بیمه سلامت

روز گذشته دولتی‌ها خبر دادند که از امروز تمامی ۱۱ میلیون بیمه شده سلامت فقط باید به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند اما دولتی ها امروز این مصوبه را لغو و تمامی اخبارش را هم از روی سامانه شان حذف کردند.

به گزارش مشرق، غلامرضا عباس‌پاشا معاون توسعه مدیریت بیمه سلامت در رابطه با مصوبه اخیر دولت مبنی بر مراجعه بیمه‌شدگان بیمه سلامت فقط به مراکز دولتی، گفت: مکانیزم و زیرساخت اجرای این مصوبه در مراکز دولتی فراهم نیست و به درستی دیده نشده است. 

وی ادامه داد: با اجرای مصوبه، یک دفعه بار مراجعه 10 میلیون بیمه‌شده همگانی به بیمارستان‌های دولتی اتفاق می‌افتد که این منطقی نیست. 

عباس‌پاشا گفت: بنابراین تا اطلاع ثانوی، اجرای این مصوبه متوقف می‌شود تا دسترسی همگان به مراکز دولتی اتفاق بیفتد. 

معاون توسعه مدیریت بیمه سلامت در پاسخ به اینکه چرا قبل از اجرای این مصوبه یک روزه در مورد نبود زیرساخت‌ها فکری نکردید، گفت: در قانون تکلیف شده بود و چاره‌ای جز کلید زدن این مصوبه نداشتیم. 

وی افزود: اما باید شرایط مردم را ببینیم، بازخوردی که در محیط اجرای این برنامه خواهد داشت خوب نبوده، بنابراین فعلاً شرایط اجرای آن فراهم نیست. 

روز گذشته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت که از امروز یعنی اول مرداد ماه مقرر شده براساس مصوبه دولت، تمام بیمه‌شدگان همگانی بیمه سلامت خدمات مراقبت‌های اولیه، سرپایی، بستری و تخصصی خود را فقط از بخش دولتی دریافت کنند و شاید این امر آغاز اجرای واقعی برنامه پزشک خانواده باشد.

اما گویا عمر این مصوبه خیلی کوتاه بوده و تا اطلاع ثانوی اجرای آن متوقف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس