139507262112319128968074.jpg

فرمانده مجاهدین مسیحی حشدالشعبی عراق در مصاحبه‌ای گفت که مردم عراق هرگز اجازه ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق را نمی‌دهند.

 به گزارش مشرق، جنبش مسیحیان عراق یا گردان‌های بابلیون یکی از تشکیلات زیرمجموعه الحشد الشعبی (بسیج عمومی مردم عراق) به شمار می‌رود. گردان‌های بابلیون به ‌علت نقشی که در جنگ علیه تروریست‌ها داشتند و همچنین همکاری‌ که بین آنها با الحشد الشعبی در مبارزه با داعش وجود دارد، مطرح شده‌اند.

شیخ ریان سالم الکلدانی جوان مسیحی عراقی فرمانده مجاهدین مسیحی بابلیون است. وی در مصاحبه‌ای درباره پیروزی علیه داعش در موصل صحبت کرد.

توانستیم قدرتمندترین گروه تروریستی جهان را شکست دهیم

وی در این مصاحبه و درباره پیامدهای این پیروزی در عرصه داخلی و خارجی گفت: پیروزی نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عراق در نبردهای اخیر تصویر بسیار مثبتی ایجاد کرده که فرزندان ملت عراق توانایی آزادسازی و پایداری را داشته و این پیروزی پیام‌هایی برای کشورهایی که به دشمنی با عراق پرداخته و برخی کشورهای دیگر که به دنبال ایجاد پایگاه‌هایی در عراق هستند به همراه داشته است و نیروهای بسیج مردمی ثابت کردند که هیچ نیازی به نیروی این کشورها نداشته و ما توانستیم قدرتمندترین گروه تروریستی جهان را که داعش بود، شکست داده و شهرهای خود را آزاد کنیم و جهان امروز شاهد آن است که ملت عراق به کمک فرزندان خود توانست مناطق زیادی را آزاد کند.

این فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق در ادامه این مصاحبه گفت: امروز مهمترین دغدغه ما نجات دادن مردممان از دستان گروه تروریستی داعش است و پس از آزادسازی کامل انتظار تفاهم تمامی گروه‌های سیاسی در داخل کشور را داریم البته به شخصیت‌های سیاسی که دستانشان به خون مردم عراق آلوده بوده هرگز اجازه بازگشت به عرصه سیاسی را نخواهیم داد.

هرگز اجازه ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق را نمی‌دهیم

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره روابط نظامی میان عراق و آمریکا پس از آزادسازی موصل گفت: امروز شاهد آن هستیم که نیروهای آمریکایی حتی یک وجب از خاک عراق را نیز آزاد نکردند و حتی شاهد برخی اقدامات و حملات از سوی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای بسیج مردمی بودیم و فقط این ملت عراق بود که مناطق تحت سیطره داعش را آزاد کرد. زمانی که داعش وارد عراق شد ائتلاف آمریکایی هیچ واکنشی از خود نشان نداد این در حالی است که دولت عراق در آن زمان از آمریکا درخواست کمک کرد اما آمریکایی‌ها هیچ کمکی انجام ندادند و بر عکس حتی با بمباران نیروهای حشد الشعبی باعث تاخیر در آزادسازی بسیاری از مناطق شدند. هرگز اجازه ایجاد هیچ پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق را نخواهیم داد. البته روابطی میان دولت عراق و دولت آمریکا وجود دارد اما این روابط را به حساب ملت عراق نگذارید.

حاج قاسم سلیمانی همواره در خط مقدم نبرد حضور داشت

الکلدانی در ادامه این مصاحبه به نقش ایران و حضور مشاوران نظامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: ما نیکی هیچ کشوری را فراموش نمی‌کنیم. زمانی که آمریکا درخواست دولت عراق برای کمک کردن را رد کرد، دولت عراق دست یاری به سوی ایران دراز کرد و ایران نیز در این مسیر کمک‌های شایانی را انجام داد و ایران با موافقت دولت عراق کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی فراوانی را فراهم کرد. ایرانی‌ها بهترین مستشاران نظامی برای عراقی‌ها بودند که در راس آنها نیز مجاهد حاج قاسم سلیمانی قرار دارد که همواره در خط مقدم نبرد حضور داشت. ایرانی‌ها تمامی این کمک‌ها را به درخواست دولت عراق انجام دادند و حتی در این مسیر نیز تعدادی از فرماندهان ایرانی نیز به شهادت رسیدند و ما باید به نمایندگی از تمام مردم عراق از ایران تشکر و قدردانی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حامد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    1 3
    ه از پشت میاد بترس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس