image_2017-09-06_00-21-19.png

نیروهای تازه نفس از شهر السخنه حرکت کرده اند و پس از رسیدن به شهر، عملیات شکست محاصره فرودگاه دیرالزور را در دستور کار قرار می دهند.

به گزارش مشرق، عصر روز گذشته، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس ار درگیری های سنگین موفق شدند خود را به پایگاه زرهی 137 ارتش برسانند و محاصره شهر دیرالزور را پس از 3 سال بشکنند اما از همان لحظات اولیه عناصر تروریستی داعش تلاش فراوانی کردند با انجام ضد حملات دقیق، ارتباط شهر دیرالزور را دوباره با دنیای خارج قطع کنند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

تروریست ها با انجام حملات انتحاری و قیچی کردن نیروهای متحدد درصدد محاصره مجدد شهر دیرالزور هستند اما نیروهای سوری و مقاومت هم به شدت برای تثبیت مواضع در مناطق آزاد شده تلاش می کنند.
 
در ساعات گذشته و برای چندمین بار متوالی، دهها تن از عناصر تروریستی داعش از بیابان های شمالی حومه ارتفاع «صنوف» و حومه میدان نفتی « المزرعه» حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای متحد در پایگاه زرهی 137 انجام دادند که بازهم تلاش آنان برای محاصره مجدد شهر دیرالزور ناکام ماند.

سرتیپ سهیل حسن معروف به ببر سوریه در آغوش نیروهای سوری

در جریان این درگیری ها، یگان موشکی جبهه مقاومت در همان گام نخست با چند موشک حرارتی، خودروهای نظامی تروریست های داعش را قبل از رسیدن به پایگاه ارتش هدف قرار داد؛ درنهایت، صبح امروز، نیروهای متحد پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند حملات تروریست ها را تا حدود زیادی دفع کنند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی آن کلیک کنید

همزمان گروهی دیگر از نیروهای کمکی برای تثبیت مناطق آزاد شده و جلوگیری از محاصره مجدد شهر دیرالزور به منطقه اعزام شده اند تا کمربندی امنیتی را در غرب شهر تقویت کنند.
 
در حالی که برخی از رسانه های وابسته به گروه های تروریستی از محاصره دوباره شهر دیرالزور خبر می دهند، یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این خبر را تکذیب کرد و گفت: نیروهای جبهه مقاومت موفق به دفع حملات شده اند و انتشار این اخبار فقط برای بالا بردن روحیه تروریست ها و ایجاد جنگ روانی است.

سرتیپ عصام، مدافع و فرمانده نیروهای سوری در شهر دیرالزور در آغوش نیروهای خط شکن

وی از اعزام نیروهای تازه نفس به شهر دیرالزور هم خبر داد و گفت: این نیروها از شهر السخنه حرکت کرده اند و پس از رسیدن به شهر، عملیات شکست محاصره فرودگاه دیرالزور را در دستور کار قرار می دهند.


به گزارش مشرق، سال گذشته مواضع نیروهای ارتش سوریه در ارتفاع راهبردی « الثرده» در حومه فرودگاه دیرالزور هدف حملات جنگنده های آمریکایی قرار گرفت که منجر به کشته شدن 70 تن از نیروهای سوری شد و ساعاتی بعد هم تروریست های داعش موفق شدند این ارتفاع را به اشغال خود درآورند و در نهایت ارتباط فرودگاه را با شهر دیرالزور قطع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    54 9
    این حملات داعش همانند آخرین رعشه قبل از مرگ است. با حضور فرماندهان قوی ارتش سوریه همانند سرتیپ سهیل حسن و سرتیپ عصام زهرالدین بعید می دانم که داعشی ها بتوانند کاری انجام دهند. این را هم اضافه کنید حضور نیروهای پشتیبان که برای اولین بار در نبردهای بادیه سوریه حضور یافتند.
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      7 3
      این جنگ که آروم بگیره موقع تسویه حسابه. انتقام شکنجه و سر بریدن حججی رو باید از تک تک اینها گرفت. باید از لاشه هاشون پشته ساخت...
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    35 8
    آمریکا به پشتیبانی داعش ، احتمال قوی در دیرالزور مقاومت را خواهد زد تا بعدش بگه اشتباهی بوده یکبار دفاع کنیم بزنیمشون دیگه جرات غلط کردن نداشته باشن .
    • AE ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      7 18
      همچنان توهم توطئه و پیشگویی های مضحک در سایت مشرق قربانی میگرد.
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      حرف صهیونیستی نزن جواب دهنده
  • حسن IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    6 6
    لعنت خدا بر حرامیان داعش و بخصوص مقتدای این حرامزاده ها
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 3
    میستانور اشتباهه درستش مشت نور می باشد به علاوه کوبانی که تعریب شده ی آن متاسفانه استفاده شده.
  • US ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    7 2
    همه داعش ها آشغالن
  • ا IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    5 5
    باید تعدادی از نیروها از سمت مزرعه بر خلاف جهت به طرف شولا حرکت کنند و داعشیها را غافلگیر کنند و اینگونه تمامی منطقه با فشار و حمله نیروهای شولا به سرعت پاکسازی میشود,از اول که از قصر الحیر شرقی نیروهای تایگر فورس حرکت کردند برای دور زدن داعشیها در شرق السخنه نیروهای محور السخنه باید به سمت تایگر میرفتند و بعد به موازات هم در کل منطقه به پیش میرفتند و هر جا فشار به یک طرف بیشتر میشد ان یکی به کمکش می امد ولی بدون این تاکتیک تایگر فورس سریعتر پیش رفت در صورتیکه عمده نیروهای داعش برای مقابله با نیروهای اکثرا ایرانی یا همپیمان ایرانی و کلا حشدی و بسیجی در مسیر السخنه تا دیرزور قرار داشتند ولی الان هم با این ترفند هم شکستهای زیادی به داعش وارد میشود و هم روحیه مقاومت از انها گرفته میشود و نهایتا هسته های خاصی که تحت فرمان غرب هستند و اگر تبعیت نکنند بمباران میشوند میماند.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    15 6
    انشاالله مقاومت پیروز نهاییست.تابوت داعش و دیگر فرزندان ابلیس به زوباله دان تاریخ خواهد پیوست.
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس