رادیو معارف

کارشناس مذهبی رادیو معارف با اشاره به بدترین توشه انسان در آخرت گفت: یکی از رذایل بسیار خطرناک ظلم است چراکه در این رذیله طرف حساب انسان ظالم خود خداوند است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام رضا محمدی، کارشناس رادیو معارف، در برنامه «آیینه حقیقت» رادیو معارف درباره « رذیله نکوهیده ظلم» گفت: یکی از رذایل بسیار خطرناک ظلم است چراکه در این رذیله طرف حساب انسان ظالم خود خداوند است و به ویژه اگر مظلوم شخصی باشد که به جز خداوند شخص دیگری را نداشته باشد.

وی در این باره به ذکر روایتی از  از امام سجاد (ع) پرداخت:‌امام حسین (ع)  در آخرین لحظات عمر مبارک خویش و در حالی که از سینه و زره حضرت خون می‌آمد امام سجاد را در آغوش گرفتند و فرمودند «یا بُنَیَّ إِیَّاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ؛ ای فرزندم، از ظلم به کسی که در برابر تو ، هیچ یاری کننده‌ای به جز خداوند ندارد، بر حذر باش.» ( الکافی،ج 2 ، ص 331)

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه ظلم از  گناهانی است که باعث نابودی فرد و جامعه می‌شود گفت: در حدیث دیگری از پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) آمده است که: «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم؛سطلنت با کفر باقی می‌ماند اما با ظلم دوامی نخواهد داشت.» (الامالی، شیخ مفید، ص 310،)

وی با اظهار تآسف از اینکه در جامعه برای دوری  از  این رذیله دقت نمی‌شود گفت:‌ ظلم جز رذایلی است که در دارای اثرات مخرب دنیایی و آخرتی است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به فرازی از خطبه 192 نهج‌البلاغه ؛ «الله الله فی عاجل البغی و آجل وخامة الظلم وسوء عاقبة الکبر، فإنها مصیدة إبلیس العظمی، ومکیدته الکبری، از خدا بترسید از (کیفر) سرکشی در این جهان و از زیان ستمگری در آن جهان و از فرجام بد کبر، زیرا اینها (سرکشی و ستمگری و کبر) عظیم ترین دام و بزرگ ترین فریب ابلیس است.» گفت:‌ در دنیا و آخرت ظالم  کیفر می‌بیند. آجل به کیفر آخرتی ظالم اشاره می‌کند و عاجل به کیفر دنیایی طالم اشاره می‌کند. در آخرت بدترین عاقبت و عذاب شامل حال ظالم خواهدشد.

وی با بیان اینکه بدترین ظلمها ظلم به ضعیف است گفت: امام حسین (ع) نیز زشترین ظلم را ظلم به افراد ضعیف جامعه می‌داند.

حجت‌الاسلام‌ محمدی افزود:‌ همانگونه که بهترین زاد و توشه ای که انسان با خود می‌توان با خود به عالم آخرت ببرد تقوا است یدترین زاد و توشه ای که انسان  با خود می‌تواند به عالم آخرت ببرد ظلم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس