image_2017-09-02_12-50-05.png

در جدیدترین تحولات میدانی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، از محور غربی به 60 کیلومتری شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور برسند.

 به گزارش مشرق، آخرین خبرها از شرق سوریه حاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در دومین روز عملیات پاکسازی حومه غربی استان دیرالزور، ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی داعش وارد کردند و موفق به پیشروی های محسوس در این محور شدند.

در جدیدترین تحولات میدانی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، از محور غربی به 60 کیلومتری شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور برسند.

در جریان درگیری های نفس گیر چند ساعت گذشته، نیروهای متحد با حملات شدید علیه عناصر تروریستی موفق به پاکسازی روستاهای « وادی ضویحک و هریبشه» شدند؛ این روستاهای راهبردی در نزدیکی جاده مهم « السخنه - دیرالزور» واقع شده اند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی آن کلیک کنید

به گزارش مشرق، نیروهای سوری و مقاومت همچنین توانستند مناطق بیابانی به مساحت 12 کیلومتر را در حد فاصل این دو روستا از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند؛ در جریان این درگیری ها 45 تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، عملیات نیروهای متحد با پشتیبانی جنگنده های سوری و روسی در حومه غربی استان دیرالزور ( حومه شرقی شهر السخنه در شرق استان حمص) با قدرت ادامه دارد و نیروها درصدد هستند از سمت روستای « هریبشه» به سمت شهر  « کجاب» پیشروی کنند؛ در مقطع فعلی فاصله نیروهای متحد با این شهر به 21 کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

با پاکسازی شهر « کجاب»، عملیات نیروهای سوری و مقاومت به سوی شهر راهبردی « شوالا» که در مسیر ورود نیروهای متحد به شهر دیرالزور قرار گرفته، ادامه پیدا می کند؛ به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در دو روز گذشته با پاکسازی مساحتی  25 کیلومتری، فاصله خود را از حومه غربی استان دیرالزور  تا مرکز ( شهر دیرالزور) به 60 کیلومتر کاهش داده اند.

به گزارش مشرق، از حومه شمال غرب استان دیرالزور هم خبرها حاکیست، نیروهای ارتش با عقب راندن عناصر تروریستی به 30 کیلومتری شهر دیرالزور رسیده اند اما تاکنون مواضع آنان در مناطق آزاد شده تثبیت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    30 35
    خیلی تناقض جالبیه به اصطلاح ارتش سوریه داره میره به سمت دیرالزور از اون سمت همین به اصطلاح ارتش سوریه ده ها اتوبوس نیروی کمکی برای داعش میاره...
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      14 13
      لعنت بر منافق
    • محمد IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      19 15
      بله یادی کنیم از توافق نیروهای کرد و آمریکا در منبج و خروج تروریستهای داعشی از شهر که تصاویر ستون کشی و خروجشون هم موجوده پس بهتر دهنتو ببندی تجزیه طلب منافق
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      1 2
      از اینکه منافقها و ضد انقلابها و نوکران آمریکا دارند از عصبانیت آتش میگیرند، خوشحالیم
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    29 31
    به یاری خدا امشب کباجب آزاد میشه. دوستان منتظر خبر آزادی دیرالزور در کمتر از یک هفته آینده باشید. به لطف خدا پیروزی نزدیک است. خداوند قادر متعال در سوره مبارکه صف آیه 13 می فرماید: « نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب» (یاری خدا و پیروزی نزدیک است و مومنان را بشارت ده).
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 2
    از محور شمال غرب هم آزادی رشته کوه نیرمان تثبیت شده و نیروها به نزدیکی شولاه رسیدند. عنقریب خبرآزادی اون هم میرسه انشاا...
  • ا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    3 3
    نود درصد دکلهای نفتی در شرق دیرزور قرار دارد ولی گویا برنامه ای برای ان ندارند,البته میشه کاری نکرد و اگر نیروهای مزودور امریکایی دست به اشغال زدند با قدرت بدون دادن امتیازی انها را پس گرفت,متاسفانه جدیدا مد شده الکی الکی در جایی که حق مسلم با طرف خودی هست میگویند امتیاز بدهیم چون این افراد هیچ شناختی از دنیا ندارند و انجایی که باید طبق عرف امتیاز داد و جایش هست را نمیدانند و با خود اصل امتیاز دادن مبارزه میکنند و بعد هم که متوجه میشوند باید امتیاز بدهند باز هم نمیدانند کجا جایش هست و بی دلیل سر هر موضوعی امتیاز میدهند و ادای این کار را درمیاورند بازهم متاسفانه قبلا اگر کسی تا اینقدر نادان بود یا از اکثر این شرایط حذف میشد یا در هر موضوعی اجازه دخالت صد در صدی نداشت ولی حالا با پررویی تمام و با علنی بودن خطاها و نابلدی در همه قضایا حضور دارند چون با هوچیگری و بعد حمایتهای بیجا از این افراد کاری کردن که دیگر کسی حال مبارزه با این اشخاص را ندارد و اصطلاحا بریدن و کسانی که قلبشون برای کشور به درد میاد سکته میکنند اما کاری نمیتوانند بکنند
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      30 0
      خودت فهمیدی چی گفتی؟
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    7 2
    گفتنش به حرف آسونه که امروز اینجا میگرن فردا اونجا،اگه به این صورت بود ارتش دوماهه کل سوریه آزاد کرده بود،
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 1
    مشرق یک نقشه گذاشتی دیگه این همه مشرق مشرق کردن روی نقشه چه کاریه؟
  • ali IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 11
    اگر داعش از کسی وحشت داشت تاکنون اینهمه پیشرفت نداشتند
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      4 0
      ای داعشی بدبخت. خدا عذابت رو زیاد کنه.
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      3 0
      درسته داعش و طرفداران داعش وحشی هستن اما وحشت هم بخشی از خصوصیاتشونه، اصولا کسی که برای شیطان میجنگه وحشت داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس