کد خبر 771101
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
ماهی

برخی از موادغذایی می توانند در ایجاد حس آرامش و بهبود سیستم عصبی موثر باشند. این موادغذایی شامل ماهی های سرشار از امگا ۳، سبزیجات برگ سبز تیره و سبزیجات دریایی است.

به گزارش مشرق، برخی از موادغذایی می توانند در ایجاد حس آرامش و بهبود سیستم عصبی موثر باشند. این موادغذایی شامل ماهی های سرشار از امگا ۳، سبزیجات برگ سبز تیره و سبزیجات دریایی است.

ماهی

یکی از بهترین موادغذایی موثر در درمان سیستم عصبی ماهی می باشد. اعصاب توسط غلاف میلین محافظت شده که محتوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب است. کمبود این اسیدهای چرب در بدن ممکن است به دلیل تخریب غلاف میلین موجب آسیب عصبی شود. براساس کتاب “چه بخوریم” نوشته ی ماریون نستله استاد تغذیه دانشگاه نیویورک، ماهی بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و برای سلامت سیستم عصبی حیاتی است.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز در کمک به بهبود سیستم عصبی مفید می باشند. این سبزیجات سرشار از ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین E و منیزیم بوده که تمام این موادمغذی در عملکرد درست سیستم عصبی موثر است. سیستم عصبی باعث سنتز و گردش انتقال دهنده های عصبی شده که به تنظیم ضربان قلب، گوارش و تنفس می پردازند. وجود ویتامین های گروه B نیز در این فرآیند ضروری است. ویتامین های C و E از ویتامین های ضد پیری بوده که به سلامت سیستم عصبی کمک می کنند. همچنین منیزیم باعث آرامش اعصاب می شود.

سبزیجات دریایی

سبزیجات دریایی از جمله جلبک یکی دیگر از موادغذایی بوده که در بهبود سیستم عصبی موثر است. براساس “راهنمای کامل برای درمان طبیعی”، سبزیجات دریایی میزان بالایی موادمعدنی دارند و این موادمعدنی برای عملکرد درست سیستم عصبی ضروری است. موادمعدنی در بسیاری از کارکردهای سیستم عصبی از جذب اکسیژن تا عملکرد مغز کمک می کنند.

منبع: نسخه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس