ماکرون

رئیس‌جمهور فرانسه گفته که این کشور در مناقشه میان ایران و عربستان از هیچ یک جانبداری نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در اولین سخنرانی برای تشریح سیاست‌ خارجی خود گفته که این کشور در مناقشه میان ایران و عربستان جانب هیچ یک از دو کشور را نمی‌گیرد. 

به گزارش «میدل‌ایست‌آی»، ماکرون در این سخنرانی که اخیراً در کاخ الیزه در جمع سفیران فرانسه ایراد کرد گفت که «یک گروه تماس بین‌المللی» در ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل در نیویورک تشکیل جلسه خواهد داد. 

او بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت «بازیگران کلیدی» تحولات سوریه در این نشست شرکت خواهند کرد. 

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که همکاری پاریس و مسکو درباره بحران سوریه، «نتایج محسوسی» به ویژه در زمینه کاهش استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه داشته است. 

رئیس دولت فرانسه همچنین از تشکیل کنفرانسی با موضوع «بسیج عمومی علیه تأمین مالی تروریسم» در اوایل سال 2018 خبر داد و گفت که «ریشه‌کن کردن تروریسم» تنها با «خشکاندن منابع مالی آن» محقق خواهد شد.

میدل‌ایست‌آی نوشته ماکرون در این سخنرانی همچنین با بیان اینکه کشورش در مناقشه میان عربستان سعودی و ایران نباید از یکی از دو طرف جانبداری کند، اضافه کرد: «جز با ورود به این تعابیر و هم‌پیمان شدن با یکدیگر، به اهدافمان دست پیدا نخواهیم کرد. برخی، انتخاب خودشان را انجام داده‌اند و این اشتباه است. قوت دیپلماسی ما در این است که برای همگان گویا است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 1
    گذشت دوران انزوا. گدشت اون دوره ای که تمام کشورهای جهان علیه ایران باشن حتی سر کوچکترین مسئله ای. اون شخص سالهاست بای بای کرده
    • ج د ا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      3 2
      اگر دوران انزوا گذشته به خاطر قدرت نظامی و نفوذ ایران و پیروزی های ایران و محور مقاومت و موشک های سپاه است و قدرت های بزرگ دیگر نمیتوانند ایران را در محایباتشان نادیده بگیرند و نه به خاطر برجام احمقانه و لبخند های احمقانه ظریف به دشمن و سیاست حماقت بار رئیس جمهور محبوبتان که دستاوردهای 10 ساله هسته ای و غیر هسته ای را یک شبه به تاراج داد و در عوض هیچ به آمریکا هدیه کرد و در ضمن داشته هایمان در هسته ای و پیشرفت های حیرت آور نظامی در دوران همان شخصی بدست آمد که شما عادت کرده اید به او توهین کنید و تهمت بزنید شرمتان باد که به شخصی توهین میکنید و تهمت میزنید که باعث و بانی وجود چنین پیشرفت های علمی و اقتدار نظامی شد
  • ج د ا RO ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 0
    فرانسه هرگز بی طرف نبوده و نیست و دروغ میگوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس