کد خبر 775929
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
توییتر ترامپ

توئیت رئیس‌جمهور آمریکا درباره صف‌های طولانی سوخت در کره شمالی با واکنش ساکنان این کشور رو به رو شد.

 به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه نوشته توئیت اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تشکیل صف‌های طولانی سوخت در کره شمالی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی باعث حیرت مردم در این کشور شده است.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در توئیترش نوشت: «دیشب با مون [جائه این]، رئیس‌جمهور کره جنوبی صحبت کردم. پرسیدم که مرد موشکی چطور است. (به خاطر تحریم‌ها) صف‌های طولانی سوخت در کره شمالی تشکیل شده‌اند. خیلی بد است.»

واشنگتن‌پست نوشته است: «اما رئیس‌جمهور اخبار درباره صف‌های سوخت را از کجا گرفته است؟ ساکنان کره شمالی در این باره حیران هستند. با آنکه گزارش‌هایی از افزایش قیمت‌ها وجود دارند، آنها در ایستگاه‌های پمپ بنزین انگشت‌شماری که در پیونگ‌یانگ وجود دارند، نشانه‌ای از وجود هیچ صفی ندیده‌اند.»

روزنامه آمریکایی اشاره کرده که شهر پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی در حال حاضر دو میلیون نفر جمعیت دارد و با آنکه در آن بیش از گذشته خودرو وجود دارند هنوز با رسیدن به نقطه اشباع بسیار فاصله دارد.

یک ساکن خارجی در پیونگ‌یانگ گفت: «ما نشانه‌ای از صف‌های طولانی در ایستگاه‌های پمپ بنزین ندیده‌ایم. حداقل من متوجه چیزی نشدم. از چند نفر از کره‌ای‌ها هم پرسیدم، آنها هم چنین چیزی ندیده‌اند.»

یک شهروند دیگر می‌گوید بعد از قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت هیچ تغییری به وقوع نپیوسته است. وی گفت: «روز جمعه ترافیک در اینجا سنگین بود. روز شنبه نرمال بود. یکشنبه، ساکت‌تر شد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس