کد خبر 773667
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
مردم تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: در تابستان امسال به دلیل افزایش گرمای هوا در پایتخت، شهروندان تهرانی با مصرف سه میلیون و ۴۲۵ هزار مترمکعب آب در یک روز رکورد جدیدی را ثبت کردند.

به گزارش مشرق،  محمد پرورش، با تاکید بر اینکه سالیانه یک میلیارد و ۲۴ میلیون مترمکعب منابع آبی برای تهران تامین و توزیع می‌شود، گفت:‌ آب‌های سطحی و زیرزمینی دو منبع اصلی تامین کننده آب مورد نیاز پایتخت هستند که در سال جاری به دلیل وضعیت مناسب‌تر ذخایر سدها استفاده بیشتری از منابع سطحی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۶ درصد آب مورد نیاز تهران از منابع سطحی و ۲۴ درصد از منابع زیرزمینی تامین شده است، تصریح کرد:‌ امسال به دلیل افزایش گرمای هوا در پایتخت، رکورد مصرف آب شهروندان تهرانی نیز شکسته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود:‌ در روز ۲۰ تیرماه سال جاری شهر تهران با مصرف سه میلیون و ۴۲۵ هزار مترمکعب آب رکورد جدیدی را در استفاده از مایع حیاتی به ثبت رساند.
پرورش با تاکید بر اینکه مجموعه برنامه‌های خود را برای کنترل پیک مصرف سال آینده نیز آغاز کرده است، ادامه داد:‌ تمرکز خود را بر روی مقوله مهم مدیریت مصرف گذاشته‌ایم تا بتوانیم میزان مصرف امسال را برای سال آینده نیز بر روی همین عدد نگه داریم و شاهد افزایش میزان مصرف نباشیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ البته با توجه به توسعه شهری پایتخت به ویژه در مناطق ۲۱ و ۲۲ لازم است تا به منظور تامین هر چه بهتر آب این مناطق تصفیه‌خانه ششم وارد مدار شود تا بتوانیم از این بخش نیز برای تامین آب تهران استفاده کنیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس