کد خبر 767992
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
دیدار طلاب مدارس‌ علمیه‌ی تهران با رهبر انقلاب

دیدار رهبر انقلاب با اهالی علم و فرهنگ و دین، همیشه پرنکته و شنیدنی است و حاوی حرف‌های تازه و جنس دیدارهای ایشان با حوزویان یا دانشگاهیان متفاوت تر از بقیه.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

دیدار رهبر انقلاب با اهالی علم و فرهنگ و دین، همیشه پرنکته و شنیدنی است و حاوی حرف‌های تازه و  جنس دیدارهای ایشان با حوزویان یا دانشگاهیان متفاوت تر از بقیه. آن‌گونه که دیدار روزقبل ایشان با فضلا وطلاب حوزه‌های علمیه استان تهران چنین بود؛ پراز نکته‌های تازه و دغدغه‌های انگیزه بخش برای جمعیتی جوان و پرانگیزه. یکی از مهمترین محورهای سخنان رهبری در این دیدار، تشنگی و نیاز بشر امروز به ویژه نسل‌های جوان به «حرف‌های نو» است  و تأکید بر اینکه «اسلام حرف‌های نو و جذابی در زمینه انسان، جامعه و سیاست دارد که اگر به گوش جهانیان رسانده شود، قطعاً پذیرنده بسیاری خواهد داشت».

▫️ این سخن، هم اشاره‌ای است به نیاز امروز بشریت و ضرورت شناخت بیشتر این نیازها و هم یادآوری مسوولیت سنگین حوزه‌های علمیه و درنگاه کلان‌تر، مسوولیت انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌ها و پاسخ به نیازهای نسل‌های امروز جهان. رهبر انقلاب پیش از این بارها درباره «حرف نوی انقلاب اسلامی» سخن گفته‌اند و تصریح کرده‌اند«در مقابل سترون و نازا بودن غرب در برون زائی اندیشه‌های نو، جمهوری اسلامی دارای زایش فکری است  و برای مسائل روحی انسان و مسائل اجتماعی و حکومتی حرف‌های تازه دارد.»

▫️به تعبیر ایشان، یکی از این حرف‌های نو «آمیختگی دین و زندگی» است که هیچ گاه در دنیای غرب وجود نداشته وحتّی قبل از دوران مادیگری و اومانیسم غرب و روی کار آمدن اندیشه‌های سکولار هم اینجور نبود که دین با زندگی توأم و منشأ مقررات و قوانین باشد. این حرف نو را انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در دنیای امروز مطرح کرد. به نظر می‌رسد حوزه‌های علمیه و مراکز فکری کشور، برای طرح حرف‌های نو بیشتری با دنیا، باید گام‌های اساسی‌تری بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس