پرویز سیروس پور

رئیس اسبق فدراسیون کشتی معتقد است کشتی دنیا متحول شده و حتی روس‌ها هم در اتفاقی بی‌سابقه، بدون کسب مدال طلا از رقابتهای جهانی فرانسه به کشورشان بازگشتند.

به گزارش مشرق، پرویز سیروس پور  با بیان اینکه ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در رقابتهای جهانی فرانسه با تغییرات فراوانی روبرو شده بود، گفت: با نفرات جدیدی راهی رقابت های جهانی شدیم و در واقع از نفرات عنوان داری همچون حسن رحیمی و کمیل قاسمی بهره نمی بردیم. برخی از آزادکاران ما برای نخستین بار پای در رقابت های جهانی گذاشته بودند که البته نتیجه این تغییر و تحولات نیز همیشه مثبت نیست. تجربه نشان داده گاهی اوقات، تیم‌های ملی از این تغییرات و جابه جایی ها ضربه می خورند و نتیجه لازم را نمی گیرند.

سرمربی اسبق تیم ملی ادامه داد: نفرات اعزامی به رقابت های جهانی از دل مسابقات انتخابی بیرون آمدند و اگر می خواهیم یک کار اصولی انجام دهیم باید پای این مسابقات بایستیم. البته در بعضی از اوزان کشتی گیران ما دارای تجربه حضور در رقابت های جهانی و یا المپیک هم بودند. متاسفانه در بعضی از کشتی ها، پیروز میدان بودیم اما در ثانیه های آخر، نتیجه را واگذار کردیم که در مجموع این نفرات عملکرد راضی کننده ای نداشتند.

وی در مورد اظهار نظرهایی در مورد ضعف کادر فنی هم تصریح کرد: کادر فنی کنونی یکی از بهترین کادرهای فنی کشتی آزاد است، قطعا رسول خادم شناخت خوبی از این افراد دارد چراکه اکثر این مربیان در رقابت های مهمی همچون المپیک و جهانی در کنار تیم ملی بودند و نتایج مطلوبی نیز کسب شد. ضمن اینکه کادر فنی کنونی پیش از این در رقابتهای جام جهانی کرمانشاه، قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی نتیجه مطلوبی کسب کرد و ضعف چشمگیری در آن دیده نشد.

سیروس پور ادامه داد: قطعا با اعتمادی که رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون به کادر فنی داشت، تیم ملی راهی رقابت های جهانی شد و اگر نتیجه مطلوب کسب نشد، چرایی آن باید توسط اهل فن و پیشکسوتان این رشته بررسی و مرتفع شود، چراکه پیش از این هم سابقه داشت تیم بسیار خوبی راهی رقابت های جهانی و المپیک شده بود اما نتیجه لازم کسب نشد.

دبیر اسبق فدراسیون کشتی در مورد دلایل عدم کسب نتیجه در رقابت های جهانی تصریح کرد: البته خود کشتی گیران هم باید برای پیروزی عطش داشته باشند و همه تقصیرها را نمی شود گردن مدیریت فدراسیون و کادر فنی گذاشت. چیزی که من در عملکرد کشتی گیران دیدم، نداشتن آن صلابت، جرأت و تجربه لازم در کسب نتایج بود و اگر کمی پافشاری و پشتکار از خود نشان می دادند قطعا برنده مبارزات خود بودند.

وی ادامه داد: بر خلاف این مساله باید به کشتی‌های دلاورانه حسن یزدانی هم اشاره کرد که بر خلاف برخی ملی پوشان در حالی که از رقبا جلو بود تا آخرین ثانیه های کشتی نیز دست از سر حریفان بر نمی داشت و آنها را تحت فشار قرار می داد. در پایان هم دیدیم که مقتدرانه مزد زحمات خود را گرفت.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی در مورد انتقاداتی که به مدیریت فدراسیون و عملکرد آن گرفته می شود اظهار داشت: عملکرد فدراسیون مثبت بوده چراکه تیم های ملی ما در رقابت های قهرمانی آسیا همگی عنوان قهرمانی را بدست آوردند. تیم کشتی فرنگی جوانان ما برای اولین بار قهرمان جهان شد و تیم ملی کشتی فرنگی ما نیز که با نفراتی جوان به رقابت های جهانی رفت و نایب قهرمان شد.

وی ادامه داد: قطعا با یک نتیجه نمی شود عملکرد چند ساله یک فدراسیون را که با افتخارات زیادی همراه بوده، زیر سئوال برد و بهتر است با بررسی دقیق و فنی مسائل به وجود آمده به فکر راه حل منطقی و مرتفع کردن مشکل باشیم.

سیروس پور در پایان خاطرنشان کرد: برخی اظهارنظرها از من در فضای مجازی نشر پیدا کرده که اصلا صحت ندارد و اگر من نظری داشته باشم در خبرگزاری‌های رسمی و یا رسانه ملی مطرح خواهم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس