کد خبر 773433
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
حوادث جاده‌ای

تلفات سالیانه حوادث جاده‌ای در ایران با یک جنگ تمام عیار برابری می کند. در حادثه تاسف بار سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل رودخانه در محور تهران-جاجرود 11کشته و 27 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش مشرق، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: تلفات سالیانه حوادث جاده‌ای در ایران با یک جنگ تمام عیار برابری می کند. در حادثه تاسف بار سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل رودخانه در محور تهران-جاجرود 11کشته و 27 مجروح بر جای گذاشت.

میانگین تلفات سالیانه جاده‌ای در ایران معادل تلفات سقوط 60 هواپیمای مسافربری (بیش از 18000 نفر) است. ایران با 800/000 تصادف جاده‌ای در سال، 1/5برابر میانگین جهانی، از حیث آمار در رتبه اول مرگبارترین حوادث جاده‌ای در جهان قرار دارد. هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در ایران نیز حدود 8% تولید ناخالص داخلی است.

ایران درگیر جنگ_جاده‌ای است و مردم هر سال به اندازه یک جنگ تمام عیار در جاده‌ها دچار تلفات و خسارات می‌گردند. ای کاش دولت روحانی به این جنگ واقعی در جاده‌ها اهتمام می‌نمود. دولت روحانی با سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری، همه توجه خود را به ناوگان هوایی و خرید تبلیغاتی چند فروند هواپیمای مرجوعی معطوف ساخت. در این ارتباط #کارنامه دولت روحانی و عملکرد آخوندی وزیر راه در حوزه حمل و نقل زمینی، باید مورد پرسمان و مطالبه عمومی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    31 1
    واقعا جای اعتراض داره این آشفتگی جاده ای
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    15 3
    حالا اگه دولت احمدی نژاد بود، 10 بار وزیر راه استیضاح کرده بودند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    15 0
    لعنت به مسئولین رانتخوار و بیلیاقت
  • پ AE ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    2 6
    یعنی قبلا اینطور نبوده و الان به این نکته پی بردین برید خودتون سیاه کنید
  • P IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    4 1
    چرانماینده ها اعتراضی به وزیر راه ندارن؟؟؟؟؟؟؟نماینده ها الان کجاهستن؟؟؟جناب لاریجانی چرا سکوت کردی؟؟؟
  • آریو IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    8 1
    من بعد از ۳۳ سال اقامت در خارج از کشور الان ۲ سال است که در ایران مقیم هستم ولی هنوز جرأت ندارم که در شب در اتوبان تهران قزوین رانندگی کنم. بارها خودم شاهدم بودم که راننده پشت فرمان خوابه و اکثر رانندگان اتوبوس و کامیون به دلیل خواب بودن ویراژ میرند. خودم چندین بار اینها را با بوق زدن از خواب بیدار کردم. اکثرا اتوبوسها و تریلیها با سرعت ۱۲۰ حتی ۱۴۰ در این اتوبان رفت و آمد میکنند. چندین بار به پلیس گزارش دادم ولی توجه ای نکردند. به نظر میرسد که خیلی از این رانندگان معتاد هستند. مسئولین باید کاری کنند
  • مسعود AE ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    0 0
    در جنگ 8 ساله ایران و عراق ، از فامیل ما ؛ فقط یک شهید هست.. اما در حادثه تصادفات جاده ای ، 3 نفر رو از دست داده ایم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس