کد خبر 770958
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
جگر

فرآورده‌های فرعی گوشت علاوه بر ارزش‌های غذایی که دارند در برخی موارد مصرف آن‌ها می‌تواند ضرر داشته باشد.

به گزارش مشرق و به نقل از مدیکال نیوز تودی،جگر، دل، قلوه، مغز، زبان و سیرابی از جمله فرآورده‌های فرعی گوشت هستند که بیشتر شناخته شده‌اند. آن‌ها منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی از جمله ویتامین B، آهن، فسفر، مس، منیزیم، ویتامین A، D، E. و K. به حساب می‌آیند.

جگر:

مغذی‌ترین فرآورده فرعی گوشت جگر است که منبع سرشاری از ویتامین A. به حساب می‌آید. این ویتامین برای سلامت چشم و کاهش بیماری‌هایی که موجب التهاب می‌شوند، موثر است. همچنین جگر حاوی فولیک اسید، آهن، کروم، مس و روی است که به دلایل خاصیتش برای قلب و افزایش هموگلوبین خون مفید است.

قلوه:

این فرآورده فرعی گوشت هم سرشار از مواد مغذی و پروتئین است و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است. همچنین دارای خواص ضدالتهابی است و برای سلامت قلب مفید است.

مغز:

مغز هم دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد مغذی همچون فسفاتیدیل کولین و فسفاتیدیل سرین است که برای سلامت سیستم عصبی مفید می‌باشد. همچنین دریافت آنتی اکسیدان از طریق مصرف مغز در حفظ سلامت مغز انسان و نخاع تاثیر دارد.

دل:

این فرآورده فرعی گوشت سرشار از آهن، روی و سلنیوم است. همچنین منبع غنی از ویتامین B۲، B۶ و B۱۲ به حساب می‌آید. ویتامین B. موجود در دل خاصیت حفاظت از قلب را دارد و قلب را از ابتلا به انواع بیماری‌ها حفظ می‌کند. همچنین ویتامین B. فشار خون را کنترل کرده و کلسترول بالا را کاهش می‌دهد. همچنین این ویتامین برای سلامت مغز مفید است و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقلی، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

زبان:

زبان هم سرشار از کالری‌ها، اسیدهای چرب، روی، آهن و ویتامین B۱۲ است. همچنین این فرآورده فرعی گوشت بخصوص برای افرادی که در حال بهبود بیماری هستند یا زنان باردار مفید است.

همچنین فرآورده‌های فرعی گوشت سرشار از کلسترول و چربی اشباع شدهاست. برخلاف باور رایج، کلسترول و چربی اشباع شده در رژیم غذایی متعادل حائز اهمیت است، اما باید در مصرف آن‌ها تعادل رعایت شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    پس کله پاچه خیای هم خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس