محسن هاشمی

محسن هاشمی دیگر آن «مهندس محسن هاشمی» روزهای انتخابات شورای شهر تهران نیست. او در سکوت نظاره‌گر سرنوشتی شده است که اصلاح‌طلبان برایش تقدیر کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق_ مهندس محسن هاشمی... مدیرعامل سابق متروی تهران و نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر پنجم. حائز کسب اکثریت آرای مردم تهران و کسی که از صبح فردای انتخابات همه به او به چشم شهردار اصلاح‌طلبان نگاه می‌کردند.

ولی گویا تقدیر، چیز دیگری را برای فرزند ارشد مرحوم هاشمی و شهردار بالقوه اصلاح‌طلبان رقم زده است...

آب‌ها که از آسیاب انتخابات افتاد، اصلاح‌طلبان شروع به زمزمه‌هایی کردند مبنی بر اینکه محسن هاشمی چیزی به نام «میثاق‌نامه» را امضا نکرده است.

خبر موثّقی در این رابطه منعکس نشد اما در محافل گفته می‌شد اصلاح‌طلبان از محسن هاشمی خواسته‌اند که چند تعهد کتبی به ستاد اصلاحات بدهد اما او از این کار امتناع کرده است.

آن زمزمه‌ها و این اخبار محفلی اما به رخداد جالبی انجامید و آن آغاز کنایه‌های چپ‌ها به هاشمی بود.

متحدان او در روزهای انتخابات به یکباره از این گفتند که اگر هاشمی بخواهد شهردار شود، این کار او به معنی خروج از شورای شهر و در نتیجه ورود یک اصولگرای علی‌البدل به شوراست!

آنها البته ژست طرفداری از رأی مردم را هم گرفتند و از این گفتند که مردم به آقای هاشمی رأی داده‌اند تا در کرسی شورای شهر بنشیند نه اینکه به «بهشت» برود.

و این زمزمه‌ها مثل یک بیماری به جان محسن افتاد و او هر روز در قامت سیاسی و انتخاباتی خود نحیف و نحیف‌تر شد.

او در اوان شروع زمزمه‌های اشاره شده چند مصاحبه انجام داد و بر ضرورت حفظ آرامش در فضای سیاسی و جلوگیری از حاشیه‌سازی برای شورای شهر جدید تأکید کرد. هاشمی حتی دست به انتقاد از قالیباف هم زد تا شاید به رنگ جماعت اصلاح‌طلبان درآید اما کم‌کم همین اظهار نظرهای جنتلمنی هم کمرنگ شد و کسی خبر دیگری از محسن هاشمی در رسانه‌ها نخواند.

حالا اصلاح‌طلبان صراحتاً از این می‌گفتند که دیگر حتی احتمال شهردار شدن محسن هاشمی هم وجود ندارد و او در شورای شهر خواهد ماند.

جالب آنکه حتی پس از مطرح شدن نام کاندیداها برای شهرداری تهران هم نامی از فرزند ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی به میان نیامد و تحلیل‌هایی که می‌گفتند قرار است شهرداری تهران سهم کارگزارانی‌ها باشد، با دیدن پررنگ نام «محمدعلی نجفی» و «حسین مرعشی» به مرحله اثبات رسیدند...

*هاشمی؛ «عارف مجلس دهم» در شورای شهر پنجم

بدون هیچ تعارفی، محسن هاشمی دیگر آن مهندس محسن هاشمی روزهای انتخابات شورای شهر تهران نیست.

مردی تنومند که عکس‌هایش در کنار مرحوم هاشمی و در حالی که دارد شهر تهران را به او نشان می‌دهد بر در و دیوار برخی محلات و خیابان‌ها به چشم می‌خورد و جوان‌ترهای اصلاح‌طلب نیز با کنایه از این می‌گفتند که او مسافر بهشت است.

حالا اما با قضایای رخ داده، انگار همه اصلاح‌طلبان مسافر بهشت شده‌اند غیر از «محسن هاشمی»!

او تبدیل به یک ناظر ساکت شده است که انگار هیچ مطالبه‌ای درباره ژست‌های انتخاباتی‌اش ندارد.

جالب‌تر آنکه گویا زمزمه‌های مربوط به تکیه زدن او بر ریاست شورای شهر تهران هم دیگر به گوش نمی‌رسند و مهندس کارکشته‌ای که حائز بیشترین آرای مردم تهران نیز شد، حالا باید مثل یک عضو معمولی شورای شهر، ۷۰ ساعت موظفی ماهانه یک عضو شورای شهر را انجام بدهد و برود.

محسن هاشمی در یک شوربختی عجیب، قرار است به «عارف مجلس در شورای شهر» تبدیل شود.

مردی بدون هیچگونه تأثیرگذاری خاص که روزگاری تنها امید اصلاح‌طلبان برای نزدیک شدن به کارنامه اجرایی قالیباف به شمار می‌رفت اما بنا به دلایل سیاسی چپ‌ها، حالا شاید قرار است تقصیر همه رخدادهای شورای شهر اصلاح‌طلبان و حواشی آن هم به گردن او بیافتد.

البته هاشمی با خطر وراثت هم مواجه است... او بهتر از همه به یاد دارد که اصلاح‌طلبان با مرحوم هاشمی در مجلس ششم چه معامله‌ای کردند و شاید این روزها بیش از هرچیزی مشغول تفکر درباره همان معامله باشد.

او نیک می‌داند که ستاد جریان سیاسی خاص با هرچیزی سازش کند اما «اصلاح‌طلب یاغی و متداخل در ساختار نظام» را هرگز تحمل نخواهد کرد.

هاشمی از طرفی شورای شهر دوره اول و مجلس ششم را هم به خوبی به خاطر دارد و نیک می‌داند که اصلاح‌طلبان هرگاه زیر یک سقف جمع شده‌اند، هرگز نتوانسته‌اند یکدیگر را تحمل کنند.

و شاید قربانی این بازی، کسی جز محسن هاشمی نباشد.

سکوت‌های این روزهای محسن، معتدل‌ترین فرزند مرحوم هاشمی و نفر اول آرای مردم تهران معانی زیادی دارد...

برخی رسانه‌های اصولگرا طی روزهای اخیر از این نوشته‌اند که آه محسن هاشمی برای اصلاح‌طلبان، خانمانسوز خواهد بود. همانطور که آه مرحوم هاشمی برای مجلس ششم دامن اصلاح‌طلبان را گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • دکتر گاوچرون از کومور GB ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 40
    و کسی نگفت که آه مرحوم هاشمی و پسر ارشدشان برای اصلاح طلبان چقدر خانمان سوز بود؟ :)) کسی از این آه یادی نکرد؟ یه وقت به روی خودتون نیارین خوشگلا .................. وقتی قدر هاشمی رو ندونید باید در آینده منتظر کسانی مثل اصلاح طبان باشید که شاید حتی نظام رو هم قبول نداشته باشند ........... هیچکس نه تنها برای من که حتی برای شما هم هاشمی نمیشد، نمیشود و نخواهد شد.
    • دکترای فیزیک GB ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      65 5
      دشمنان انقلاب و اصلاح طلبان هیچ وقت اکبر هاشمی را دوست نداشتند و از همان ابتدا مخالف سرسختش بودند اما در نهان معتقدند برای رسیدن به قدرت باید از هاشمی بالا رفت
    • دانشجو IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      39 10
      محسن از همه اعضای شورای تهران بهتر است اما دوستان اصلاحاتی دیکتاتور نخواهند گذاشت محسن هاشمی دیده شود. قبلا هم گفته ام. به یقین "بزرگترین دیکتاتورها همین اصلاح طلبان هستند"
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      21 2
      ان شاء الله با ایشون محشور بشوید
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      21 4
      دیکتاتوری اصلاحات
    • مهدی از قم IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      10 1
      چیزی که بزرگتر از فهم این گاوووووووووچرون است اینه که اصلاحات و کل جریان لیبرل مسلک از وجود هاشمی به حیات خود ادامه میدادند پس گاووووووووووووچرون اون های که برات نقش پلیس خوب و بد رو بازی کردند و شما هم سرکارشون رفتی افکارشون فقط برای ادم های در حد خودت کاربری داره.راستی گاووووووووووچرون تا بحال چندده دفعه گفتی دیگه مشرق نمیام اما دوباره پیدات شده؟؟؟؟البته از ادمی مثل شما این بی ثباتی ها بعید نیست
    • دکتر IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 0
      آیا میدانستید: ...
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    11 5
    اینها (فرزندان مرحوم هاشمی) توانمندی و اعتماد امت حزب الله را توانمندی ذاتی خودشان می دانند - صد البته که مشخص است دشمن قدار انقلاب اسلامی کینه ای بس دیرینه با آقای هاشمی دارند
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    16 2
    فرمانده پایگاه مقاومت ما در زمان جنگ راهی جبهه شد(در کردستان توسط کروهکها ؛ زنده زنده با بتزین بهمراه چندین نفر دیگر؛ سوزانده شده و شهید میشوند) و یک دانش آموز سال چهارم دبیرستان مسئولیت او را بر عهده گرفت و از همه دعوت می کرد به پایگاه بروند و بدین طریق تعداد اعضای چایگاه تا پنج شش برابر رسید ولی ایشان همچنان رویه خودش را داشت و هرکس برای عضو نشدن در پایگاه بهانه می آورد او بهانه را رفع می کرد و یا شرط می گذاشت در حد توان می پذیرفت؛ بزودی تعداد اعضا پایگاه آنقدر شد که مجبور شدند در سه مسجد دیگر نیز مستقر شوند او معتقد بود که اگر ما به هر دلیل نوجوانی را جذب نکنیم فرصت به دیگران دادیم او را جذب کند و ... ؛ خلاصه دو سال بعد تمامی قبولی ها کنکور در محله ما؛ عضو پایگاه بودند و از کودکان کار جذب شده خلاف ترک تحصیل کرده؛ دانش آموز مدارس شبانه ساخت که هم به جبهه رفتند و هم الان به مدارک تحصیلی بالاتر رسیده اند ؛ رویه ایشان که بعدها دانشجو شده بود و تا زمان شهادتش ادامه یافت ولی بعد .... ؛ فکر می کنم باید به فکر جذلب بیشتر باشیم تا مرز بندی بیشتر ؛ بنظرم محسن هاشمی حسابش یا برادران و خواهرانش و حتی مادر و پدرش فرق دارد هر چند مرید کامل رویه پدرش هست ولی شاید دلسوز تر از پدرش برای کشور باشد
    • مختار IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      4 1
      موافقم! اجرکم عندالله
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 7
    آه ملت ایران اینهارا گرفته است اینها عاق آن پدر که عاشق انقلاب اسلامی بود شده اند
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    10 32
    مشرق دلت برای پسر هاشمی نمی سوزد بلکه برای خود هاشمی زره ای ارزش قائل نیستند. شما دلت برای چمران می سوزد چون اگر هاشمی شهردار می شد چمران و یا یک اصول گرا به شورای شهر راه می یافت
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      2 5
      ذره نه زره! دیکته ت 19، انشات 8.
  • ع IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    14 7
    یعنی هیچکس نمی فهمه شما دارید اختلاف افکنی میکنید؟!!!!
  • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    20 29
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 1
    یک زحمتی بکشید آقازاده های فول میلیاردر اصلاح طلب رو معرفی بکنید تا مردم ببینند چه کسانی اهل رانت بوده اند اصولگرایان یا...شبها بیاید قیطریه یا سعادت آباد پرس و جو کنید صاحب ماشین های میلیاردی در دور دور اونوقت ...
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    13 8
    حقشه تازگی ها چقدر به قالیباف بی ادبی کرد و خدمات او را نادیده گرفت
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 4
    معمولا چهره نفاق دير رو ميشه
  • محسنl IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 1
    ج
  • محسن l IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    9 1
    همان بلایی که سراقای هاشمی اوردند اصلاح طلبان منافقین وخوارج این دورانند اونها به بچهای خودشون هم رحم نمیکنند اونهایی که گول ظاهروحرفاشونوخوردن باید جواب خدارو بدن هدفشون نابودی ایرانه تو ثروت ومادیات قرق هستند درد مردمو که نمیدونند خدا لعنتشون کنه
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 3
    اصلاح طلبان شهرداری تهران را فقط برای ۴ سال دیگر می خواهند و بس!
  • سیدعلی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    9 1
    حتما یادش رفته بوده ژن خوبشو با خودش ببره؛اتفاقه دیگه ،پیش میاد
  • اصولگرا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 1
    مهندس هاشمی مدیر اجرایی قوی هستند
  • احمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    15 2
    ديكتاتوري إصلاح طلبان به نجوبه ازسال ٧٦باخاتمي شروع شدكه هروقت قدرت بگيرند درنابودي همه وبالا امدن ازهرراه غيرقانوني وضدديني ابايي ندارند
  • TR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 5
    اشک تمساح مشرق برای فرزند هاشمی
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      0 2
      اشک تمساح نیست!! غم نامه ایست برای مردن اخلاق در سیاست، ماکیاولیسم اصلاحاتی و استفاده های ابزاریشان!!
  • داود IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    9 4
    این اصلاح طلبان دیکتاتور مسلک حتی به همپیمانان وهمپالگی های خودشان رحم نمی کنند چطور انتظار دارید کسانی که درفتنه کودتا گونه سال 88 به مردم ونظام واسلام وانقلاب ورهبری رحم نکردند وبرای رسیدن به قدرت کذایی همه ارزشها راذبح کردند به فرزند هاشمی کسی که اورا عالیجناب سرخپوش می نامیدندرحم کنند.اینها برای رسیدن به قدرت وثروت هرچیزی را دستاویز می کنندوتنها چیزی که برایشان اهمیتی ندارد رای مردم وخواست عموم جامعه است.رای مردم فقط زمانی متمدنانه وعاقلانه است که به اینها داده شودو...
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    9 4
    اصلاح طلبان از ژن و اسمشان مشخص است خوارجان زمان هستند توصیه میشود این بنده خدا راهش را سریعا از گروه خوارج جدا کند هم به نفع خودش است وهم اگر خدا خواهد عاقبت به خیر شده است
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    14 4
    اصلاح طلبان هم از مخالفت با هاشمی و خانواده اش، سود می برند و هم از موافقت با آنان!! چه خوب نردبانی هستند خاندان هاشمی برای اصلاح طلبان! و چه خوب دوشیدند هاشمی را.!!
  • علی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    19 0
    شمام که معلومه خیلی دلتون بحال هاشمی میسوزه ...!!!
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 1
    اقای محسن هاشمی را به خاطر اینکه چمران بالا نیاید و به خاطر کینه ای که از چمران دارند فروختند ، واقعا اصلاح طلبان به خودشان هم رحم نمیکنند. واااای بر مردمی که به چه گروهی رای دادند که خودشان را هم قربانی سیاست بازی های کثیف میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس