت اشغال داعش است.

فرستاده دبیرکل سازمان ملل به عراق نیز، پیروزی‌های مستمر نیروهای عراق علیه داعش در «عنة» و «الحویجة» را تبریک گفت و اظهار داشت که جهانیان از پیروزی‌های عراق علیه تروریسم شگفت‌زده شده‌اند.

وی تاکید کرد: موضع سازمان ملل در قبال همه‌پرسی مشخص است و این سازمان همه‌پرسی مذکور را رد می‌کند و بر ضرورت بازگشت به گفت‌وگو تاکید دارد. در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل نیز شاهد اجماع جهانی در مقابل این همه‌پرسی بودیم و تمام کشورهای عضو شورای امنیت مخالفت خود را با همه‌پرسی یک‌جانبه منطقه کردستان مخالفت کردند زیرا این امر موجب بی‌ثباتی منطقه می‌شود و به حق حاکمیت عراق و وحدت و سلامت اراضی آن احترام می‌گذارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس