یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، انتقاداتی را علیه رئیس این شورا مطرح و اینطور تأکید کرد که چمران غیر قانونی هم عمل می‌کند.

گروه سیاسی مشرق ــ سکوت مصلحتی اصلاح‌طلبان عضو شورای شهر، همانگونه که پیش بینی می‌شد در آستانه انتخابات دولت یازدهم شکست.

"محمدعلی نجفی" برای شکستن این سکوت، با روزنامه اصلاح‌طلب شرق به گفتگو نشسته و طی آن انتقاداتی را متوجه روند کاری شورای شهر تهران و رئیس اصولگرای این شورا یعنی مهندس مهدی چمران کرده است.

او در این گفتگو اینطور تأکید می‌کند که "این اقدام رییس شورای شهر غیر قانونی است".

نجفی طی صحبت‌های خود اشاره‌هایی نیز به نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی شورای شهر و نیز هزینه‌های بی‌سند شهردار سابق تهران می‌کند.

در ادامه گزیده‌هایی از مصاحبه نجفی را می خوانید:

***

ــ (سؤال) برنامه انتخاباتی مشخص اصلاح‌طلبان برای شوراهای شهر و روستا چیست؟
بهره‌گیری از مدیریت شورایی در کشور طی بیست سال دچار وقفه و رکود بود اما خوشبختانه با استقرار دولت اصلاحات، ایده شوراهای اسلامی جنبه عملیاتی به خود گرفت. در حال حاضر اصلاح‌طلبان به عنوان جریان فکری و اجتماعی و سیاسی در مورد شوراهای شهر و روستا هیچ تصمیمی نگرفته‌اند، اما بدون تردید در انتخابات آینده شوراهای شهر حضور خواهند داشت و  برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.
اصلاح‌طلبان به طور جدی وارد انتخابات شورا خواهند شد چرا که این نهاد هم در بعد اجرایی و هم ابعاد اجتماعی برای ما مهم بوده و می‌دانیم که حضور در فعالیت‌های مرتبط با شورا امری است که هر گروه سیاسی و اجتماعی برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.


ــ امیدواریم که اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شوراها به اجماع رسیده و بتوانند افراد کارکشته‌ای را وارد شورا کرده و در نهایت بتوانند الگو و نمونه‌ای در اداره شهر از سوی اصلاح‌طلبان را محقق کنند. به هر شکل نمی‌شود ناامید بود.


ــ (سؤال) تکلیف هزینه‌های فاقد سند شهردار سابق که نزدیک به 320 میلیارد تومان برآورد می‌شود، چیست و شورای شهر در این زمینه چه پیگیری‌هایی داشته؟
جزئیات این امر را باید از رییس شورای شهر بپرسید. ایشان برخلاف قانون تاکنون آن را در صحن مطرح نکرده‌اند.


ــ (سؤال) آقای چمران بارها در پاسخ به رسانه‌ها گفته‌اند که شورا، فاقد هزینه‌های بدون سند است. به این ترتیب تکلیف اطلاع‌رسانی در این باره چه می‌شود؟
این اقدام رییس شورای شهر غیر قانونی است. ایشان باید اطلاعات لازم در مورد هزینه‌های بدون سند شهردار سابق را در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار داده و به جریان آزاد اطلاعات کمک کنند. بایکوت اطلاعات دردی از دردها را دوا نخواهد کرد.


ــ به نظرم تلاش این است که شورای فعلی تمام شده و پرونده هم مختومه اعلام شود اما مسئول مستقیم وضعیت این اسناد و اطلاع‌رسانی درباره آن رییس شورای شهر است. ما چندن بار تقاضا کرده‌ایم که این اسناد و گزارش تدوین شده درباره آن در دستور کار شورا قرار گیرد و برای رایزنی و بررسی در صحن علنی شورا مطرح شود اما آقای چمران اراده‌ای به این کار ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    0 0
    ببخشید محمد علی نجفی زمان جنگ ایران با صدام کجا بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس