#دکتر_سلام

کارگردان «دکتر سلام» گفت: مسوولان برگزاری مراسم تمام مجوزها و تدابیر لازم را برای برگزاری مراسم اخذ کرده و حتی قرارداد با سالن را هم نهایی کرده‌اند و از این جهت هیچ مشکلی برای برگزار مراسم وجود ندارد.

به گزارش مشرق، چهارمین جشن سالانه برنامه طنز ویدیویی «دکتر سلام» فردا برگزار می‌شود. کسی فکرش را نمی‌کرد برنامه‌ای که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 تولید شده بود کارش آنقدر بالا بگیرد که حالا برای شرکت‌کنندگان در جشن سالانه‌اش مجبور به ثبت‌نام شوند.

جشن امسال دکتر سلامی‌ها ساعت 14:30 فردا در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود. برای اطلاع از جزئیات و کم و کیف جشن امسال سراغ آقای علی صدری‌نیا، نویسنده و کارگردان این طنز ویدیویی رفتیم.

 صدری‌نیا با خنده و البته مقاومت در برابر اعلام برخی جزئیات جشن مانند سین برنامه می‌گوید: «سین برنامه جزو اسرار است. تا روز جشن در سکوت خبری باقی می‌ماند. اصولاً طراحی برنامه ما بر مبنای غافلگیری مخاطبان است. الان هم این کار را نمی‌کنم و به شما هم نمی‌گویم.» صدری‌نیا در ادامه می‌گوید: «مهمان‌های سیاسی و رسانه‌ای مختلفی دعوت شده‌اند. بخش‌های متنوعی را هم در نظر گرفته‌ایم. سعی کرده‌ایم از طنز مکتوب تا شعر و قالب‌های فرمی مختلف طنز استفاده کنیم تا برنامه امسال هم مثل سال‌های گذشته با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.»


کارگردان و گوینده «دکتر سلام» در مورد بعضی از آیتم‌های دیگر برنامه هم می‌گوید: «آیتم‌های ما بر اساس اتفاقات یک سال گذشته طراحی شده است. در حقیقت این جشن، یک جشن سالانه است که به مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته می‌پردازد.به موضوعاتی که انتقاد وارد بوده، انتقاد می‌کند و بخش‌های قابل تقدیر را هم مورد تقدیر قرار می‌دهد.» از او درباره بعضی از مصادیق این سوژه‌ها پرسیدیم: «سوژه‌ها و اتفاقات مختلف زیادی در سال گذشته داشته‌ایم؛ از همین ماجرای ژن برتر و سلفی سیاسیون بگیرید تا ماجرای مهمی به نام انتخابات و حقوق‌های نجومی که همگی جزو اتفاقات برجسته سال گذشته بود. بر همین مبنا بخشی از سوژه‌های ما هم محسوب می‌شوند. البته مشت نمونه خروار است. در حوزه‌های مختلف از این سوژه‌ها زیاد داریم.»


میزان استقبال از برنامه امسال از دیگر سوال‌هایی بود که پرسیده شد. صدری‌نیا می‌گوید برنامه امسال به خاطر استقبال زیادی که از آن شده است در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. به گفته او برنامه از ساعت 14:30 بعدازظهر شروع شده و احتمالاً تا اذان مغرب به طول خواهد انجامید: «تجربه سال‌های قبل طوری بود که ما مجبور شدیم زودتر از ساعت اعلامی، برنامه را شروع کنیم چون استقبال زیاد بود و سالن پر شده بود. فکر کنم تنها مراسمی هستیم که رأس ساعت برنامه‌مان را شروع می‌کنیم.»


او درباره تعداد شرکت‌کنندگان هم می‌گوید: «درخواست‌ها بسیار زیاد بود. با این حال از میان درخواست‌ها 12 هزار کارت ورود برای شرکت‌کنندگانی که از پیش ثبت‌نام کرده بودند پرینت گرفته و صادر شده است. این افراد در سالن حضور خواهند داشت.» به گفته او، مسوولان برگزاری مراسم تمام مجوزها و تدابیر لازم را برای برگزاری مراسم اخذ کرده و حتی قرارداد با سالن را هم نهایی کرده‌اند و از این جهت هیچ مشکلی برای برگزار مراسم وجود ندارد.


این کارگردان که تجربه کارگردانی چند مستند را هم در کارنامه دارد در ادامه گفت‌وگوی خود در پاسخ به بازخوردهایی که تاکنون به «دکتر سلام» شده است، می‌گوید: «بازخوردها شکل‌های متفاوت و متنوعی داشته‌اند. بعضی با اینکه مورد انتقاد قرار گرفته‌اند اما خندیدند و تشکر کردند. از تعدادی از این چهره‌ها در جشن امسال تقدیر می‌کنیم. از آن طرف هم کسانی بوده‌اند که ناراحت شده و ابراز ناراحتی کرده‌اند. آقازاده‌ای تماس گرفته و گفته بود که چرا از من انتقاد کرده و اسم من را کنار اسم فلانی گذاشته‌اید. شدت ناراحتی بعضی دیگر هم به حدی بود که شکایت کرده بودند.»


صدری‌نیا از تعداد شکایات آمار دقیقی ندارد اما تعداد آنها را زیاد اعلام می‌کند. به گفته او، چون تیم محتوایی «دکتر سلام» سعی دارند حرف‌های متقن و مستندی بزنند که پیش از این در رسانه‌های رسمی منتشر و تکذیب نشده است به همین دلیل تاکنون از این ناحیه مشکلی برای «دکتر سلام» پیش نیامده است.


کارگردان مستند «دکتر سلام» در ادامه درباره فضای چند سال اخیر طنز هم می‌گوید: «در چند سال گذشته کلاً فضای رسانه‌ای جبهه انقلاب خیلی رو به جلو بوده است. این اتفاق در همه حوزه‌هاست. بحث طنز هم به همین نسبت البته با شیب متفاوتی سعی کرده که جلو بیاید. البته هر یک از این کارها در یک مرحله‌ای است  و نمی‌شود همه را یکجور با هم سنجید. بعضی حوزه‌ها مانند شعر رشد خوبی داشته‌اند و بعضی حوزه‌ها هم مانند استندآپ رشد کمتر ولی آن چیزی که الان اتفاق افتاده این است که جریان خوبی در فضای طنز انقلاب ایجاد شده و این جریانرو به جلوست.»


او درباره کیفیت این تولیدات طنز و اینکه آیا قابل ارائه به عموم مردم هست یا نه هم می‌گوید: «بعضی از بخش‌هایش واقعاً قابل ارائه به عموم است. بعضی از حوزه‌ها به تلویزیون و نشریات عمومی‌تر هم راه پیدا کرده و با استقبال خوبی هم مواجه شده است.»


صدری‌نیا درباره میزان پرورش و تربیت نیروی این حوزه در کنار کار تولیدات اینچنینی هم این تولیدات را تا حدی قائم به اشخاص می‌داند اما در عین حال اضافه می‌کند: «جمع شدن نیروهای علاقه‌مند زیر بیرق‌های متفاوت جبهه انقلاب در حوزه طنز باعث شده که یک سری اتفاقاتی بیفتد که تا پیش از این نبود. مثلاً ایجاد اتاق‌های همفکری، تولید و ایده در این حوزه باعث شده افراد جدیدی به طنز ورود می‌کنند. قطعاً ماحصل این کار خودش می‌تواند تولید برنامه‌ها و برندهای جدید باشد. در حقیقت این شروع‌ها خودش باعث شده است که افراد دیگری هم حضور پیدا و کارها و ایده‌های جدیدتر تولید کنند که در آینده می‌توانند به‌عنوان رویش‌های این حوزه روی آنها حساب باز کرد.»

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس