کد خبر 752755
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
شهرداری

اعضای شورای شهر به لحاظ قانونی حق دخالت در امور اجرایی ندارند فقط می‌توانند شاخص و ملاک تعیین کنند اما شورای پنجم اعلام کرده که به شهردار با کابینه‌ اش رای می دهد.

به گزارش مشرق، روز چهارشنبه 28 تیر سال جاری منتخبین پنجمین دوره اسلامی شهر تهران 7 گزینه(نجفی با 21 رای، مرعشی با 20 رای، شریعتمداری با 11 رای،کولایی 16 رای، مهرعلیزاده 9 رای، افشانی 14 رای و  بیطرف با 12 رای ) برای شهرداری تهران انتخاب کردند. انتخاب این گزینه‌ها حواشی زیادی به همراه داشت.

برخی منابع اعلام کردند برای انتخاب ٧ نامزد نهایی شهرداری تهران، تندروهای شورای پنجم (مشارکت و کارگزاران )  هم قسم شده بودند که از ورود اصلاح طلبان معتدل ( شریعتمداری و مهرعلیزاده ) به جمع ٧ نفره خودداری کنند.

بر اساس این گزارش اختلاف جدی بین اصلاح‌طلبان و کارگزاران بر سر انتخاب شهردار تهران ایجاد شده است. به نظر می‌رسید که کارگزاران به دنبال نجفی هستند و همچنین به دنبال این هستند تا شرایط را به سمتی هدایت کنند که دوباره گزینه محسن هاشمی را برای شهرداری تهران مطرح کنند.

شنیده شده که قرار است کارگزاران و اصلاح‌طلبان در صورتی که به جمع‌بندی نرسند روی گزینه افشانی که قبلاً فرماندار استان فارس بوده و پرونده درخشانی ندارد به جمع‌بندی برسند.

بر اساس شنیده‌ها، در انتخابات اخیر چند استاندار و فرماندار به وظایف خود به خوبی عمل نکردند و مشکلاتی داشتند که گفته می‌شود یکی از آن‌ها افشانی است. 

همچنین کمپینی برای حمایت از الهه کولایی به عنوان شهردار زن از سوی یکی از اعضای شورای چهارم تشکیل شده است.

اصلاح‌طلبان مدت‌هاست به دنبال فرافکنی در شهر هستند و اعلام می‌کنند که تهران یک شهر سوخته است و مشکلات مالی فراوانی دارد و از طرفی گزینه‌هایی را برای شهرداری انتخاب می‌کنند که نه توان اجرایی دارند و نه سابقه درخشان مدیریتی و انتخاب این 7 گزینه اولین شکست منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است. 

بعد از انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران بیطرف طی نامه‌ای در فضای مجازی از حضور در شهرداری تهران انصراف داد.

البته شنیده شده که پیشنهاد وزارت صنایع نیز به شریعتمداری دیگر کاندید شهرداری تهران داده شده و همچنین پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه به نجفی داده شده است. 

نکته جالب توجه این است که نجفی علت کناره‌گیری خود از ریاست میراث فرهنگی را بیماری قلبی اعلام کرده بود حال چطور می‌خواهد کلانشهری مانند تهران را اداره کند جای سوال است.

از سوی دیگر منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به دنبال پیش‌نویس میثاق‌نامه‌ای هستند تا با شهردار آینده تهران منعقد کنند و شهردار نباید از این میثاق‌نامه بگذرد و در صورت امضای این میثاق‌نامه به وی رأی خواهند داد. 

همچنین اعضای شورای شهر به لحاظ قانونی حق دخالت در امور اجرایی ندارند و نمی‌توانند در عزل و نصب‌های شهرداری دخالت کنند و فقط می‌توانند شاخص و ملاک تعیین کنند اما شورای پنجم اعلام کرده که به شهردار با کابینه‌اش رأی می‌دهد و این به نوعی دخالت در امور اجرایی و یا سهم‌خواهی است و هر کاندیدی که کابینه‌اش باب میل شورا باشد قطعاً به وی رأی می‌دهند و از این موضوع بوی خوبی به مشام نمی‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    0 5
    موندم با چه رویی دراین مورد نظر‌میدی.
  • سید IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    اصلاح طلبان تهوع آور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس