رسول خادم

آیا وزارت ورزش که تامین کننده بودجه فدراسیون شماست و از قضا بالاترین بودجه فدراسیون های ورزشی حتی بالاتر از فوتبال به شما تعلق می گیرد، نباید از نتایج شما بازخواست کند؟

سرویس ورزش مشرق – در روزهایی که اخبار جنگ روانی کی روش با کره ای ها در بازی تشریفاتی ایران مقابل کره جنوبی در سئول و صد البته بازی مرگ و زندگی برای چشم بادامی ها در صدر همه خبرهای یکی دو روز اخیر قرار داشته، اما نامه شدید اللحن فدراسیون کشتی به وزارت ورزش تا ساعاتی همه خبرهای دیگر ورزش ها حتی فوتبال را به حاشیه برد.

پس از ناکامی تاریخی و بی سابقه تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس، سلطانی‌فر در نامه‌ای به داورزنی، معاون خود را مأمور کرد که دلیل این ناکامی را ظرف ۲۰ روز بررسی و اعلام کند. این دستور که از نظر قانونی ایرادی هم ندارد و این وزارتخانه به عنوان متولی اول ورزش کشور وظیفه قانونی خود را انجام داده به مذاق رسول خادم و فدراسیون نشینان خوش نیامده و همین شتابزدگی (البته به زعم فدراسیون کشتی)، پاسخ و بیانیه تند مذکور را در پی داشت.

در اینکه رسول خادم در این نامه اشاره بجا و صحیحی به فرق گذاشتن وزارت در بررسی ناکامی بین برخی ورزش ها از جمله تکواندو و والیبال داشته است شکی نیست و هنوز هم مردم ورزش دوست نتایج بررسی ناکامی تاریخی تکواندو در المپیک پس از یکسال را ندیده و حتی حمایت سلطانی فر را نیز از پولادگر و فدراسیون تکواندو شاهد بودند. در والیبال نیز که داورزنی پس از ماهها هنوز با حفظ سمت معاونت وزیر ورزش، سرپرست این فدراسیون نیز هست، اینگونه ضرب الاجلی برای ناکامی در لیگ جهانی والیبال دریافت نکرد.

اما باید گفت آقای خادم! آیا انتظار دارید رویه اشتباه وزارت ورزش درباره بررسی ناکامی رشته های دیگر ادامه پیدا کند؟ آیا وزارت ورزش که تامین کننده بودجه فدراسیون شماست و از قضا بالاترین بودجه فدراسیون های ورزشی حتی بالاتر از فوتبال به شما تعلق می گیرد، نباید از نتایج شما بازخواست کند؟

به هر حال مردم از ورزش اول کشور که از نظر دریافت بودجه هم اول هستید و دو برابر و حتی ۴ برابر برخی فدراسیون های دیگر پول به شما تزریق می شود، حتی در بدترین شرایط ممکن انتظار حداقل ۲ یا ۳ مدال دارند و نمی توان جو منفی به وجود آمده در جامعه پس از این نتایج بسیار بد را منکر شد.

نکته دیگر در خصوص بودجه دریافتی کشتی از وزارت ورزش اینست که فدراسیون می گوید بودجه تخصیصی وزارت ورزش به کشتی، ۷ درصد کل بودجه مورد نیاز این فدراسیون است و رقم ناچیزی در برابر خرج های این ورزش به شمار می رود! اما در عمل همواره این فدراسیون از نداشتن پول می نالد و این یک تناقض است. اگر این فدراسیون توانمند بوده و می تواند درآمدزایی کند بهتر نیست صورت های مالی خود را به صورت شفاف اعلام کند تا ابهامات برطرف شود؟

البته از حق نگذریم در طول ۶ سال اخیر نتایج موفقی نیز در کارنامه خادم و کشتی دیده می شود و نتایج درخشان فرنگی در المپیک ۲۰۱۲، اولین قهرمانی آزادکاران در جهان پس از انقلاب و قهرمانی جوانان فرنگی کار در جهان قطعا شایسته تقدیر است ولی همانگونه که در شادی ها انتظار تحسین می رود باید تحمل انتقاد در ناکامی و شهامت عذرخواهی و از کوره در نرفتن برای پاسخگویی هم در آقای خادم و فدراسیون کشتی دیده شود.

آقای خادم! شورای فنی کشتی قطعا به جای خود باید دلایل ناکامی را واکاوی کند اما شما به عنوان شخص اول فدراسیون باید پاسخگوی خرج های هنگفت برای برگزاری تورنمنت های غیر ضروری و بی فایده (از نظر فنی) باشید و اگر انتظار دارید که وزیر ورزش به شخصه یک موفقیت را تبریک بگوید و رئیس جمهور نگاه ویژه تری به ورزش اول کشور داشته باشد (که بر خلاف ادعای شما رئیس جمهور برای قهرمانی در جام جهانی پیام تبریک داد)، باید در مواقع شکست و ناکامی که جزء لاینفک ورزش است نیز سعه صدر و ظرفیت به خرج دهید و اینگونه با ادبیات نامناسب به استقبال بازخواست بالادستی خود نروید.

امید است وزارت ورزش و فدراسیون کشتی با تعامل و به دور از هیجانات کاذب و با یک واقع بینی علل ناکامی و راه های موفقیت را یافته و تیمی قدرتمند را برای المپیک ۲۰۲۰ آماده کنند، انتظاری که از وزارت ورزش برای سایر رشته ها نیز می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    14 12
    خادم شخصیت ملی است تخریبش نکنید.
    • آزاد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      17 2
      شاید شما خاطر مبارکتان نباشد ولی همین شخصیت ملی و برادرش وقتی عضو تیم ملی بودن چون پدرشون به همراه تیم برده نمیشد تهدید به ترک تیم ملی و لباس مقدس اون میکردن.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    5 2
    خادم میگه چرا فرق میگذارید اگر قرار به باز خواست چرا فقط کشتی چرا فوتبال با یک پیروزی اینقدر مورد توجه واقع میشه ولی کشتی با دهها موفقیت تقدیر نمیشه و فقط با یک شکست اونم به دلیل جونگرایی بازخواست میشه؟
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    4 1
    اگر همیشه شعار گذاشتن انتخابی برای تیم ملی سر می دهیم و انتظار داریم از انتخاب گلخانه ای پرهیز کنند ، پس باید باید تحمل باخت را هم داشته باشیم . اگر همیشه پوشیدن لباس تیم ملی از روی عدالت صورت بگیرد بلاخره جواب خواهد داد و کشتی به جایگاهی که شایسته آن است خواهد رسید. خادم همیشه قابل احترام بوده و خواهد بود و اکنون باید حمایتش کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس