کد خبر 769429
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
پرچم آلمان و ترکیه

وزارت امور خارجه آلمان از دستگیری دو تبعه آلمانی دیگر به اتهام سیاسی در ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، دو شهروند آلمانی دیگر به اتهام سیاسی در ترکیه دستگیر شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز (جمعه) این خبر را در برلین اعلام کرد. بر این اساس، دستگیری این دو تبعه آلمانی روز گذشته انجام شده است.

سرکنسولگری آلمان در ازمیر ترکیه توسط نهادهای غیر دولتی درباره دستگیری این دو تبعه آلمانی در ترکیه آگاه شده است. پلیس فرودگاه در آنتالیا این دستگیری را بر اساس درخواست کنسولگری تایید کرده است. همچنین ملیت دستگیر شدگان تایید شده است.

دولت آلمان تلاش می کند در اسرع وقت ارتباط برقرار کرده و حمایت های لازم را انجام دهد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تلاش های فراوانی برای برقراری ارتباط با دستگیر شدگان وجود دارد. تا به حال درخواست ها از طرف آلمان برای برقراری تماس تلفنی با این افراد پذیرفته نشده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از زمان کودتای نظامی شکست خورده جولای 2016 به اتهام حمایت از سازمان های تروریستی ده ها هزار نفر از جمله چندین تبعه آلمانی را بازداشت کرده است.

یکی از دستگیر شدگان "دنیز یوسل"، خبرنگار آلمانی است که  به مناسبت دویستمین روز دستگیری وی سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که دولت آلمان به فکر او هست.

بر اساس اطلاعات سخنگوی وزارت خارجه آلمان با دستگیری دو تبعه آلمانی دیگر در مجموع حدود 12 تبعه آلمانی به اتهامات سیاسی در ترکیه به زنددان افتاده اند.

چندی پیش وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به دستگیری اتباع آلمانی در ترکیه از تغییر رویکرد دولت آلمان در قبال آنکارا خبر داده و سطح هشدارهای امنیتی برای شهروندان آلمانی به منظور سفر به ترکیه را افزایش داد.

نظر سنجی ها نشان می دهد که تمایل شهروندان آلمانی برای سفر به ترکیه نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 3
    لعنت بر آلمان نازی تروریست پرور
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      3 1
      و لعنت بر ترکیه تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس