1.jpg

نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری، در شمال استان حمص پیشروی های چشمگیری داشتند و همچنین موفق به پاکسازی شهر عقیربات و مناطق حومه شدند.

 به گزارش مشرق، 75 روز از عملیات جدید نیروهای جبهه مقاومت در استان های رقه، حماه، حمص و دیرالزور می گذرد و گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف متحمل شکست های سنگینی شده و در لاک دفاعی قرار گرفته تا بتواند آخرین پایگاه خود را در شرق سوریه حفظ کند.

در 60 روز نخست عملیات، نیروهای متحد موفق شدند، 11 هزار و 650 کیلومتر مربع از مساحت های آلوده را به کنترل خود درآورند و تروریست های داعش را در مساحتی حدود 3100 کیلومتر مربع در شرق استان حماه و شمال استان حمص محاصره کنند.

در نقشه میدانی ذیل، نتایج دو ماه نخست عملیات را در مرکز و شرق سوریه مشاهده می کنید:
 

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید

نیروهای جبهه مقاومت در 15 روز گذشته هم ضربات مهلکی را به عناصر تروریستی وارد کرده اند به طوری که حالا می توان گفت پدیده داعش به بن بست برخورده کرده و به پایان کار  خود نزدیک شده است. شرق استان حماه و شمال استان حمص یکی از نقاطی به شمار می آید که تروریست ها خسارت های سنگینی را متحمل شده اند.

نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری، در شمال استان حمص ( حومه منطقه جب الجراح و شمال فرودگاه تی 4) پیشروی های چشمگیری داشتند و همچنین موفق به پاکسازی شهر عقیربات ( مهم ترین پایگاه داعش در شرق استان حماه) و مناطق حومه شدند.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید

در عملیات دو هفته گذشته، 100 شهرک و روستا در شرق استان حماه و شمال استان حمص از اشغال تروریست های داعش خارج شده و نیروهای جبهه مقاومت توانسته اند مساحتی حدود یک هزار و 600 کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورند. در حال حاضر، فقط نیمی از مساحت 3100 کیلومتری در این محور در اشغال تروریست های داعش است.
 

در نقشه میدانی ذیل، مساحت پاکسازی شده را در شرق استان حماه و شمال استان حمص مشاهده می کنید:

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید

در 15 روز گذشته، نیروهای جبهه مقاومت در شرق سوریه هم به پیروزی های بزرگی دست پیدا کردند و با ادامه پیشروی ها در جنوب شرق استان رقه و شرق استان حمص موفق شدند  محاصره شهر و فرودگاه دیرالزور را پس از 3 سال درهم بشکنند.

در جریان این عملیات، مناطق مهمی از جمله ارتفاعات «البشیری، ادمه، الثرده»، شهرک های «هریبشه، شولا، کباجب» و میادین نفتی « المزرعه، الخراطه، التیم» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد و امنیت مسیر ارتباطی « دمشق  - حمص - دیرالزور» به طور کامل تامین شده است. در این محور عملیاتی مساحت 3 هزار و 760 کیلومتر مربع به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید


به گزارش مشرق، در مجموع عملیات 75 روزه در مرکز و شرق سوریه، رزمندگان جبهه مقاومت حزب الله لبنان، عراق، فلسطین، لشکر خط شکن فاطمیون، مستشاران سپاه پاسدران، ارتش سوریه و نیروهای متحد روسی مشارکت دارند و مجموع مساحت پاکسازی شده به 16 هزار و 970 کیلومتر مربع افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    13 16
    کسانی از اکراد کشته و اسیر شده اند در روزهای اخیر
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      5 3
      خخخخخ باشه خوش باش تو
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      8 19
      خدا رو شکر
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    8 12
    به نظر من اول باید کار یمن را تمام کرد. نباید در چند جبهه بجنگیم باید در چند جبهه فعال باشیم اما در یک جبهه منسجم بجنگیم.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      14 2
      کار یمن ؟! یمن خیلی کاردداره ، در حالی که سوریه خیلی کار شده ، توی سوریه بجهت حمایت دولت قانونی کار ساده است اما یمن ...
  • بی سواد IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    13 2
    نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری، در شمال استان حمص ( حومه منطقه جب الجراح و شمال فرودگاه تی 4) پیشروی های چشمگیری داشتند و همچنین موفق به پاکسازی شهر عقیربات ( مهم ترین پایگاه داعش در شرق استان حماه) و مناطق حومه شدند
  • شیما IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    2 5
    مساحت پاکسازی شده را در شرق استان حماه و شمال استان حمص دقیق نیست
  • GB ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    24 8
    درود بر مقاومت
  • GB ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    22 8
    ارتش سوریه باید هرچه سریع تر از فرات عبور کند و اجازه پیشروی بیشتر را به ائتلاف امریکایی ندهد و نیروهای تحت حمایت امریکا را به عقب بزند و هرچه سریع تر خود را به شهر مرکده برساند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    25 12
    شمال سوریه جبهه بعدی باید باشه.خطرشان از داعش کمتر نیست.علنی پیاده نظام امریکا تو سوریه شدن.
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      33 18
      کردها پیاده نظام کسی نیستن. نیازی هم ندارن باشن. ضمنا با بقیه کشورها از جمله روسیه هم رابطه شون خوبه.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      8 4
      برادران بانترک درلباس جبهه مقاومت خیلی نگران منافع ترکیه عثمانی هستن. جرات داری کامنتو بزاری
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      15 6
      برادران بانترک درلباس جبهه مقاومت خیلی نگران منافع ترکیه عثمانی هستن. جرات داری کامنتو بزاری
  • عبدالحسین پوربشاش IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    11 1
    سلام .خداقوت.به همه عزیزان مطالب خوبی از وضعیت سوریه دراختیار میگذارید ولی لازم است عمق اتفاقات را بیشتر در سایت بگذارید..ممنون ومتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس