محسن هاشمی مسجد جامعی

خبرپراکنی‌های مختلفی که درباره انتصاب حکم محمدعلی نجفی به عنوان شهردار آینده تهران از سوی جریان اصلاحات صورت می‌گیرد موضوع هر ۹ روز یک بحران دولت اصلاحات را تداعی می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان معروف به این هستند که در دوران اصلاحات هر ۹ روز یک بحران برای خود می‌ساختند و با آن بازی سیاسی می‌کردند اما این جماعت رویه و سنت خود را فراموش نکرده و در جایگاه‌هایی که این روزها هستند سعی در اعمال همان بازی را دارند.

شورای شهر پنجم و انتخاب شهردار تهران از جمله نمونه‌های این بازی سیاسی است. کارشناسان سیاسی هم مطرح می‌کنند که شهر دردست اصلاح طلبان است اما ظاهرا دوره بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای شروع شده است و در این یک هفته اخیر، مسئله شهردار شدن نجفی، نمونه‌ای بارز برای سیاست بازی این افراد با مردم تهران است.

در خصوص شهرداری تهران چندین جلسه در شورای شهر بر پا شده است. در این زمینه ۲۰ گزینه مطرح شد که از میان این ۲۰ نفر محمدعلی نجفی را به عنوان شهردار تهران معرفی کردند.

ابتدا، شورای شهر پنجم بدون اینکه با نهادهای استعلام دهنده هماهنگی داشته باشند، نجفی را که دارای سوابق قابل توجهی است، به عنوان شهردار انتخاب کردند، بعد از انتخاب اعلام کردند که تازه به دنبال حکم نجفی در وزارت کشور هستیم و پایتخت چند روز بدون شهردار اداره شد و حتی در این چند روز چند حکم نیز توسط شهردار غیرقانونی هم زده شد و بعد  از اینکه به نتیجه رسیدند استعلام نجفی با مشکلاتی رو به رو شده است، اعلام کردند برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب می‌کنیم و مصطفی سلیمی را به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

هنوز امضای شورای شهر پنجم بر سرپرستی سلیمی خشک نشده بود، رسانه های اصلاح‌طلب اعلام کردند وزارت کشور حکم نجفی را تأیید کرده است، این در حالی بود که سلیمی در همان زمان در شورای شهر برای اداره شهر تهران در حال ارائه برنامه به اعضای شورا بود.

دقایقی بعد از اعلام تأیید حکم نجفی، وزارت کشور این خبر را تکذیب کرد و گفت: تاکنون پاسخ استعلامات به وزارت کشور واصل نشده و به تبع آن حکم انتصاب نیز صادر نشده است.

این کش و قوس‌های اصلاح‌طلبی که فضای رسانه‌ای و مدیریتی را با بی‌ثباتی همراه می‌کند قطعا بر اداره کلانشهر پیچیده تهران نیز اثر سوء می‌گذارد. از سوی دیگر، مردم تهران نیز  نمایندگانی را به مجلس فرستاده‌اند که یا در جلسات میدان آرژانتین به دنبال باج گیری هستند و یا با جنجال رسانه‌ای و خبرسازی در پی تحمیل گزینه مورد نظر خود در شهرداری پایتخت؛ حالا این مردم تهران هستند که پس از ۱۳ سال مدیریت با ثبات و یکپارچه جهادی در شهر، بار دیگر غلبه سیاست و معملات حزبی بر مدیریت شهری را تجربه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • 2 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    31 14
    مدیریت جهادی
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      9 8
      متوهم و بحران ساز تنها لفظی هستش که میشه در مورد اصلاح طلبان نام برد.
  • امیر ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    19 77
    من با اینکه عقاید اصلاح طلبا رو قبول ندارم ولی به نظرم مشرق خیلی جو سازی میکنه از روزی که اینا شورای شهر رو تحویل گرفتن تقریبا روزی نبوده که علیه اینا تیتر نزنید .لااقل یک مدتی فرصت بدید .پس فرق شما با رسانه های اصلاحاتی که همین کار رو برعکس میکنن چیه!
    • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      18 3
      اینا خودشون جو مطلق هستن مگه در زمان انتخابات نگفتن که فلانی بیاد جنگ میشه و بیشتر تحریم میشیم اما بعد از انتخابات و انتخاب شدنشون بیشتر تحریم هم شدیم یا کلی شعار برای توافق هسته ای و کاسب و ... دونستن مخالفین توافق و حالا هم که با پررویی شانه خالی میکنن اینا جو مطلق هستن
    • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      16 4
      شما بهتره فقط یه نگاه به تیتر اول روزنامه هاشون بندازین ببینین هر روز همشون متفق القول دارن دکتر قالیباف رو میکوبن و فساد فساد میکنن، هیچ برنامه ای برای ارائه ندارن . بابا قالیباف که رفته شما اگه خیلی مردین برنامه های خودتون رو ارایه بدین
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    18 6
    بعد از دکتر قالیباف حتی نتونستند یک روز شهر رو بدون حاشیه اداره کنند ، اصلا برنامه ای نداشتند که بخوان سریعتر شروع کنند ، اونقدر بی برنامه هستن که چسبیدن به سیاسی بازی ها و جناح بازی هاشون ، بابا بچسبین به تهران زمان داره میگذره ،بس کنید از این سیاسی بازی هاتون ، قالیباف رو از تهران گرفتین چسبیدین به این بچه بازی ها... واقعا جای تاسف داره که هنوز نتونستین درست حسابی شهردار رو مشخص کنین...
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    16 13
    من موافقم که به گرد پای قالیباف نخواهند رسید ولی کار رسانه ای نباید انقدر سطحی و مستقیم باشه چرا که خلاصه خبر میگه ما خوبیم اونا بد
  • ناشناس ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    6 33
    مهندس محسن هاشمی فرد با تجربه‌ای است.امیدوارم اصلاح طلب‌ها باعث لطمه به وجه ایشان نشوند
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    12 7
    هر چند جوحه را آخر پاییز می شمارند ولی هنوز آخر تابستان نشده معلومه که چه بازی هایی را شروع کرده اند
  • علی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    11 5
    این خوارجان فقط دنبال حاشیه سازی هستند اینها نه عرضه کار کردن دارند و نه برای این کار ساخته شدند می خواهند مثل دولت بی تدبیر فقط وعده وفقط حرف مفت می زنند
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    8 3
    بیچاره تهرانی ها چه رایی دادند چه انتظار می کشند وجه نصیبشان خواهد شد
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      5 3
      مردم تهران همین رو میخواستن ، دنبال سرکار اوردن این جماعت بودند که به خواستشون رسیدن . بقیه چیزا مهم نیست .
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      0 0
      مقصر خود مردم هستند که با حرف بی بی سی و شیخ فتنه رفتند به کسانی رای دادند که اونا میخواستند حالا نتیجه اش رو هم ببینند
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    2 1
    دیگه وقتشه که جوونا جاشونو بدن به پیرمردا ... واقعا آخرالزمون شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس