خبرویژه

درگیری آمریکا با حشدالشعبی، موجب گرفتاری‌های جدید برای واشنگتن در عراق، مشابه دوران پس از اشغال خواهد شد.

به گزارش مشرق، «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی در گزارشی نوشت: عراق به کانون رویارویی آمریکا و ایران تبدیل شده است.


«میدل‌ایست‌آی» با راهبردی توصیف کردن مناطق مرزی سوریه و عراق و با اشاره به حمله اخیر ارتش آمریکا به مواضع گردان‌های سیدالشهدا از مجموعه گروه‌های الحشد الشعبی در این مناطق، نوشت: این حرکت آمریکا بدون شک موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد.


گردان‌های سیدالشهدا از مجموعه گروه‌های الحشد الشعبی، چند روز قبل در محدوده نوار مرزی عراق و سوریه هدف گلوله‌باران توپخانه ارتش آمریکا قرار گرفت که در پی آن تعدادی از نیروهای این گروه شهید و مجروح شدند اما آمریکایی‌ها ادعا کردند که به مواضع داعش شلیک کرده‌اند!


میدل‌ایست‌آی نوشت: اکنون و پس از حمله آمریکا به مواضع نیروهای حشدالشعبی در منطقه التنف سوریه که تحت حمایت ایران هستند، عملاً تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا در موضوع تحولات عراق افزایش یافت و نشان داد که چشم‌انداز امنیتی و سیاسی در دوران پساداعش (بعد از نابودی داعش) برای مدیریت تحولات عراق با مشکلاتی همراه خواهد بود.


این گزارش می‌افزاید: اکنون طرح‌های جدید آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در این کشور به اجرا درآمده است و خاک داخلی عراق عملاً به صحنه رویارویی آمریکا و ایران تبدیل گشته است.


این تارنمای آمریکایی مجموعه گروه‌های الحشد الشعبی رامؤثرترین نیروی عراق علیه بی‌ثباتی موجود در این کشور و تهدیدات داعش و متحدان آن خواند و نوشت: پس از موافقت آیت‌الله علی سیستانی عالی‌ترین مقام تشیع در عراق با تشکیل این گروه در سال ۲۰۱۴ و نیز با توجه به موفقیت‌های این گروه در سال‌های پس از آن، عملاً این گروه توانست شمار بیشتری از مجموعه شبه نظامیان شیعه موجود در عراق را به مجموعه خود اضافه کرده و بر قدرت خود بیفزاید.


میدل‌ایست‌آی تصریح کرد: انجام هرگونه کنش نظامی یا سیاسی از سوی واشنگتن در عراق با واکنش جدی حشدالشعبی به عنوان قلب تپنده گروه‌های خاص مواجه خواهد شد و عرصه داخلی این کشور را با تحولات جدید به مانند آنچه در دوران پس از اشغال عراق از سوی آمریکا شکل گرفت، مواجه خواهد ساخت.


یادآور می‌شود نیروهای مردمی در عراق پس از اشغال این کشور و مشاهده جنایات آمریکا علیه مردم این کشور، تلفات سنگینی بر اشغالگران وارد کردند که موجب فرار از عراق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    40 4
    این کثافت های آمریکایی اگر با تیپا بیرون نروند باید با گلوله بدرک فرستاد. مرگ بر دولت کثیف و خونخوار و جنایتکار آمریکا.
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    0 0
    باید حشد کوفی مرام از حزب الله و منیف اشمر یاد بگیرد چطور آمریکا را با یک انفجار انتحاریب از لبنان بیرون کردند باید حملات علیه آمریکا افزایش یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس