کد خبر 768600
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
حسن رنگرز

نایب رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: این که وزات ورزش به دنبال بررسی موضوعی مثل ناکامی تیم ملی کشتی آزاد باشد نمی‌توان این مسئله را دخالت در امور این فدراسیون دانست.

به گزارش مشرق، حسن رنگرز در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی اظهار داشت: با توجه به این که تیم ملی نایب قهرمان مسابقات جهانی شد می‌توان گفت نتیجه رضایت‌بخشی گرفتیم. ضمن این که به جز سعید عبدولی و یوسف قادریان، سایر فرنگی‌کاران کشورمان سابقه حضور در مسابقات جهانی را نداشتند.

وی ادامه داد: البته با حضور کشتی‌گیرانی مثل سعید عبدولی یا حسین نوری به لحاظ سنی نمی توان چشم‌انداز روشنی را برای المپیک 2020 ترسیم کرد. در حالی که ما باید از همین حالا به فکر المپیک باشیم و برنامه‌ریزی ما هم برای این مسابقات باشد.

قهرمان اسبق جهان در مورد نحوه کوچینگ اشکانی در طول مسابقات گفت: اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی افراد شایسته‌ای هستند اما ما باید در بحث آنالیز، بهتر و دقیق‌تر عمل و با یک برنامه مدون حرکت کنیم. در بعضی وزن‌های دیگر هم می‌توانستیم صاحب مدال شویم و حتی رنگ مدال‌هایی که کسب کردیم هم تغییر کند. البته نباید فراموش کرد کادر فنی تیم ملی جوان هستند و در آینده می‌توانند از این مسابقات به عنوان تجربه استفاده کنند.

رنگرز در مورد اختلافاتی که بین فدراسیون کشتی و وزارت ورزش ایجاد شده‌، گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک متولی فدراسیون‌های ورزشی هستند و در مسیر مسئولیت‌های ذاتی خودشان عمل می‌کنند. بخشی از بودجه فدراسیون‌ها هم توسط وزارت ورزش تامین می‌شود و طبیعی است وزیر ورزش و جوانان در موراد این چنینی به یک موضوع ملی ورود پیدا کند. فدراسیون کشتی هم سازوکار مدیریتی خاص خودش را برای بررسی نتایج تیم ملی دارد. در نامه سلطانی‌فر به داورزنی خواسته شده از نظرات کارشناسان خبره استفاده شود که در شورای فنی فدراسیون هم چنین کارشناسانی حضور دارند. با توجه به این مسئله نگاه فدراسیون کشتی و وزارت ورزش منافاتی با هم ندارد و هر دو مجموعه به دنبال پیدا کردن دلایل شکست هستند. به نظر من مسئولان وزارت ورزش می‌توانند از خروجی شورای فنی به عنوان یک گزارش فنی استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه حواشی موجود در تعامل بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی تاثیر منفی خواهد گذاشت و می‌تواند آسیب‌زا هم باشد. به عنوان عضوی از خانواده کشتی اعتقاد دارم رسول خادم در طول چند سال گذشته عملکرد موفقی داشته و بی‌نظیر بوده است. خیلی از اتفاقات مثبت در زمان مدیریت خادم رخ داده است.

نایب رئیس اسبق فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا نامه وزیر ورزش به داورزنی، دخالت در امور فدراسیون کشتی محسوب نمی‌شود، گفت: دخالت، تعریف حقوقی مشخصی دارد. اگر وزارت ورزش اقدام به برکناری رئیس فدراسوین کند این مسئله دخالت محسوب می‌شود اما این که این وزارتخانه به دنبال بررسی موضوعی مثل ناکامی تیم ملی کشتی آزاد باشد نمی‌توان این مسئله را دخالت دانست. این که وزارت ورزش به دنبال بررسی دلایل ناکامی تیم ملی کشتی آزاد است موفقیت‌ها و اقدامات مثبت رسول خادم در فدراسیون کشتی را زیر سوال نمی‌برد. من نمی‌دانم چرا از نامه وزیر ورزش به شکل دیگری برداشت شد. به نظر من این نامه، دخالت در امور فدراسیون محسوب نمی‌شود و نگاه ما باید منطقی‌تر باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس