کد خبر 749071
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کره شمالی

سناتورهای آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند تا موسسات و نهادهایی که با کره شمالی تعامل دارند را از دسترسی به نظام مالی آمریکا منع کنند.

به گزارش مشرق، «کریس ون هولن» و «پاتریک تومی» سناتورهای آمریکا در جلسه‌ای در کنگره لایحه‌ جدیدی را معرفی کردند تا طبق آن بانک‌ها و شرکت‌هایی که با کره شمالی تعامل دارند را هدف بگیرد و این مؤسسات را از دسترسی به نظام مالی آمریکا منع کند.

ون هولن اعلام کرد: «ما یک لایحه‌ای را برای تقویت اجرای نظام تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ارائه کردیم».

ون هولن تصریح کرد که پیونگ‌یانگ سالهاست از تحریم‌های بین‌المللی فرار کرده است و از طریق شرکای خود به نظام مالی جهانی دسترسی داشته است.

طبق قانون جدید، شرکت‌‌ها می‌بایست بین تجارت با آمریکا یا اینکه تجارت با کره شمالی یک گزینه را انتخاب کنند.

این لایحه همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد تا دولت‌های خارجی را که تلاش می‌کنند مانع محدودیت‌های بین‌المللی کره شمالی شوند را تحریم کند.

روز سه‌شنبه هفته جاری، «هیتر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که چین اهرم منحصر به فردی در قبال کره شمالی دارد زیرا حدود 90 درصد از تجارت خارجی پیونگ‌یانگ با پکن است.

وی در ادامه افزود که آمریکا به وضوح اعلام کرده است که از چین می‌خواهد که فشار بیشتری به کره شمالی وارد کند تا به قطعنامه‌‌های شورای امنیت در خصوص توسعه برنامه هسته‌ای پایبند باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    2 1
    60 سال تحریم مطلق نتوانست قوی ترین ملت دنیا را از پای در آورد. بعد از این هم نمی تواند البته تا روزی که کره شمالی همچنان بر آرمانها و شعارهایش اینچنین مردانه ایستاده است
  • یکی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    0 0
    عوضش ما یه شبه همه چیو دادیم رفت... ذلت بالاتر از دیدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس