کد خبر 764503
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه انتقاد شدیدی به آلمان وارد کرده و گفت: ما از واکنش‌های آلمان نمی‌ترسیم.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی به زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان درباره انتقاد از ترکیه هشدار داد.

وی که روز گذشته در جمع طرفداران خود در استان دنی زلی ترکیه سخن می گفت خطاب به وزیر امور خارجه آلمان گفت: شما کی هستید که این طور با رئیس جمهور ترکیه صحبت می کنید؟ حد و حدود خود را بشناسید. گابریل تلاش می کند به ما درس بدهد. شما مگر چه مدت در عرصه سیاست هستید؟ چند سالتان است؟

اردوغان با این اظهارات خود به موضع گیری وزیر امور خارجه آلمان که هر گونه دخالت رئیس جمهور ترکیه در مبارزات انتخاباتی آلمان را ممنوع اعلام کرده واکنش نشان داده است.

وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به درخواست رئیس جمهور ترکیه از اتباع ترک مقیم آلمان در این باره که به احزاب آلمانی دشمن با ترکیه رای ندهند، این اقدام ترکیه را یک دخالت منحصر به فرد در استقلال کشورش دانسته و از اردوغان درخواست کرد که در امور داخلی آلمان دخالت نکند.

صدر اعظم آلمان هم با تاکید بر اینکه شهروندان آلمانی حق انتخابات آزاد را دارند به ترکیه درباره دخالت در انتخابات آلمان هشدار داده است.

پیش از آن رئیس جمهور ترکیه از اتباع ترک مقیم آلمان درخواست کرده بود که به احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سبزها رای ندهند. وی این احزاب را دشمن ترکیه دانسته بود.

اردوغان مجددا در سخنرانی روز گذشته خود در جمع طرفدارنش اعلام کرد که رای دهندگان ترک باید به این احزاب در انتخابات آلمان درس بدهند. این احزاب مبارزه ای را علیه ترکیه به راه انداخته اند. به احزابی رای بدهید که با ترکیه دشمنی ندارند.

اردوغان درباره واکنش مقامات آلمانی به این درخواست خود گفت: طبیعتا آن ها ناراحت شده اند. آن ها بالا و پایین می پرند. ترکیه نباید از واکنش آلمان بترسد. برای ما مهم نیست که آلمان درهای خود را روی ما باز نگه می دارد یا نه. ما به اندازه کافی درب داریم.

اردوغان همچنین صدر اعظم آلمان را مورد انتقاد قرار داده و گفت: ما یک لیستی شامل 4500 تا از تروریست هایی که آنکارا به دنبال آن ها است را به وی ارائه دادیم اما او نپذیرفت. اما صدر اعظم آلمان این درخواست را دارد که آلمانی هایی که در ترکیه دستگیر شده اند آزاد شوند.  من متاسفم اگر شما دستگاه قضائی دارید ما هم اینجا آن را داریم.

 "بکیر بوتزاگ"، معاون نخست وزیر ترکیه نیز واکنش و انتقادات آلمان به تحریم های انتخاباتی اعلام شده از طرف اردوغان را شدیدا رد کرد.

وی در این باره گفت که این ها اظهارات بسیار غیر محترمانه و بی شرمانه است که از حد مجاز آن خارج شده است.

معاون نخست وزیر ترکیه این مسئله را آشکار کرد که اعلام اردوغان دخالت غیرقانونی در انتخابات آلمان محسوب نمی شود. اعلام اردوغان خطاب به ترک های مقیم آلمان و نه همه اتباع آلمانی بوده است.

در آلمان حدود 1.25 میلیون آلمانی-ترک واجد شرایط رای دادن وجود دارند. بر اساس بررسی های انجام شده حدود دو سوم آن ها بیشتر به حزب سوسیال دموکرات و بقیه به سبزها ، چپ‌ها و حزب دموکرات مسیحی رای می دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    3 5
    مرگ بر آلمان فاشیست ونازی
  • ناشناس IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    2 9
    شما اول خودش درست صحبت کن....مردک اردوغان فکر کرده عرصه سیاست چاله میدونه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس