کد خبر 768575
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
حسن رحیمی

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک با عذرخواهی از کسب نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی پاریس، از وزارت ورزش و جوانان نیز بخاطر آنچه که کم‌توجهی‌ به کشتی خواند، انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، حسن رحیمی درباره اختلافات پیش آمده میان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی پس از نتایج ضعیف آزادکاران ایران در رقابت‌های جهانی پاریس اظهار کرد: از آنجا که کشتی به عنوان ورزش اول ایران همیشه افتخارآفرین بوده و در رویدادهای مختلف همچون المپیک، بازی‌های آسیایی، رقابت‌های جهانی و قاره‌ای آبروی ورزش ایران را خریده است، توقع مسئولان از این رشته بالا رفته و فکر می‌کنند هر چقدر هم که به کشتی گیران بی‌توجه باشند باز کشتی وظیفه دارد نتایج خوبی را بدست بیاورد.

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک افزود: مردم عزیز ایران می دانند که کشتی برای حضور در این رقابت‌ها پای رقابت‌های انتخابی و نفرات برتر این رقابت‌ها ایستاد و 5 آزادکار ما برای نخستین مرتبه راهی آوردگاه جهانی شدند. به هیچ وجه قصد ندارم شکست تیم ملی را توجیه کنم و یا آن را کمرنگ جلوه دهم اما به هر حال در ورزش برد و باخت وجود دارد و کشتی هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: آقایانی که الان کارشناس کشتی شده‌اند، چطور در زمان افتخارآفرینی‌ها و مدال آوری‌های کشتی، پیدای‌شان نبود اما حالا با یک شکست کارشناس شده‌اند و شروع به انتقاد کرده‌اند؟ آقایان مسئول هیچوقت به کشتی توجه نکرده‌اند و همه چیزشان فوتبال شده اما وقت نتیجه که می‌رسد یاد کشتی می‌افتند. کشتی از سیاست جداست اما متاسفانه می‌خواهند آن را آلوده به سیاست کنند. چرا وزارت ورزش درباره ناکامی تکواندو در المپیک و جهانی موضع نگرفتند چون نمی‌خواهند موقعیت دوستان‌شان به خطر بیفتد.

آزادکار وزن 57 کیلوگرم ایران با بیان اینکه مردم کشتی دوست خودشان با این رفتارهای دوگانه آقایان برخورد می‌کنند، گفت: یکسری کشتی‌گیر جوان به جای با تجربه‌ها راهی این رقابت‌ها شده‌اند و فدراسیون پای رقابت‌های انتخابی ایستاد. نباید با یک شکست همه خوبی‌ها و نتایج خوب کشتی ایران و خدمات ارزنده رسول خادم را به فراموشی بسپارند و انگار که منتظر فرصت باشند سریعا دست به انتقاد و سیاه نمایی بزنند. خدماتی که خادم برای کشتی ایران چه در بعد افتخارآفرینی در میادین مختلف و چه در بحث حضور در هیات رییسه اتحادیه جهانی و تاثیرگذاری ایران انجام داده بر هیچکس پوشیده نیست اما یکسری افراد متاسفانه به دلیل اختلافات شخصی دنبال این شکست بودند و حالا می‌خواهند تسویه حساب کنند. کشتی همیشه از خود اهالی کشتی ضربه خورده و بدلیل اختلافاتی که بر سر برخی مسائل داشته‌اند از هر فرصتی برای تسویه حساب استفاده می‌کنند. بخاطر همین است که کشتی به عنوان پرافتخارترین ورزش ایران همیشه مظلوم بوده و توجه شایسته‌ای به آن نشده است.

رحیمی در ادامه افزود: متاسفانه برخی به اصطلاح کارشناس هم از تجزیه و تحلیل درست مسائل کشتی ناتوانند و اطلاعات کافی ندارند. وقتی در برنامه زنده تلویزیونی کارشناس قدیمی به من که بدلیل مصدومیت غایب رقابت‌های انتخابی بودم، می‌گوید" حریفانت در مسابقات انتخابی را چگونه دیدی؟"نشان می‌دهد برخی از کارشناسان این رشته نیز باید به روز شوند و جای خود را به جوانان بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که منتقدان می گویند نمی‌توان نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی را بواسطه ساال‌ها حضور در اردوهای تیم ملی و مسابقات و تورنمنت‌های متعدد جوان نامید، گفت: حکایت رقابت‌های جهانی با سایر مسابقات همچون آسیایی و تورنمنت‌های مختلف متفاوت است. مگر من حسن رحیمی بار اول در مسابقات جهانی موفق بودم؟ حتی بار دوم نیز به مدال نرسیدم  تا اینکه مرتبه سوم تازه به مدال برنز جهان رسیدم. مگر رسیدن به مدال جهانی الکی است؟ خادم برای من و خیلی‌ها کارهای زیادی کرده و به پیشرفت ما کمک کرده است. غلام محمدی یا محسن کاوه هم کرده‌اند. چرا ما باید خدمات دیگران را فراموش کنیم؟

رحیمی در ادامه درباره ارزیابی خود از مسائل فنی تیم ملی در این رقابت ها نیز خاطرنشان کرد: در وزن من اطری به کسی باخت که می‌توانست راحت با 5 یا 6 اختلاف امتیاز او را شکست دهد و به راحتی تا فینال بیاید اما کم تجربگی و کم فروشی کرد. او می‌تواند پیشرفت کند به شرطی که نقاط ضعفش را برطرف کند. سایر کشتی‌گیران هم ایرادات فنی و اشتباهاتی داشتند که باعث شد به نتیجه لازم نرسند. من هم مثل همه از این نتایج ناراحتم اما باید به اندازه توجهی که به کشتی می شود از آن انتظار داشته باشیم. روسیه و آمریکا یا کشورهای دیگر را ببینید که چقدر روی کشتی‌ خود سرمایه‌گذاری می کنند آنوقت وضعیت ما را با آن‌ها مقایسه کنید. مسئولان کشورمان به اندازه پراید به کشتی توجه می‌کنند اما به اندازه بوگاتی توقع دارند. مسئولان ورزشی یک روز بیایند در جو خسته کننده و تکراری خانه کشتی که هیچ امکانات رفاهی مانند کشورهای دیگر ندارد بمانند ببینند می‌توانند طاقت بیاورند.

وی با بیان اینکه اگر به کشتی‌گیران به لحاظ مالی توجه شود مطمئنا نتایج در آینده خوب خواهد شد گفت: کشتی‌گیری مثل مصطفی حسین‌خانی با آن همه تجربه چرا باید اینچنین نتیجه بگیرد؟ معلوم است او مشکلات مالی دارد و فکرش درگیر است. به همین دلیل نمی‌تواند بر روی تمرین و مبارزه تمرکز کند. یکی از انتقادهای من نسبت به لیگ کشتی و وضعیت نابسامان ان است. من خودم از لیگ کشتی به تیم ملی آمدم چراکه در همین لیگ مقابل بزرگان کشتی جهان شکست خوردم و از آن شکست‌ها به پیروزی رسیدم.

دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک در پایان گفت: بنده به شخصه از مردم عزیز و زجرکشیده‌مان که تنها دلخوشی شان همین موفقیت‌های ورزشکاران و مخصوصا کشتی‌گیران است بخاطر نتایج بد کشتی گیران در مسابقات جهانی عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم این نتایج دیگر تکرار نشود و بازهم کشتی ایران افتخارآفرین خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس